Inlägg från: Anonym (Varit där) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varit där)

Hur blev ni av med svamp i underlivet?

Jag hade problem med ständiga svampinfektioner i många år, testade allt tänkbart inkl långtidsbehandling med fluconazol. Hittade till slut en underbar gynekolog som precis som jag funderade på hur vi skulle kunna göra miljön mindre gästvänlig för svamp, eftersom det kändes som att den så lätt fick fäste. Landade till slut för att testa att behandla med Propyderm för att återfukta slemhinnorna, den har även viss antibakteriell och antimykotisk effekt. Det gjorde underverk- från att han haft minst en, två infektioner i månaden har jag nu haft början till en infektion en gång de senaste 10 åren. Fortsatte även med att bara ha underkläder i bomull. Känns som att jag fick livet tillbaka. 

• Anonym (Varit där)

Från början smörjde jag några gånger om dagen, efter ett tag räckte det med att smörja om jag kände mig torr och efter sex. Nu kan det gå veckor mellan gångerna. 

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Trådstartare) skrev 2025-06-04 12:11:36 följande:
    Tack för att du delar med dig, vad kul att höra att du blev av med svampinfektionerna och hade en bra gynekolog som hjälpte dig. Vet du om den krämen okej att använda på torra/känsliga slemhinnor? 
    Anonym (Trådstartare) skrev 2025-06-04 12:11:36 följande:
    Tack för att du delar med dig, vad kul att höra att du blev av med svampinfektionerna och hade en bra gynekolog som hjälpte dig. Vet du om den krämen okej att använda på torra/känsliga slemhinnor? 

Enligt min gyn var det helt ok. 
Svar på tråden Hur blev ni av med svamp i underlivet?