BF februari 2026 🌷
Min kusin är på besök på då med så tänker delad glädje är alltid roligare ☺️
Jag fick också höra att kub kan se sånt Nipt inte gör, så nu gör vi båda trots allt. Men nipt ska väl vara säkrast på de vanligaste kromosomavvikelserna. Vi har en annan bm till de vanliga besöken men mama Mia för privat ultraljud och nipt.
Jag har inga symptom alls, bara varit trött och haft olust till mat men även det har lättat. Jag hade likadant med första barnet men då ömma brösten när man tryckte på dem åtminstone 😅
Jag har också fått börja på järn tidigt denna gången. Jag fick höra att niferex var de som var effektivast att öka blodvärdet men kunde vara tuffa för magen och var tvungna att ätas mellan måltider. Jag hade sideral förra gången och de funkar toppen för mig och de kan tas med mat. Så kanske tar jag sideral de flesta gånger och sen köper niferex och tar de gånger jag lyckas komma ihåg det mellan måltider.
Jag kliver ur tråden. Var på ul idag och fick besked om att hjärtat nyligen slutat slå.💔 Önskar er andra lycka till!
Så skönt 🥹❤️
Jag har också mått bra de graviditeter vi haft, och faktiskt mindre symptom med varje graviditet 🙈 Det är toppen, jag kunde vara ute och promenera ordentligt ända fram till förlossningen och inom bara några dagar kändes kroppen som vanligt igen. Det är tuffare om man tex inte får i sig näring på några månader eller foglossning.
Ja🥰♥️
Känns ändå ovanligt och så lyxigt 😍 Ja precis! jag har börjat blir riktigt hungrig om dagarna, vilket jag ser som ett bra tecken ändå ☺️ svårt att få i mig mat på morgonen Men blir lättare under dagen
Vårt lillasyskon har vuxit på 🙏❤️ Sjukt nervös och rädd ju närmare jag kom (fick dessutom åka själv utan min sambo). Så skönt att allt såg bra ut och imorgon är det två veckor till kub 🤗
De sa att nipt kommer tillbaka på omkring 8 arbetsdagar (går till karolinska), så någon gång nästa vecka hoppas vi på svar 🙏
Helt tömd på blod efter kub blodprov på förmiddagen och nipt efter lunch. Firar med en koffeinfri latte när man är i stora staden 🙈

Tydligt på min vilopuls att jag varit lite nervig idag 😅
Fler som följt sin vilopuls? Min är nere typ som innan jag blev gravid efter att de första veckorna efter plus ökat 5-10 bpm.
Jag har hållit mig i bakgrunden och bara läst nu ett tag. Har mått ganska illa sen midsommar men ändå inte riktigt vågat hoppats. 17 år sedan min yngsta kom och många nojiga tankar. Har haft ett tyst missfall en gång för 20 år sedan och det har gnagt i huvudet denna gång.
Idag fick vi äntligen göra kub 😍
12+1 och bäbis var precis som den skulle. Rätt storlek, alla organ och kroppsdelar på rätt ställe, hjärtat pumpade på och allt var bra. Jag fick en låg risk trots mina 43 år och vi blir inte rekommenderade någon nipt.
Nu kan jag slappna av och tro att denna bäbis kommer stanna och njuta av min mage så länge 🤩
Lycka till ni andra!
Så härligt att läsa att många fått vara på sitt första ultraljud och se att allt ser bra ut, vilken lättnad😊
jag var på ett tidigt ultraljud vecka 9 (pga komplikationer) där allt såg bra ut. Nu har jag mitt första rutinmässiga ultraljud till veckan, kommer då att vara i vecka 15 om allt fortarande står rätt till.
Har inte varit speciellt nervös fram tills nu egentligen! Har mått så dåligt tidigare och nu börjar må lite bättre, skönt på ett sätt men också lite oroande, även om det är vanligt att man mår bättre kring den här tiden i graviditeten så har det ju varit ett bra kvitto på att graviditeten fortskrider som den ska😅 blir skönt med ultraljud till veckan iaf😊
äter många av er järntabletter redan nu? Hur går det för er?Jag fick rekommendationen att börja för några veckor sedan, men har inte klarat av att äta dom på grund av ännu sämre mående med dom..
Härligt att det såg bra ut 🥰 Kommer det säkerligen göra på nästa UL med! Inte konstigt att symptomen lättar lite efter vecka 12 vad jag läst, för HCG peakar ju mellan v 9-12.
Jag apotekets egna järntabletter med 25mg + c-vitamin och så tar jag 1-2 på frukosten hemma och 1-2 på lunchen Och upplever att det inte påverkat min mage något. Kan vara värt att testa göra det så ☺️
Hade 82 i ferritin och HB testade dem inte, men jag är ju inte speciellt trött så tror jag har bra värden men dem skrev att jag skulle börja med duroferon direkt ändå.