Inlägg från: Anonym (Tipptapp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tipptapp)

Vantrivs i min lägenhet men kan inte flytta

Anonym (M) skrev 2025-06-03 17:03:21 följande:

Instämmer i ovanstående om att du behöver rensa och plocka undan en hel del prylar som du inte använder. 

Om det känns övermäktigt att sortera så kan du plocka ned allt i lådor/kassar och sortera efterhand. 

Fundera sedan på hur du skulle vilja ha det. Finns det någon miljö som du trivs i och i så fall varför? Du kan också kolla upp inredning på nätet och se om det är något du gillar.

Strunta i hur saker borde vara och utgå helt ifrån vad som får dig att må bra. Jag har till exempel prylar som påminner mig om havet som jag älskar. Jag har inrett utifrån en liten restaurang i en dansk fiskeby eftersom jag verkligen gillade miljön. 

Det går att göra stor skillnad med lite pengar. Jag brukar köpa inredning i outlets på nätet och när det är rea på lågprisaffärer som Rusta och Jysk. 

Jag har också gjort kap på Blocket nu när man kan använda TipTapp. Jag har ingen bil så det är perfekt. 

Du skulle också kunna köpa en tjockare ram/tittskåp och montera minnessaker i från din mamma och brevet som du skrev om. 

Kan din låtsatsmoster hjälpa dig med inredningen? 

Jag tänker också att du borde kunna få hjälp från kommunen med att till exempel organisera hemma och hitta system för städning etc. så att det inte blir så överväldigande. 

Har du inte hört om vad Tiptapp är för företag?
    Bojkotta!
Svar på tråden Vantrivs i min lägenhet men kan inte flytta