Inlägg från: Siripiri |Visa alla inlägg
  • Siripiri

BF februari 2026 🌷

Jag har BF 2 mars, men har hängt med i tråden ändå ♥️ 

Beklagar missfallet Becca💔

• Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-04 07:45:33 följande:
    Roligt att se dig här 🥰
    Bf är bara ett datum, inget vet när bebis väljer sin födelsedag ❤️ Jag berättade bara vilken månad vi skulle ha sist och bara väldigt få visste mitt bf. Kommer inte berätta bf denna gången heller. Jag gick över tio dagar sist och det var drygt nog utan att alla skulle undra om det hänt något än. Bara ett tips till alla innan ni delar med er om bf, tänk igenom om ni verkligen vill att alla ska hänga upp sig på ett datum 🙈
    Jaa efter igår känns allt lite bättre 🥰 
    Ja alltså jag läste ett inlägg om det där någonstans, att jag bara kommer säga mars istället ☺️ 
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-07-04 07:19:04 följande:

Är i vecka 7+1 idag. Men min mage är redan gigantisk kan inte ens dölja den, hur ska detta sluta 😅😅😅 fler som redan fått mage?
    Jag mår så illa hela tiden, enda gången det känns ok är under tiden  jag äter. Måste typ äta med max 2 timmars mellanrum om jag ska må "ok". Väntar jag längre spyr jag. Men spyr även efter jag äter ibland. Ingen mat känns god lever på färdiga sallader, pannkakor, barnyoghurt och majskakor. Jag längtar så tills jag kan få må bättre, det här tar verkligen bort glädjen i det hela. Jag känner mig helt avstängd på känslor på något vis.
    Ursäkta gnäll igen har ingen annan stans att ventilera och var tvungen att få ur mig lite 😅❤️

så jobbigt med allt ju 😩♥️ ska vara glad attest än så länge bara tycker att det är lite svårt att få mig äggen och gröten på morgonen 😅 
  • Siripiri
    Anonym (Sila) skrev 2025-07-04 18:51:52 följande:

Hej!

Jag hittade den här tråden och hakar gärna på om jag får! Jag är 40 år och bor med man och tre barn (och hund och två katter). Äldsta sonen fyllde nyss 18 vilket känns helt sjukt! Sedan en som snart fyller 16 och en som är 12. Jag har längtat efter en liten till sedan de var små men behövde utbilda mig, bygga karriären, skaffa hus med fler rum. Efter flytten när vi kände oss redo kom nedgången 2022 och 2023 när det inte passade att gå ner i inkomst. Allt tog längre tid än jag föreställt mig.

Jag har haft två missed abortions sedan vi började försöka för ett år sedan men hoppas det ska gå vägen denna gång. Jag har fått crinone och jag tror det gjort susen, jag vet att det var min kropp och inte kromosomfel hos embryona som gjorde det gick snett tidigare eftersom båda MA gick till på samma sätt med en konstig febertopp som sammanföll med att de dött (en gång exakt på dagen; de kunde mäta embryots ålder när det slutade växa och det var exakt den dagen jag åkte till akuten för kände att något gått riktigt fel, även om det inte konstaterades förrän två veckor senare - vården borde lyssna mer på kvinnor för vi vet så mycket mer än de tror) och väldigt få symptom över lag.

Beräknad förlossning är 5-7 februari (apparna visar litet olika), hade iaf ägglossning och DTD på Norges nationaldag. Vi spånar på norska namn 😄 men kan bli något helt annat också. Det känns hoppfullt för känner mig gravid på alla sätt denna gång och har fått se den lill* på ultraljud i vecka 8. Man såg inte så mycket men ett glatt pickande hjärta såg vi! En stor lättnad. Innan dess mådde jag dåligt av stressen men lugn sedan dess. Ska göra NIPT om litet mer än en vecka, det är nästa milstolpe.

Välkommen till tråden! ♥️

Just det där med att vården inte litar på kvinnors intuition, det är så tråkigt tycker jag :( Som tur har jag för det mesta blivit lyssnad på, som när jag visste att jag hade ett X i höstas. 

Skönt att ha fått sett och hört hjärtljud ♥️ I vilken vecka var MAna? 
  • Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-05 11:22:10 följande:

Är det någon mer här som går på lutinus eller annat progesteron? 
    Är så sjukt rädd för att sluta med dem. 

Jag kör med cyclogestvagitorier, ska köra på med dem till vecka 12 ♥️ Klarar jag mig dit tänker jag att jag börjar trappa ner genom att bara ta en om dagen och inte sluta tvärt iallafall!

Tog ett till blodprov igår och mitt HCG hade gått från 4700 till 12500🥹  Denna graviditet börjar kännas mer och mer trovärdig!
  • Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-05 15:20:49 följande:
    Jag kör med cyclogestvagitorier, ska köra på med dem till vecka 12 ♥️ Klarar jag mig dit tänker jag att jag börjar trappa ner genom att bara ta en om dagen och inte sluta tvärt iallafall!

