• Anonym

Jag är osynlig

Nyligen var jag på ett födelsedagskalas.
    Jag hade klippt och färgat håret. Köpt nytt nagellack. Jag hade ny klänning och ny jacka.
    Min sambo såg inget av detta. Till vardags brukar jag vara rätt vardaglig så att säga , så för mig var det skillnad. 
    Jag är liksom osynlig. 
    Han har inget problem att uppmärksamma andra kvinnor
    Nä, ska man skita i allt?

• Svar på tråden Jag är osynlig
  • Trent

För vems skull gjorde du dig fin? Berättade du det för hen?

• Anonym (Håhåjaha)

Du är inte osynlig, men det är nåt med män, rent generellt. De ser, men registrerar liksom inte. Kanske något i början, men allt mindre ju längre ni varit ihop.

Om de ska notera en ny frisyr t.ex. så ska det till att man går från midjelångt till snaggat, typ.

Lägga märke till andra kvinnor - absolut! Men inte för att de är extra uppiffade eller nåt sånt. Bara reptilhjärnan som tar över vid vittringen av en hona.

• Trent
    Anonym (Håhåjaha) skrev 2025-06-11 01:01:53 följande:

Du är inte osynlig, men det är nåt med män, rent generellt. De ser, men registrerar liksom inte. Kanske något i början, men allt mindre ju längre ni varit ihop.

Om de ska notera en ny frisyr t.ex. så ska det till att man går från midjelångt till snaggat, typ.

Lägga märke till andra kvinnor - absolut! Men inte för att de är extra uppiffade eller nåt sånt. Bara reptilhjärnan som tar över vid vittringen av en hona.

Det är nåt med kvinnor, rent generellt. De generaliserar. Lite i början men allt mer eftersom...

Vilket otroligt tröttsamt inlägg. Din eventuella manliga partner är säkert "jättelycklig".
  • Anonym (.)
    Anonym skrev 2025-06-10 21:58:54 följande:
    Jag är osynlig

Jag hade klippt och färgat håret. Köpt nytt nagellack. Jag hade ny klänning och ny jacka.
    Min sambo såg inget av detta. Till vardags brukar jag vara rätt vardaglig så att säga , så för mig var det skillnad. 
    Jag är liksom osynlig. 

Uppmärksammar han andra kvinnor? Liksom kommenterar dessa till de eller kommenterar han om de till dig?

Märkt att i Sverige så säger man sällan någonting särskilt till varandra, särskild till kvinnor. Män är rädda för att det ska misstolkas och i Sverige/svenskarna misstolkar fort. Just för att det är så ovanligt. Ger man kommentar, då är man ute efter något.

Men att ge komplimang till sin partner, ser jag inget problem med. Tråkigt att han var obrydd.
  • antarctica
    Trent skrev 2025-06-10 22:01:21 följande:

Brukar du berätta för folk när du gjort dig fin för dem? Blir nyfiken, låter inte som något som skulle flyga direkt... 
  • Anonym (Em)

Så tråkigt. Jag hade förväntat mig en komplimang!

• Anonym (Em)
    Trent skrev 2025-06-10 22:01:21 följande:

Håller med. Bra att säga till sin partner vad man vill ha
  • Anonym (Wilmis)

Man ska inte behöva fiska komplimanger. Särskilt inte om han sällan ger några.

Det är sånt här som är start till många uppbrott, men män fattar inte förrän det blir försent. Om man känner sig osynlig, eller som att ens partner uppskattar andra mer, blir det lätt att uppskatta en annan man som ser en istället.

Med det sagt ska komplimanger inte endast ges av den ena partnern. Vill man behålla ett förhållande, och hålla det levande måste man börja se varandra. Det är bådas sak att jobba på förhållandet.

Om man vill ha kvar sin partner!

• burleskburkläsk
    Anonym skrev 2025-06-10 21:58:54 följande:
    Jag är osynlig

Jag är liksom osynlig. 

Släpp honom...ser han andra men inte dig har han gjort ett val!

Tråkigt men hur skall han ens kunna bättra sig, skall han helt plötsligt se dig en dag??   Not happening!
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Anonym
    burleskburkläsk skrev 2025-06-11 11:45:27 följande:
    Släpp honom...ser han andra men inte dig har han gjort ett val!

Tråkigt men hur skall han ens kunna bättra sig, skall han helt plötsligt se dig en dag??   Not happening!
    Nä, det är bara så trist när man märker det
Svar på tråden Jag är osynlig