Inlägg från: Snälla Killen |Visa alla inlägg
  • Snälla Killen

Fajten mellan Musk och Trump

Två män som tror att de är över allt och alla andra...

Inte så mkt mer än att de kommer att vara mer aktiva än vanligt på sina egna sociala plattformar 🙃

Men lite intressant att Mr E hittade om Epstein-filerna igår.

Detta kan sluta hur som helst egentligen 

Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen
    nihka skrev 2025-06-06 15:50:21 följande:

Min spekulation är att Trump kommer utvisa Musk, men innan utvisningen träder i kraft kommer Musk att omlokalisera till ett låglöneland som Filipinerna, Indien eller Kina.

Något kommer ju hända, helt klart. Men jag vet vet om jag skulle satsa alla mina pengar på vare sig den ena eller den andra...

• Snälla Killen
    Anonym (Snälla!) skrev 2025-06-06 17:30:43 följande:
    Men det var väl ändå ingen överraskning. Det är ju en illa dold hemlighet att Trumpen skulle finnas med där med tanke på att de umgicks. Frågan är mer exakt vad som finns om honom där.... 
    Vi vet ju redan att Trump föddes med smutsiga händer, så frågan är ju egentligen hur smutsiga de egentligen är...
  • Snälla Killen

Egentligen ganska obehagligt hur så pass mäktiga personer har ett så naivt och rent av barnsligt sätt att hantera konflikter på.

Bådar inte väl när det dessutom är fler och fler s.k "ledare" inom samma kategori i andra länder världen över som även de är lika obegåvade får makten.

Men denna högerpopulistiska våg har ju pågått i ca 20 år nu och jag är faktiskt inte dugg förvånad över att det är detta som iblir resultatet, med tanke på deras retorik honom åren osv....

Det som är än mer oroande dock, är detta enbart är början, så det kommer att bli mkt värre innan det blir (förhoppningsvis) bättre igen. Dessa "ledare" är direkt farliga enligt mig.

• Snälla Killen
    Cheers skrev 2025-06-08 09:12:16 följande:
    Kommer att tänka på den tidugare bilkungen Henry Ford som var en sällsynt läskig person och nazist också förtås. Usch.

Inget nytt med läskiga personer vid makten men de tycks yngla av sig just nu. 
    Ja men förhoppningsvis kanske folk lär sig någon gång att i en tid när samarbete behövs som mest, behövs det också ledare som kan samarbeta med andra till att börja med och vikten av att kunna rösta rätt i rätt tid.

Vi kan iaf glömma klimatmål och andra saker under överskådlig framtid som det ser ut just nu iaf. Men historien kommer att straffa dagens "ledare" stenhårt i framtiden 🙃

Putin har redan satt bollen i rullning så vi är egentligen i krig redan...
Svar på tråden Fajten mellan Musk och Trump