Tog ett till blodprov igår och mitt HCG hade gått från 4700 till 12500🥹  Denna graviditet börjar kännas mer och mer trovärdig!
    Men wow! Fantastiska siffror 😍 Det är ert lilla frö som säger åt er att tro på den 🥹❤️
     Javisst 🥹 men idag har ju såklart en lite-symtom-dag, men ska bara tänka positivt och komma ihåg att det hade jag i början på veckan med. Mådde faktiskt lite illa i förmiddags, nu har jag mest ömmande bröst och lätt halsbränna som jag haft senaste veckan på kvällarna så fort jag ligger ner 😂♥️ 
  • Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-05 20:23:44 följande:

Det är så svårt med symtom. Jag tycker också det är olika var dag. Tycker jag mår kassare när jag sovit dåligt. Men jag mår aldrig riktigt illa heller utan bara att jag inte kan äta för att jag har sån olust till mat ibland. Jag har inte alls ömma bröst denna gången. Hade extremt med min första graviditet som blev ma, var smärtsamt att sitta i bilen med bälte på, förra gången ömma men avtog och denna gången inget (kanske lite stickningar i dem ibland). 

Håller tummarna att tiden rusar förbi till nästa ultraljud 🙏❤️

Det är lite sjukt ändå hur det kan skilja så?! 
    Väldigt skönt att slippa illamående iallafall ♥️ men heller inte kul att typ behöva tvinga i sig mat.. 
    Hjälp så ömma dem måste vart då 😮

Ja dito♥️♥️ har semester nästa vecka så tror tiden kommer gå fort! 

• Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-06 05:25:18 följande:
    Ja verkligen! Vet inte om brösten blev härdade/ redan förberedda efter första gången så och nu är de redan redo 🙈 Det går ingen nöd på mig, jag är föräldraledig, så oftast går det efter ety tag istället. Brukar dock alltid äta ägg till frukost och det är svårt nu. Samtidigt vet jag att ägg innehåller massa bra, så försöker ändå ☺️

Tack, det är redan imorgon! 🤩 Fick tiden så sent så har inte riktigt förstått att vi ska dit, så är inte så nervös ändå 🙈

Kanske de 😁 
    Jaa jag känner likadant kring ägg, väldigt bra näring🙏🏼  hoppas jag lyckas fortsätta klämma i mig dem innan och på jobbet. 

åh spännande 😍 får du meddela hur det gick sen! 🙏🏼

• Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-06 17:09:10 följande:
    Vet sist jag var gravid såg jag en reel (jag vet min källgranskning kan vara tveksam 😅, hur som är detta ofarligt) att ägg innehåller sånt som är bra för utvecklingen så här i början, så tänker att det ändå är bra att fortsätta med ???? 

Det kommer jag, vet att vi ska göra ultraljud imorgon men kan inte riktigt förstå det liksom att det inte gått in för oss att jag är gravid. Min sambo kan inte heller riktigt förstå det, vi fick kämpa länge förra gången och så hände det efter bara några gånger nu 🙈 

Denna helgen har varit svår att dölja graviditeten. Igår åt vi hos mina svärföräldrar och de bjuder såklart på varmrökt lax 😂 Jag fick ta på min tallrik och sen fick min sambo stjäla lite i taget, osäker om någon märkte heller inte 😅 
    Idag på dop så fick jag ta smörgåstårta och sen byta tallrik med min sambo så han fick äta dubbelt. Samtidigt som jag gick och tog en varmkorv för att låtsas vår 8 månaders skulle äta den (men jag fick ju offra mig att äta den då istället 😉????).
    Ja det innehåller bla kolin, vilket är bra för hjärnans utveckling😍 Finns någon studie där kvinnor som tar colin får barn som presterar bättre i skolan sen, vs dem som inte tog de. 

Hihi lite så jag kände innan ultraljudet i onsdag🙈 

haha fan va stökigt 😂♥️ snyggt jobbat av er, team work makes the dream work! 
  • Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-06 19:32:41 följande:
    Ja men precis, kommer ihåg att det fanns någon fördel som gör att man ändå får motivera sig att få i sig dem 🙈 

Ja det är svårt att ta in! 

Tack, man får göra vad man kan. Men sen berättar jag hellre för tidigt om det skulle hamna i en nödsituation än att riskerar något. Det är ju ändå ens ansvar att skydda de små liven redan nu ❤️
    Ja 😁 

Verkligen! ♥️ Alltså det här med att man inte ska äta typ skinka till mackan som max får vara en vecka gammal när man öppnar den (eller hur det nu va, var ett tag sen jag läste om det nu) . Hur hårda är ni på de? 
  • Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-07 16:13:26 följande:

Ultraljudet idag visade en liten 7+6 ❤️ Så nu väntar vi tre veckor till på nästa kik och blodprov för NIPT 🙏

Yay va skönt😍♥️ 

Haft en dag med lite symtom så nu spökar som vanligt tron på det lilla fröet.. 🙃 
Svar på tråden BF februari 2026 🌷