• Anonym (???!)

Han vill dejta. Vad menade han?

Gått på 6 dejter med en man, väntade med sex till 5e dejten. Har väldigt kul ihop, mycket att prata om och det känns bra hittills. Träffades via en app om det är relevant.  Han 

Han frågade mig igår om vad jag tror om att "börja dejta" istället för att bara "gå på dejter". Det var kväll, jag var trött och hade nog egentligen behövt fråga honom närmare vad han menade.

Nu kommer vi inte ses på några dagar och jag kan inte sluta grubbla :( Hans svar var typ "ja, men du vet, se vad det här kulle kunna leda till. Han verkade sen bli lite nervös och sa "jag försöker inte fråga "vad är vi" utan mer om du kan tänka dig se vad det kan leda till.

Han har verkat lite småblyg ibland så vet inte om han försökte hinta om exklusivitet utan att verka för framfusig? 

Jag får fråga honom när vi ses och vill inte ta det på telefon men hoppas någon kan lista ut vad  han kan ha menat.

• Svar på tråden Han vill dejta. Vad menade han?
  • Anonym (Qwerty)

Han vill fortsätta träffas för att se vad det leder till. Så himla svårt är det inte att förstå honom. 

• Anonym (???!)
    Anonym (Qwerty) skrev 2025-06-08 18:33:50 följande:

Han vill fortsätta träffas för att se vad det leder till. Så himla svårt är det inte att förstå honom. 

Men skillnaden mellan att dejta och gå på dejter är? För mig är drt samma sak
  • Anonym (Fortsätta ses)

Jag tror han sa fel, så jag hade inte fokuserat just på den kommentaren. Däremot sa han ju att han vill se var det leder, så det är väl det han menar. Han vill fortsätta ses.

• Anonym (D)

Gissning: träffas enbart för tillfällig sex. Inte förhållande.

• Grässtrå77

Jag skulle nog tolka det som att han undrar om ni ska börja ses exklusivt och att han tror att det finns potential till ett riktigt förhållande.

• Anonym (X)

Han vill bli seriös och dejta dig.
    Hur svårt är det att fatta?

• TriC

Jag tolkar det som att han vill att ni är exklusiva, alltså bara dejtar varandra. 

• Anonym (???!)
    Anonym (X) skrev 2025-06-08 21:01:37 följande:

Han vill bli seriös och dejta dig.
    Hur svårt är det att fatta?

Jag blev förvirrad av att han tillade " Försöker inte fråga "vad är vi" eller nåt sånt". Han kanske var nervös och uttryckte sig klumpigt? Eller så är jag lite trög
  • EpicF
    Anonym (???!) skrev 2025-06-08 19:00:30 följande:
    Men skillnaden mellan att dejta och gå på dejter är? För mig är drt samma sak
    Att man är exklusiv när man dejtar. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Qwerty) skrev 2025-06-08 18:33:50 följande:

Men haha, han sa börja dejta? Det gör man väl från första dejten, dvs första gången man träffas. Jäkligt skumt sagt. 

Varför är folk såhär nu för tiden , och detta med exklusivitet . Det ordet existerade ju inte ens för ca 10 år sen. Man dejtade EN åt gången. 

Orka

Svar på tråden Han vill dejta. Vad menade han?