• Anonym (M)

Elakt att inte berätta?

Anonym (Mis) skrev 2025-06-11 15:19:22 följande:

Fast pappan har redan fått samma info. 

Så att påminna är att curla. Varför tycker du att en vuxen person med barn inte ska behöva ta sitt föräldraansvar?

Tror man förvärrar ansvarsförmågan hos någon om man curlar på det sättet.

Vill han ha en relation med barnet så borde han också vara involverad i skolan och informationen därifrån på egen hand. Gäller alla typer av aktiviteter som involverar barnet.
  • Anonym (M)
    KimLinnefeldt skrev 2025-06-11 15:15:55 följande:
    Att skicka ett sms med tips om när och hur skolavslutningen hålls, det är inte att curla. Det är att intressera sig för ens barns utveckling och kontakt med sin pappa.
    Jo, det är att curla. Då förutsätter ts att han inte har koll på saker för att sen täcka upp och kompensera för honom.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ex) skrev 2025-06-11 16:16:07 följande:

Hur länge ska man curla ex?

Inte heller i ett förhållande borde en person ta ansvar över någon annans vuxenroll 
  • Anonym (M)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-06-11 19:15:17 följande:

Jag sa inget, han missade och nu är han jättearg på mig över det...

Han får ju växa upp! Vem tror han att han är egentligen? Behöver han en assistent så kanske du ska börja ta betalt? Vilken prinsessa han är!
  • Anonym (M)
    Anonym (L) skrev 2025-07-10 17:45:58 följande:

Otroligt att en del verkar tycka att mamman ska ta ansvar för att informera pappan när han har ett eget ansvar att informera sig själv. 

Tar kvinnors förväntade ansvar aldrig slut? Inte ens efter en separation? 

Det är underligt. Kommentarerna som pratar om att hon (undermeningen kvinna) ska ta hand om honom som man gör med ett barn. 

Jag tycker det är obehagligt. Jag förstår också varför ett sånt förhållande inte håller i längden.

Tycker det gått för långt med kvinnors förväntade ansvar inom fler områden. Nuförtiden så klagar män över att de inte får ett förhållande (med undermeningen att kvinnor ska servera dom det)

Svar på tråden Elakt att inte berätta?