• Anonym (Sommar)

Spöksträck?

Vet att dessa test har en tendens att visa spöksträck. Ska vänta några till dagar och ta ett nytt test om inte mensen dyker upp snart. Det svaga tog på bim -2 utan morgonurin, det med smalt sträck tog idag på morgonen. Vet att man inte ska vänta mer en 10 minuter innan man läser av det men efter 15 minuter blev det där smala sträcket. Är det någon som vet om det brukar bli så eller är det fel på testet?

• Svar på tråden Spöksträck?
  • Anonym (CB)

Det är inget fel på testet, men på negativa CB test blir det nästan alltid ett smalt streck efter tiden. jag köper aldrig dessa test just på grund av det är så lätt att bli lurad. Det är bara positivt om det ör lika brett dom kontrollstrecket och kommer inom tiden. Ta ett digitalt istället så slipper du undra. 

• Anonym (Sommar)

Såhär ser dom ut nu i skrivande stund. Hur tolkar man detta?😅
  • Anonym (Sommar)
    Anonym (CB) skrev 2025-06-03 14:22:01 följande:

Det är inget fel på testet, men på negativa CB test blir det nästan alltid ett smalt streck efter tiden. jag köper aldrig dessa test just på grund av det är så lätt att bli lurad. Det är bara positivt om det ör lika brett dom kontrollstrecket och kommer inom tiden. Ta ett digitalt istället så slipper du undra. 

Tack för svar! Ja jag bad sambon köpa digitalt men han hade frågat personalen och dom hade tyvärr rekommenderat dessa. Får vänta några dagar och sen ta ett annat märke eller digitalt😁
  • Anonym (CB)
    studerade skrev 2025-06-10 11:14:50 följande:

Så här ser mitt ut och jag räknar de som positivt ☺️
    Jag skulle rekommendera att du tar ett digitalt så du inte blir besviken, det ser ut som ett typiskt spökstreck tycker jag när det är ett så smalt streck som ser grått ut. är bilden tagen inom 10 min från att du tog testet? Var strecket så smalt hela tiden? Är strecket tydligt blått i verklighete?
  • studerade
    Anonym (CB) skrev 2025-06-10 12:18:35 följande:
    Jag skulle rekommendera att du tar ett digitalt så du inte blir besviken, det ser ut som ett typiskt spökstreck tycker jag när det är ett så smalt streck som ser grått ut. är bilden tagen inom 10 min från att du tog testet? Var strecket så smalt hela tiden? Är strecket tydligt blått i verklighete?
    Bilden kan vara tagen ca 15 efter men jag läste av inom ca 3 minuter byter och de är blåare i verkligheten.

fick till mig 
    Det finns en tydlig lodrät linje i testfönstret, vilket enligt den här typen av Clearblue-test betyder gravid.Den ljusa färgen runt omkring är inget att oroa dig för ? det är vanligt förekommande som en del av testets torkningsprocess eller vätskeflöde.

• Anonym (CB)
    studerade skrev 2025-06-10 18:17:30 följande:
    Bilden kan vara tagen ca 15 efter men jag läste av inom ca 3 minuter byter och de är blåare i verkligheten.

fick till mig 
    Det finns en tydlig lodrät linje i testfönstret, vilket enligt den här typen av Clearblue-test betyder gravid.Den ljusa färgen runt omkring är inget att oroa dig för ? det är vanligt förekommande som en del av testets torkningsprocess eller vätskeflöde.

Ok kan ju vara positivt, men eftersom teststrecket ska vara lika brett som kontrollsttecket hade jag personligen inte litat på det. Jag har tagit flera sådana test som gett en smalt blått streck som varit negativa tyvärr. 
  • Anonym (Tallgirl)

Jag hade inte heller litat på det CB-testet. Så många som fått svaga, smala streck på dom testerna och så har det varit falskt. Hoppas verkligen inte att det är så för studerande, kan absolut vara positivt bara ett knasigt test, men jag skulle absolut testa med ett digitalt för säkerhets skull 😊

• studerade
    Anonym (CB) skrev 2025-06-10 22:05:59 följande:
    Ok kan ju vara positivt, men eftersom teststrecket ska vara lika brett som kontrollsttecket hade jag personligen inte litat på det. Jag har tagit flera sådana test som gett en smalt blått streck som varit negativa tyvärr. 

Tack för omtanken, en utbildad barnmorska har sagt til mig att testet är ok. Jag har inte läst att strecken ska vara lika tjocka eller liknande. 

allt gott till alla ☺️

• Anonym
    studerade skrev 2025-06-11 15:55:32 följande:

Tack för omtanken, en utbildad barnmorska har sagt til mig att testet är ok. Jag har inte läst att strecken ska vara lika tjocka eller liknande. 

allt gott till alla ☺️

Vad är då meningen med att ha ett kontrollstreck, om det inte ska vara likadant?
  • Anonym (CB)
    studerade skrev 2025-06-11 15:55:32 följande:

allt gott till alla ☺️

Barnmorskor vet tyvärr enligt min erfarenhet (efter 10 missfall) väldigt lite om hcg och gravtest. att dessa test ger ett smalt spöksteck kan man se i tusentals inlägg och bilder på div forum, och egen erfarenhet som sagt.

jag håller tummarna att ditt är positivt! 
  • Anonym (Sommar)

Liten uppdatering till er som är involverade. Mitt var spök alternativt kemisk graviditet för jag fick blödning en dag efteråt. Däremot tittade jag på gamla bilder när jag plussade med mitt äldsta barn och det såg ut såhär. Undra på att man blir förvirrad? Köper aldrig mer ett sånt här test😅

Svar på tråden Spöksträck?