• Anonym (Mn)

Hur mycket pengar har ni?

Vi var på middag med några par och diskuterade pengar.

2 av 3 par, som är i 50 års ålder, sa att de hade mellan 2-3 miljoner totalt i sparat kapital.

Vi är det 3:e paret och har endast 1 miljon sparat.

Det kändes tungt och som vi var fattiga.

Hur har ni det?

• Svar på tråden Hur mycket pengar har ni?
  • Anonym (123456)

Fredag, och redan öppnat andra vinflaskan?

• Anonym (Mn)

Hur menar du?

• Anonym (Sparsamt)

Hur långt är ett snöre?!
    En miljon är en hånfull stor summa för många som lever med små resurser, fullt tillräckligt för mig men inte tillräckligt för andra.

• Anonym (H)

Har det bra utan en massa miljoner, struntar fullkomligt hur andra har miljoner eller inte.

Förresten man lever bara en gång och livet är inte oändligt och inga pengar får man med sig när det är slut.

• TvillingmammaVästgöte

Man är inte fattig om man har en miljon, och det är dumt att jämföra sig med andra. Det finns alltid någon som har mer. 
    Ännu dummare att sitta på en middag och berätta hur stort sparkapital man har. Det skulle jag aldrig göra. Inte ens anonymt på familjeliv. 

• Anonym (Mn)

Jag menar inte att låta summan låta som en liten småsumma. För mig har det har varit ett hårt arbete under över 30 års arbete och det är något som jag är stolt över.

Det finns ingen vinst eller arv utan endast hårt arbete.

Jag är intresserad av att veta vilka andra summar som ni har och hur ni lyckats skapa dessa? 

• Anonym (Mn)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-06-06 21:04:09 följande:

Man är inte fattig om man har en miljon, och det är dumt att jämföra sig med andra. Det finns alltid någon som har mer. 
    Ännu dummare att sitta på en middag och berätta hur stort sparkapital man har. Det skulle jag aldrig göra. Inte ens anonymt på familjeliv. 

Vad ledsen jag blir över din kommentar att det var ett dumt inlägg.

Du behöver inte hålla med mig men du behöver inte heller vara elak.
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Mn) skrev 2025-06-06 21:06:35 följande:

Jag menar inte att låta summan låta som en liten småsumma. För mig har det har varit ett hårt arbete under över 30 års arbete och det är något som jag är stolt över.

Det finns ingen vinst eller arv utan endast hårt arbete.

Jag är intresserad av att veta vilka andra summar som ni har och hur ni lyckats skapa dessa? 

Jag tycker du har konstiga och dåligt uppfostrade vänner som sitter och skryter och talar om hur många miljoner de har på banken. 

De mer väluppfostrade och belevade brukar , om de nu vill visa det, försiktigt visa sitt välstånd med att bjuda på ett dyrt vin eller något liknande. 

• Anonym (,)

Har ett hus utan lån. Värde kanske 4 milj. Samt aktier för 3 milj. Är 42. Har endast jobbat heltid några år (mest deltid. Bodde hemma tills 23 sparade några hundratusen. Investerade och fortsatt spara. Haft tur men säger som Tiger Woods "ju mer jag tränade ju mer tur hade jag".

• Anonym (Miljonären)

Vi har ca 3 i fonder och aktier men vi har 1,5 i bolån och en villa värd ca 6. De flesta har väl det mesta av sitt kapital bundet i boendet och lån på det så sparkontot säger inte så mycket. 

Svar på tråden Hur mycket pengar har ni?