Nu har nog ingen, i sak, koll på alla 711 tusen kollektivavtal som cirkulerar på Sveriges otaliga arbetsplatser, och de som jag har tagit del av så har det aldrig funnits några paragrafer eller moment som hanterar "relationer på arbetsplatsen", oaktat om det är äktenskapliga, oäktenskapliga eller romanser...
Möjligen så finns det arbetsgivare som har interna policies kring det, speciellt om det handlar om (lönesättande) chef kontra anställd... eller situationer som kan angränsa till "jäv"...
Det som bör märkas i TS är ju att han inte bara är "chef" utan verkar vara ägare till bolaget. Då gör han säkerligen lite som han vill...
Till TS. Ser ingen anledning till att du skall söka nytt jobb i brådrasket, varför liksom?
Däremot så gör du klokt i att sköta det snyggt, så även din chef. Tror det är större risk att dina kollegor kan börja titta snett på dig, eller att det kan börja tisslas och tasslas...
Ja, jag har jobbat på arbetsplatser där det funnits såväl äkta makar som "romanser", och jag jobbar idag på en arbetsplats där två höga chefer är särbos...
Sköt det snyggt! Håll isär arbetsliv/tid kontra privatliv/tid...
Och ja, skulle er romans ta slut, eller ni hamnar på kant med varandra... då lär knappast din chef flytta på sig, eller sälja sitt företag... Men förhoppningsvis så kan ni hantera det professionellt och vuxet