BF februari 2026 🌷
Ja, det går till Karolinska, minns att jag fick någon halvskum inloggning där förra gången. Så kul att se kön med 😅
Vi går helt privat, Mama Mia. Supernöjda där!
Är i vecka 5+1 tror jag. Fick ett MA som upptäcktes i december, sju cykler senare så är jag gravid igen. Men jag litar inte på min kropp. Övertygad om att detta är ett till MA, långsam progression på test, känner inte av så många symptom. jag kände inte symptom senaste gången heller och jag var tvungen att betala för privat ultraljud i vecka 9+6 eftersom regionen inte var hjälpsam. Jag har noll förtroende för min kropp och väntar bara på vecka 8 så att jag kan betala för ett till ultraljud för att bekräfta MA så att jag kan gå vidare med mitt liv.
Förstår din oro ❤️ vi hade ett ma som upptäcktes 11+0 innan vår son. Men jag hade då mer symptom under ma graviditeten än jag hade sen med sonen. Även om man haft ett ma innan så är chanserna fortfarande högre att det går vägen denna gången 🙏❤️
Du har kommit en bit på vägen nu, varje dag minskar risken 🙏 Jag kan tipsa om att ta privata hcg blodprov men man måste vara medveten om att när de går över 6000 så ökar dubbleringstiden. Jag tog det med sonen och även denna graviditeten just för att slippa stirra på line proggression, då får man svart på vitt om det ökar som det ska eller inte.
Hoppas tiden går fort för oss alla till ultraljud och andra trimestern 🥰❤️
Ni som har bokat ul inna v.18-20 har ni bokat privat eller fått remiss? Jag är snart gravid i v.8 och började blöda idag med molvärk från och till. Är 40 år och ganska nojjig över missfall. Hade gärna velat göra vul asap för att veta att allt är okej där inne. :/
Man brukar få ett tidigt eller i samband med kub v11-14 någon gång via regionen. Men kanske att en del regioner bara har rul v18-20, men tror det flesta har ett tidigt nu för tiden 🥰
Vi bokade tidigt v8 privat förra gången jag var gravid men när jag skulle ringa och boka nu så hade de inga tider pga semestrar.
Har du fått tid för inskrivning? Din bm borde kunna berätta när du kommer få ultraljud ungefär.
Ni som har bokat ul inna v.18-20 har ni bokat privat eller fått remiss? Jag är snart gravid i v.8 och började blöda idag med molvärk från och till. Är 40 år och ganska nojjig över missfall. Hade gärna velat göra vul asap för att veta att allt är okej där inne. :/
Vi får vårt första ul imorgon men det är pga ivf.
Det andra är kub i v12 sen.
Idag mår jag sjukt illa, värsta hittills... ????🤢
Så spännande ❤️ så roligt att det börjar bli dags för ultraljud för en del! Det är roligt med lite uppdateringar medan man själv väntar 💤
Vi har 34 dagar kvar till vårt! Men snart är det juli och då kan vi börja räkna ned till det på riktigt 🥰
Hej! Jag hoppar gärna in här. Är gravid med mitt 3e barn. (Men min sambos första).
Har BF 17/2, så vecka 5+6 idag.
har mitt inskrivningssamtal På BVC på torsdag och har bokat tidigt UL privat som jag ska göra i vecka 8+5.
är sjukt nojig att denna graviditet ej ska gå vägen då jag tycker att jag mår för bra än så länge.. så just nu sitter jag mest och hoppas på att bli illamående.
Håller tummarna!
Jag är 5+6 idag också och fick mitt sista blodprov tillbaka igår på 18000 och jag har ändå inga syntom utöver att jag är trött 💤 För mig var det samma med vår son och då hade jag ännu högre hcg vid denna tiden än nu 😅
Även om du hör till de som får symtom så brukar de väl komma efter v6-7 och där är vi inte riktigt än 🥰

Idag fick vi se en liten krabat med fladdrande hjärta och 7+3 som den skulle ☺️
Kändes så skönt att veta att vi kommit så här långt 🤩
Vad har ni sagt på era jobb när ni varit iväg på ul? Jag fick min tid när min semester är slut och min chef har sin semester då så måste säga nåt till övriga kollegor men vet inte vad, funderar även på att sjukanmäla mig den dagen... Jag har ca 1 timme enkel resa till sjukhuset så är ju borta minst 3 timmar dessutom...