Inlägg från: Anonym (Suddiga gränser) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suddiga gränser)

Så jävla trött på porr att jag snart gör något åt det

Lång historia kort har jag en fru som efter vårt andra barn för snart 5 år sedan knappt velat ha sex. Först var det efter förlossningen, sen var det depression, sen var det mycket på jobb och svårt med lust och sen har jag knappt orkat med.

Vi brukade ha sex i alla fall 5 dagar/vecka, ofta varje dag i runt 3-4 år. Sen kom vårt första barn (något vi båda drömt om hela vårt liv) och det gick ned till runt 2 gånger i veckan. Kändes lugnt och nästan lite kul att längta efter det i vardagen.

Men nu efter andra barnet är det dags att fira om det händer oftare än 1 gång per månad och ibland slår det mig "när fan var det sist, måste varit vid sportlovet".

Och ja, nu är det en cirka 2-3 månader sedan och både jag och min fru hatar otrohet men även porr och att bli upphetsad av att se andra ha sex istället för att ha sex med varandra.

Men så för ca 4 år sedan började jag kolla på porr igen för att få något utlopp men gör det i smyg. Ogillar det egentligen, känns lite smutsigt men har kommit till en "skitsamma vad du tycker om det för jag orkar inte annars".

Det jobbiga är att resten är så fruktansvärt bra. Umgänge, ekonomi, familj och relationen bortsett från sex. 

Innan frågan kommer så har vi pratat om detta löjligt många gånger. Inte att jag kollar på porr för orkar inte göra en grej av det utan snarare hur pass viktigt det är för mig och försökt "få igång" henne igen men verkar nästan som att den sidan av henne gått och dött och orkar inte längre vara förstående och tålmodig. Sen har jag en tjej som är fem år yngre än mig på jobb som troligtvis hade varit på direkt så fort jag besvarade hennes signaler. Har aldrig någonsin varit på kartan att vi ska göra något och påminner henne om att jag har en fru, men är det en AW eller liknande är hon likt förbannat där igen och ska hålla på och locka med sin villighet och sexiga kropp och driver mig till vansinne även om jag hatar otrohet. Nu börjar dock linjen mellan porr och otrohet att suddas ut lite och vill verkligen inte vara otrogen men går snart i taket av bristen på sex trots att jag är i form, är som fisken i vattnet i sociala situationer, har ett jobb med "hög status", är världens pappa till våra barn, har bra ekonomi och ja, allt är bara under kontroll på en hög nivå.

Ville väl dels skriva av mig lite, men tar gärna emot något tips med som helst inte är "bara sätt på hon på jobbet" för det hade varit lätt, men destruktivt för det hela.
  • Svar på tråden Så jävla trött på porr att jag snart gör något åt det
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-06-09 13:51:52 följande:

Båda har ett ansvar. Ingen äger den andra. 
    Har du varit öppen och ärlig med henne och ingen förändring skett så kanske det är dags att värdera vad som är viktigast för dig. Man kan föreslå öppet förhållande men om din fru inte går med på det, och du inte kan leva utan sex, då finns det bara en utväg. 
    Du kan inte tvinga henne till sex, hon kan inte tvinga dig till celibat. Däremot behöver ni kanske då acceptera att ni inte är kompatibla om sexet är viktigare än allt det andra du beskriver att ni faktiskt har. 

Jag lämnade min sambo men kan säga att jag värderade om sex, kontra allt annat, efter en tid. 

Jag köper ditt resonemang helt och hållet och den 10 år yngre versionen av mig hade sagt åt mig att skärpa mig men är inte lika lätt när man är i sitsen själv och i takt med att sexet förblir frånvarande så tar det även mer plats i ens behov och dagliga tankar.

Såklart har vi pratat om detta och ibland leder det till en kortvarig förändring för att därefter falla tillbaka i gamla vanor. Vi älskar båda våra liv överlag och har egentligen allt vi drömt om samt är vardagen väldigt trivsam.

