Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Tidigt missfall

Inte säkert det är ett missfall. Har du tagit Clearblue med veckoindikator? 

• Anonym (Hanna)
    Anonym (HCG) skrev 2025-06-08 20:46:46 följande:
    Anonym (Hanna) skrev 2025-06-08 20:39:38 följande:

Inte säkert det är ett missfall. Har du tagit Clearblue med veckoindikator? 

Börjar också tänka att det kanske inte är ett missfall ändå, dock lite rädd för att hoppas för mycket och sen bli besviken.. 
    har tagit ett clearblue som visade gravid 3+. Borde också vara konstigt om graviditeten avbröts vid BIM och testet visar 3+ två veckor efter det?

När jag hade missfall (och blödde lätt runt BIM) så ökade testen sakta, för sakta. Fick 3+ till slut men långt senare än när jag borde fått det. Det visade sig vara ett MA som startade i vecka 10 (embryot mätte vecka 5). Så att dina test visar 3+ i rätt tid låter lovande. Mina slog om sent, både för 2-3 och 3+. Sista gången jag testade (minns inte vilken vecka det var men runt vecka 7 skulle jag tro) hade det till och med slagit tillbaka till 2-3. Där och då borde jag definitivt anat att något var fel. 

• Anonym (Hanna)
    Anonym (HCG) skrev 2025-06-09 22:06:54 följande:
    ja, det är ju inte lätt att veta vad blödningarna står för.. tråkigt att läsa att din blödning var missfall..
    hade du några graviditetssymtom under tiden innan du fick veta att det var MA?

Nej missade att skriva det. Hade inte ett enda symptom, alltså inte överhuvudtaget under dom veckorna. Så det var ju också ett tecken.. men man kan ju vara gravid utan också 😅 Så svårt att veta.

Svar på tråden Tidigt missfall