Vad har jag för värde?
Jag känner just nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
Jag är en man på 50+ som har ett förflutet som mobboffer med låg självkänsla. Jag har trots det lyckats skaffa en högskoleutbildning, fått 4 barn och varit gift/sambo sen tidigt 90-tal. Jag bor i villa, och har en bil. Allt detta har givetvis inte kommit gratis, min låga självkänsla har gjort att jag fått kämpa mer än de flesta.
Min relation till min fru (jag har skrivit om den tidigare på FL) ger mig ingen validering av mitt värde, eftersom det är så motstridiga signaler. Hon säger ibland att jag är snygg, men tar aldrig på mig vare sig mysigt eller sexuellt. Hon kan hålla om mig, men det är bara för att hon fryser och vill värma sig eller för att jag ber om det. Med täcket mellan våra kroppar. Det är mer med relationen, men andra saker påverkar.
Jag har fått veta att jag gör ett bra jobb på jobbet och har dessutom pluggat vidare för att bli ännu bättre. Trots detta har jag bland de lägsta lönerna på min arbetsplats och kommer aldrig att komma ikapp.
Situationen som den är gör att jag ofta sitter med mobilen, eftersom jag inte upplever att min närvaro är önskad.
Till detta ska läggas att våra yngsta barn har svårt på olika sätt just nu, men de vänder sig bara till min fru för att prata. Jag är kock och taxi i familjen, inte den man anförtror sig till trots att jag försöker bjuda in.
Varför skriver jag allt detta? För att jag inte har någon att prata med om allt, de få män jag känner är på en annan plats i livet eller inte bekväm med att prata och de kvinnor jag känner skulle nog känna sig obekväma med att prata om min relation sexuellt och känslomässigt med min fru. Min fru kan inte se någon egen delaktighet i hur jag känner.
Främlingar på internet, hjälp mig reda i tankarna.