Den enda detaljen som egentligen skiljer sig åt är att jag gärna haft hett sex när barnen sover och gästerna gått hem (eller hur just den dagen nu ser ut) men ursäkten att hon är trött eller inte sugen har blivit lite för bekväm att vända sig till.

Med det sagt så är det självklart så att hon inte ska ha sex om hon inte vill och som jag nämnde är vi båda väldigt många om tvåsamhet till den graden att porr är på gränsen till otrohet (därav har jag inte nämnt att porr är en ovana jag dragit på mig även om det hjälper för att lätta på trycket och därmed sänka pressen på henne).

Öppet förhållande är heller inget alternativ och hade ärligt talat inte kunnat se varken min fru eller barn i ögonen om jag "tilläts" gå och ha sex med tjejer och sen komma hem och vara familjefar igen. Hade aldrig varit okej med att hon gjorde det heller och bara frågan hade varit på gränsen till nog för att känna att vi skiter i det här i så fall. Motsägelsefullt hade det antagligen varit lättare att vara otrogen tror jag, men är en gräns som hade avgjort allt om den någonsin passerar. Både för hennes del men även för min för har jag varit otrogen kan jag nog inte heller känna att vi tillhör varandra längre utan då har jag avsiktligen kört världens kil rakt mellan oss (även om hon inte vet om det just då).

Fantasin uppstår dock och ogillar det även om det för min del blir oundvikligt när jag inte får det jag "behöver" hemma.

Man känner sig nästan lite lurad på ett konstigt sätt när sexlivet var så bra innan och sen bara dör ut.

Som sagt, tar gärna emot tips för är trött på porr som ett substitut. 
    Anonym (Rannsaka dig själv) skrev 2025-06-10 23:03:23 följande:

Det där har jag sett så många kvinnor både skriva på forum och prata om. Och det är bara ren bull shit. Jag har själv testat att utan att säga nåt ta hand om hus å hem, barn och hund extra mycket under några månader som ett test. Det hände inte ett jävla skit kan jag säga. Vill jag få min fru kåt så är det andra knappar jag kan trycka på. Det där är bara nåt jävla hittepå för att få lata män att städa mer men ni blir fan inte kåta av det. Dessutom hur sexigt är det med byteshandel???😂 Nej du kan rannsaka dej själv gumman. 

Det ultimata testet för om ditt sexliv är kört el inte är att ta en weekend på hotell utan barn. Får du inte ligga då är det nog godnatt. 

Ja det kom till just detta i tidigare diskussioner med min partner och gjorde samma sak. Det är verkligen inte som att jag gör lite i vanliga fall, men tog på mig säkert 80% av allt hemma. Alltifrån disk, städ, barn, bilrelaterade grejer, trädgård och lämnade i princip lite mysiga saker kvar till henne såsom att sköta om blommor, inreda och ordna lite i hemmet samt tvätt för att det sköter hon bäst.

Men det var såklart med lite av en baktanke i att "om hon blir avlastad av allt det hon känner stressar henne, då måste det leda till mer sex right om det är det som blockar henne?"

Ledde om något till mer bitterhet hos mig då det var uppenbart att det inte var orsaken till att det är svalt på sexfronten.

Är verkligen för att man delar på hushållssysslorna och biland gör den ena mer och ibland gör den andra mer. Hon ser gärna också att jag jobbar lite mer då det ger mest tillbaka och gör hellre fint hemma än att jobba mer så det är en balans i obalansen som ibland uppstår.

Med det sagt så har det inte varit svaret på mysteriet och lär inte prova det igen. Gör "min del" hemma vilket är väldigt nära 50% och planerar inte göra mer bara för att igen för då förväntar jag också mig grejer och blir det ingen skillnad, ja då blir det bitterhet som svar. Någon byteshandel är heller inte sexigt för någon så håller helt med om att svaret ligger någon annanstans.
    New Dawn skrev 2025-06-12 09:47:38 följande:

Jag undrar lite mer hur eran relation ser ut. 
    1. Älskar du henne?
    2. Känner du dig älskad? 
    3. Har ni kul bara du hon?
    4. Tycker ni om att prata med varandra... och lyssna på varandra? (förutom rent praktiska saker)
    5. Hur ser eran närhet ut? Håller ni om varandra, tar på varandra, kramas pussas osv?
    6. Om du ska försöka "gissa" på vad orsaken till att hon inte vill ha sex är, vad tror du? 

