Inlägg från: Anonym (Nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nn)

Är det ofint fråga tjej om stayups

Jag tror inte att jag ens hade råkat ut för en sådan typ. Har absolut inget till övers för fetischer och fixeringar.

För mig är detta ett sjukt beteende och jag hade understrukit i min dejtingprofil att fetischism är en solklar dealbreaker och inget jag vill ha i mitt liv från en annan människa. Lika bra att vara klar och tydlig med sånt redan innan man träffar någon.

• Anonym (Nn)
    Anonym (Dressed up) skrev 2025-06-07 22:22:42 följande:
    Fetisch, driver du eller?  😅 de är ett klädesplagg som väldigt många använder, går ju för tusan tom att köpa på Ica...
    Nej, jag driver inte. Fetisch handlar inte om föremålet i sig utan om ett överdrivet sexuellt intresse och sexuell fixering för något, ex. strumpbyxor eller liknande plagg som i detta fall. 
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Dressed up) skrev 2025-06-07 22:30:50 följande:
    Jag vet det, men var fick du att det skulle vara en sexuell fixering? 
    Han skrev att han tyckte det var fint...
    Kanske dags för moraltanterna att tagga ner lite?
    Tycker att du kan sluta vara en surtant istället. Att ha moral är bara sunt.

Det är en fetisch eftersom samma trådstartare har skapat ungefär hundratusen snarlika trådar genom åren här på forumet. Alltid samma tjafs om samma klädesplagg. Man lär sig att känna igen vissa medlemmar helt enkelt.

Och att dra upp en så specifik sak redan i ett tidigt skede vittnar bara ännu mer om att det rör sig kring en fetisch och såna typer dejtar jag inte som sagt.
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Jm) skrev 2025-06-08 19:09:24 följande:

Jag som kvinna hade kanske tänkt lite..aha oj här har vi en man som vill ha ut något av mig men orkar inte engagera sig mer än ord.

ungefär som den där personen som hintar om att lasagne är såååå gott, och ja de är det! Om man slipper göra det själv.

men man kan ju få sin önskan framförd endå. hade min sambo först bjudit ut mig på lite gott fika, för att sen strosa lite i affärerna, ham hade själv insisterat på att köpa ett par örhängen till mig eller lite goda grejer från rituals. Hade vi då sen gått förbi underklädesaffären och han sagt att vi kan väl gå in och kika om vi hittar något där. Då hade jag varit bortfintad redan vid tvålen.. hahah 

Bra liknelse där.
Svar på tråden Är det ofint fråga tjej om stayups