Kontrollerar partner?
Anonym (Prioriterar) skrev 2025-06-07 10:01:23 följande:
Jag är den som är föräldraledig. Och ja tre kvällar i veckan är det olika styrelsemöten eller liknande möten. Om man engagerar sig i alla möjliga saker hela tiden så blir det många möten. Det är inte för samma föreningar utan han är väl engagerad i 10 olika saker, så tro mig, han har att gör. Så vi ses aldrig om jag inte säger ifrån. Sedan kan han då gå iväg med barnen själv till parken när han fått skäll, men då står han ju bara och svarar på mejl och liknande från parken med barnen. Han är ju aldrig närvarande även när han är fysiskt på plats Fast man tycker ju att han borde fatta det av sig själv, men det gör han tydligen inte. Eller ville han inte ha barn? När ska han vara föräldraledig förresten?
Det är så mycket som är fel och tokigt här. Om han inte skärper sig och blir en NÄRVARANDE make och far, kommer det inte att hålla mellan er. Även om ni inte skiljer er, utan du stannar och låter honom leva sitt eget liv, kommer ert förhållande att dö.
Det är viktigt att ge varandra utrymme och egentid, men han är borta alldeles för mycket. EN kväll i veckan, samt någon lördag då och då, hade räckt. Och då ska du ha lika mycket tid till möten, träning eller att träffa kompisar, om du vill. Eller är han ok med att ta hand om barnen ensam, om du försvinner tre kvällar i veckan?
DU om någon borde behöva komma ur hemmet och få egentid, eftersom du är föräldraledig.