1. Ja
    2. Ja men en del av det är intim bekräftelse för min del och det sviktar. Utöver det, ja och därför vill jag verkligen försöka lösa denna biten.
    3. Ja när vi lyckas göra något bara hon och jag. Är rättså mycket vardag som kommer ivägen men vi försöker ha dejter och så, men blir då också att det avslutas med att ungarna behöver hämtas hos mormor/farmor i slutet av kvällen.
    4. Ja och det enda som kommer ivägen där är om någon av är stressade och blir disträ av det, men rent generellt pratar vi om allt från vad det blir till middag hela vägen till meningen med livet eller vad som egentligen.
    5. Ja och nej. Vi försöker och efter sex är det alltid mer av det. Men när det gått för lång tid mellan sex märker jag att jag börjar bli lite sexuellt frustrerad. Försöker verkligen att "motstå" det men blir lätt att jag vill krama om henne bakifrån och då också krama brösten, eller ta ett stadigt grepp om rumpan och kyssa nacken. Är vi i en period av mindre lust från hennes sida leder detta enbart till mindre lust, så försöker att inte göra det utan ha närhet på annat håll, men blir en växande lust att göra det i takt med att tiden går sedan vi senast hade sex. Har vi däremot sex är det mer kravlöst och neutral beröring såsom kramar, en hand på axeln/midjan när man går förbi, pussar osv.
    6. Att hon har svårt att koppla ifrån vardagen, att det inte är en lika stor prio för henne längre, att det finns en press kring det vilket gör att hon blir ännu mer avståndstagande vilket skapar spänning på ett negativt sätt kring det. Ju längre det går, ju mer av det.
    New Dawn skrev 2025-06-14 00:50:53 följande:
    Okej. Första delen låter ju bra. 
    När det kommer till närhet, blir det lite oklart. Ni har alltså inte närhet, när ni inte har sex? Och du har en tendens att bli sexuell i din närhet? Förstår jag rätt? 

Brukar ni någonsin bara ge njutning till den ena? Dvs antingen att hon tillfredsställer dig, eller att du ger henne någon typ av njutning? Om inte, hur tror du det skulle funka? 

Har du frågat henne om hon vill jobba med erat sexliv? Om hon vill, hur vill hon då göra? Om du inte frågat det tycker jag det kan vara lämpligt. I så fall, låt henne bestämma hur det ska gå till. 
    Ungefär så och det är inte avsiktligt utan har det gått en längre tid sedan vi hade sex så blir jag väldigt kåt av intim beröring och närhet vilket sätter en press på henne att därefter göra något av det. Har försökt att avstigmatisera det hela, men det blir ändå utfallet. Därav blir det bara lite närhet här och var som inte är så givande egentligen, t.ex. en kram här, en puss där osv men inte faktiskt mys. Sen är det så att vi "kommer igång" så blir det alltid hur bra som helst, men hon vet att det ena leder till det andra så hon stoppar det för att hon kanske inte känner för sex just då rent logiskt, men sen tar lusten över om vi tillåts hålla på så länge.

Hade varit mer än nog, men nej, avsugningar är helt out of the window på senare år och hon vill inte att jag går ner på henne heller. Hon njuter dock hur mycket som helst när jag går ned på henne, men är bara bekväm med det om hon här nyduschad, nyrakad och verkligen in the mood. Bara så klickar det inte alls för henne. 

Ja det har jag och det är då vi kommer fram till att vi ska vara mer aktiva. Därefter tillåter framförallt hon, vardagen att komma emellan och så rinner det ut i sanden. Från min sida vill jag inte tjata om det (för det känns verkligen så) och då blir det torka ett tag tills jag känner att det blir för mycket.

Och så börjar den onda cirkeln på nytt
Svar på tråden Så jävla trött på porr att jag snart gör något åt det