Hur blev ni av med svamp i underlivet?
Propyderm gar jag också kört med nu, och tillskott Zink. Läste någonstans att zink kan vara hjälpande.
Har tagit flukonazol 1 gång per vecka sedan sist, ändå blossar det upp ibland.. underlivet känns aldrig riktigt friskt utan alltid mer eller mindre skavigt och kliigt. Och rodnat. Har tid hos gyn imorgon nu.. är så orolig att hon ska tycka att det ser normalt ut, det gjorde hon ju sist då jag fortfarande hade samma besvär som i nuläget. Har ju egentligen bara haft vid behovsordination på fluko men har behövt ta det varje vecka för annars blossar det upp -.- nu i augusti blir det 1 år som jag haft besvär, och jag tycker det verkar så märkligt att en kropp som i övrigt är frisk inte klarar att läka ut infektionen. Tröttsamt.
Har också funderat på att testa ta antihistaminer tabletter under några veckor, läste nånstans att det kan hjälpa slemhinnorna att läka efter långdragna svampinfektioner, ett tips!
Förstår dig verkligen, jag hoppas att det ordnar sig för dig. Har du frågat om att få ta ett vävnadsprov? Du får gärna skriva här hur besöket gick hos gyn.
Något jag även funderat på är om klådan som uppkommer kan vara eksem man fått utav svampen?