Överreagerar jag?
J
Min sambo har barn med en annan sen tidigare (barnet är 2). Mamman och barnet bor i en annan stad än vad jag och min sambo gör. Mamman valde att lämna min sambo strax innan förlossningen och ville sen inte skriva på några papper för gemensam vårdnad. Min sambo har träffat sitt barn minst 1-2 gånger i veckan och pratar på FaceTime varje dag. Han skulle nu vilja ha sitt barn varannan helg istället för att behöva åka hem till sitt ex för att umgås med sitt barn. När hans ex fick höra om detta så blev hon hysterisk och sa till min sambo hur han aldrig kommer få ha henne själv, hur dålig han är som pappa, han vet inte ens hennes favoritfärg osv. Hon valde även att skriva till mig och berätta hur dålig han är samt att han har misshandlat henne flera gånger. Dagen efter så skriver hon igen att hon ljög om allt bara för att hon va rädd att vi skulle ta hennes dotter ifrån henne. Senast min sambo skulle åka och hälsa på sin dotter så följde jag med, exet ringde då och sa att hon skulle gå med oss in till stan och att hon hade gjort pannkakor hon skulle bjuda på. Jag sa då till min sambo att jag inte vill umgås med henne överhuvudtaget efter det hon skrev vilket han förstod. Han förstod inte heller varför hon skulle vara med oss. Han ringde då upp och sa som det va varpå hon då svarar ?om din tjej ska följa med och träffa ditt barn så ska jag vara med, annars får hon inte vara med?. Min sambo blev jätte stressad och visste inte vad han skulle göra. Det slutade med att han gick med sitt ex och barn i stan och jag fick hänga själv. Kände mig så arg och ledsen. Varför kunde han inte stå upp lite? Varför kunde han inte säga ifrån? Överreagerar jag? Vet inte vad jag vill få ut av det här, men fyfan för människor som inte kan acceptera sitt ex nya partner. Jag har själv barn och pappan har träffat en ny, jag skulle aldrig kräva att jag skulle vara med när hon träffar barnen. Är jätte glad när barnen kommer hem och berättar något roligt dom har gjort. Ne usch så besviken och ledsen jag är