• Anonym (Mamma)

Elakt att inte berätta?

Från början hette det att föräldrar inte skulle få vara med på skolavslutningen i morgon, men nyss skickade de ut en uppdatering med att det ändrats. Jag vet av erfarenhet att pappan är dålig på att kolla plattformen, så han vet troligtvis inte om det och jag tänker nog inte säga något heller. Barnet vill inte ha honom där och varför ska jag vara ansvarig för att informera? Är det elakt eller resonerar jag rimligt?

• Svar på tråden Elakt att inte berätta?
  • Anonym (Malin)

Jag hade "inte tänkt på det"... {#emotions_dlg.djavulsk}

• Anonym (7675)

Hur gammalt är barnet?
    Varför vill inte barnet ha pappan där, det låter inget vidare. 

• Anonym (ABC)

Hur gammalt är barnet och hur är deras relation?

• Anonym (Mamma)

Vad spelar åldern för roll? Barnet vill inte ha honom där. Hen bor vv, men deras relation är inte direkt på topp nej.

• Anonym (Mis)

Om han också fått infon hade jag inte sagt något. 

• Anonym (Varför?)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-06-10 20:28:42 följande:

Vad spelar åldern för roll? Barnet vill inte ha honom där. Hen bor vv, men deras relation är inte direkt på topp nej.

Varför ska du då göra det svårare att de får en bättre relation?
  • Anonym (Rakbladet)

Om barnet inte vill ha honom där så hade jag gått på det.

1) Jag ville inte åka till min pappa som liten och jag hade flera väldigt bra anledningar till det.

2) Det är inte ditt jobb att curla en vuxen man. Han har fått kommunikationen på samma sätt som alla andra och är han inte med i matchen är det numera inte ditt problem.

• Trent
    Anonym (Varför?) skrev 2025-06-10 20:31:37 följande:
    På vilket sätt gör hon det svårare?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Varför?) skrev 2025-06-10 20:31:37 följande:
    Deras relation har han förstört helt på egen hand och den kommer inte bli bättre av att han dyker upp när hen inte vill ha honom där.
  • Godochglad

Varför skulle du informera honom om det han redan fått information om via skolplattformen?

Svar på tråden Elakt att inte berätta?