• Anonym (Evan)

Vad har jag för värde?

Hur har det sett ut i er familj tidigare, under barnens år? Du skriver att du har utbildat dej och satsat på jobbet. Är det kanske din fru som varit den som slutat tidigare och varit med barnen mer tid än dej?  

• Anonym (Evan)
    Anonym (Desperat) skrev 2025-06-07 10:38:32 följande:
    Vi har båda två utbildat oss, turats om, och satsat på jobbet. Dock så har hon en dålig arbetsmiljö nu, men det är ju svårt för mig att göra något åt. Barnen har inte alltid haft svårigheter, men just nu är det så.

Jag tänker att om hon har en frostig attityd mot dej kanske hon omedvetet gör så att barnen blir avståndstagande mot dej. Att du i din tur väljer att kontra med att sitta med mobilen gör säkert också sitt till. Har ni testat familjeterapi? 

Mitt knep att få mina barn att öppna upp sej är att åka bil med dom. Långt så dom hinner bli uttråkade. Då pratar dom och öppnar upp sej. Min stora som har haft det tufft men vägrat prata har jag lurat lite så jag hämtar honom från skolan 2 gånger i veckan. Han tror att jag gör det för att han ska slippa åka buss en timme hem, men jag gör det av helt andra skäl. Dom här resorna har gjort att vi kommit riktigt nära. Kanske något att provs? 

Svar på tråden Vad har jag för värde?