Blev livet vad ni hade tänkt er
Blev livet vad ni hade tänkt er.
Vad hade ni för funderingar om livet när ni tog de första stegen mot vuxenlivet. Vad hade ni för drömmar, tankar och funderingar. Fick ni barn, ett lyckligt äktenskap eller ett lyckligt förhållande. Fick ni drömjobbet, det fina huset, rullade livet på utan större bekymmer, eller blev livet svek, skilsmässa och arbetslöshet. Fick ni ett rikt umgängesliv och trevliga fritidsnöjen. Blev ni sjuka, förlorade ni allt som ni hade skapat och byggt upp.
Hur är era liv just nu. Hur ser ni på Sverige och omvärlden idag. Är ni lyckliga. Tycker ni att det var bättre för. Jag är 58 år. Min fru var otrogen efter 10 år. Tre barn fick vi. Blev arbetslös på 90-talet. Då hade vi köpt hus. Har sedan varit arbetslös flera gånger pga lågkonjunktur.
Barnen har sedan länge flyttat och spridits för vinden. Hör sällan något från dem. Vänner har också flyttat, skilt sig och har idag inte många vänner kvar.
Jag ser mörkt på framtiden. Både min egen och Sveriges/världen.
Men jag har en särbo sedan snart 20 år. Har arbete idag och har återigen kunnat spara några månadslöner och pensionssparande.
Varje gång jag har lyckats spara ihop en större summa har jag blivit arbetslös. På något år är kontot nollat.
Tänker ofta på hur livet blev. Jag är frisk har inga krämpor. Kan resa på solsemester när jag har arbete. Har bra boende och en ny bil som bara är några år gammal.
Hur blev era liv. Är ni lyckliga.