Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Kommer inte UD hjälpa Greta Thunberg

Hon har skämt ut sig fullständigt! Spelat in ett meddelande om att hon blir kidnappad! Israelerna har ju behandlat henne extra-försiktigt, har försett henne och de andra med mat och dryck. De har t.o.m. låtit en kvinna ta kontakten, och allt var jättelugnt och snällt. 

Hon har alltså blivit så bra behandlat som hon inte ens skulle kunna förvänta sig. Hon har ju faktiskt försökt ta sig in i ett annat land illegalt. Då blir man deporterat. Först blir man kanske inlåst i något slags häkte och sedan blir man deporterat. 

Titta på videon som hon har publicerat! Hon är inte det minsta rädd, Greta, utan hon verkar ha svårt att inte skratta. Egentligen borde hon betala kostnaden som hon har förorsakat. Som om inte israelerna hade annat att göra! 

• AndreaBD
    Tecum skrev 2025-06-09 18:52:16 följande:

Utrikesministern sa idag att någon särskilt stöd till Greta inte är aktuellt just nu och att aktivisterna får skylla sig själva.

Israel vill inte ha dem där och kommer säkert se till att de förpassas  till något europeiskt land, Greta och de andra är inte i någon fara. De bjuds bara på bio först, ska "tvingas" se en film on Hamas´ terroraktion.

Tur att utrikesministern är vettig. Det här påminner mig lite om tysken som flög till röda torget i Moskva. Lika galet och farligt. Lika barnsligt. 
  • AndreaBD
    Anonym (beror på) skrev 2025-06-09 18:26:56 följande:

Det beror på. Har UD utfärdat reseavrådan till Israel? Då får hon klara sig själv. HarUD inte utfärdat reseavrådan till Israel? Då lär det inte vara några problem, och han kan ta sig hem själv.

Har UD utfärdat reseavrådan till Gaza? Det är ju frågan. De styrde ju inte till den närmaste israeliska hamnen utan direkt till Gaza. 
  • AndreaBD
    Anonym (v) skrev 2025-06-09 21:25:34 följande:
    Nej varför skulle hon varit rädd på en förinspelad video?
    Jag pratar inte bara om den videon. Det finns gott om foton och videon av henne tillsammans med israeliska armén där de förser henne med smörgåsar, och även situationen där de kommer på båten, eller strax efter. Hon ser ut att känna sig så trygg. Jag tänkte främst på den här:

Bilden som toppar israeliska nyhetssajter. Greta Thunberg erbjuds en smörgås av en israelisk soldat, ombord på Madleen.
  • AndreaBD
    Rataxes skrev 2025-06-10 08:21:24 följande:

Jag känner enbart förakt för det där bortskämda kändisbarnet. Och resten av det där seglargänget, antisemiter och terroristkramare, det var bara Jackson Hinkle som saknades i den så kallade besättningen så hade det varit en jackpot.
    En av dem hyllar öppet knazbollah och deltog dessutom på terroristledaren Hassan Nazirallahs begravning. Inte ett sällskap jag skulle välja en segelsemester med.

Uppenbarligen har Hamas t.o.m. organiserat Gretas resa.

www.yahoo.com/news/london-based-hamas-operative-behind-130000453.html&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAALXP5j45nAMfzNYdic3U-0sj4eXQ1oQVLRtt5f2kAP3vMUaMYtL40leRVatY1DwOnLYl_UddwCqjmdIIlTa6-WGemJGdo-pgOURznxoU7pfprSkmk7PcgEpVz7AkAaVhanKHfTp3EwS_U53T0QK58dGFeeZ8Zxo2WlVIEotzZep2
  • AndreaBD
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-06-09 19:48:44 följande:
    Det har avråtts från resor till Gaza i 10 år, hon är där på egen risk. 
    Ja, jag tog detta också för givet. 
  • AndreaBD
    Anonym (ÄK) skrev 2025-06-10 08:49:31 följande:

Men så blev det obehagligt för de stackarna så de blundade istället och ville inte se något mer

Så de fick se lite av det i alla fall? Jag trodde de vägrade helt. Men vad bra att de fick se lite. 
  • AndreaBD
    Anonym (Greta) skrev 2025-06-10 09:53:01 följande:

Aktivister som ägnar sitt liv åt att uppmärksamma orättvisor är fantastiska människor!

Allt gott åt Greta! Hon är en tuff tjej som inte räds att fängslas i länder med betydligt sämre standard än här.

Det enda hon åstadkommer är kostnader. Det är som ungdomlig vandalism. Bryter lagar, tvingar myndigheter att ingripa - skattebetalarna får ta kostnaden. Det är som dessa ungdomar som limmar fast sig någonstans och håller upp traffiken. 
  • AndreaBD
    Anonym (Greta) skrev 2025-06-10 10:20:44 följande:
    De som räddade judar under Hitlers hemska förtryck var förstås också kostsamma vandalister? 
    Ja, Hitlers påhejare såg det nog så.
    Hon har inte åstadkommit något. Hon har inte räddat ett enda liv. Hon har tagit dit en ton mjöl. Och Israelerna har lovat skicka det till Gaza också. Under de senaste två veckorna har 1200 Lastbilar kommit in till Gaza med hjälpsändningar. Det som hon hade med sig gör varken till eller ifrån. 

I värsta fall kan hela aktionen kosta liv också. T.ex. om fler får för sig att döda någon som de tror är jude. 
  • AndreaBD
    Anonym (Greta) skrev 2025-06-10 09:55:07 följande:

Besättningen på förra ship to Gaza blev mördade av israeliska militären. Undrar vad de har emot lite mat och mediciner? Det hindrar dem från att svälta ut Gazas befolkning?

Vilket förra skepp??? Vilka blev mördade???
Svar på tråden Kommer inte UD hjälpa Greta Thunberg