• Anonym

Jag är osynlig

Nyligen var jag på ett födelsedagskalas.
    Jag hade klippt och färgat håret. Köpt nytt nagellack. Jag hade ny klänning och ny jacka.
    Min sambo såg inget av detta. Till vardags brukar jag vara rätt vardaglig så att säga , så för mig var det skillnad. 
    Jag är liksom osynlig. 
    Han har inget problem att uppmärksamma andra kvinnor
    Nä, ska man skita i allt?

• Svar på tråden Jag är osynlig
  • Anonym
    burleskburkläsk skrev 2025-06-11 11:45:27 följande:
    Släpp honom...ser han andra men inte dig har han gjort ett val!

Tråkigt men hur skall han ens kunna bättra sig, skall han helt plötsligt se dig en dag??   Not happening!
    Nä, det är bara så trist när man märker det
  • Anonym
    Anonym (Wilmis) skrev 2025-06-11 11:28:39 följande:

Man ska inte behöva fiska komplimanger. Särskilt inte om han sällan ger några.

Det är sånt här som är start till många uppbrott, men män fattar inte förrän det blir försent. Om man känner sig osynlig, eller som att ens partner uppskattar andra mer, blir det lätt att uppskatta en annan man som ser en istället.

Med det sagt ska komplimanger inte endast ges av den ena partnern. Vill man behålla ett förhållande, och hålla det levande måste man börja se varandra. Det är bådas sak att jobba på förhållandet.

Om man vill ha kvar sin partner!

Ja, när jag hängde upp klänningen när jag kom hem så kom jag på mig själv med att fundera på att ha en älskare. Men det var sorgligt
  • Anonym
    Anonym (Em) skrev 2025-06-11 11:16:59 följande:
    Håller med. Bra att säga till sin partner vad man vill ha
    Trent skrev 2025-06-10 22:01:21 följande:

För vems skull gjorde du dig fin? Berättade du det för hen?

Man ska knappast behöva be om en komplimang

Men faktiskt när vi var på hemväg så sa jag att jag hade försökt klä upp mig till födelsedagsfesten. Men ingen reaktion då heller från sambon
    Kändes sorgligt, att jag behövde säga det samt att han inte ens då sa något
  • Anonym
    Anonym (Em) skrev 2025-06-11 11:15:24 följande:

Så tråkigt. Jag hade förväntat mig en komplimang!

Ja, tack
  • Anonym
    antarctica skrev 2025-06-11 11:11:07 följande:
    Brukar du berätta för folk när du gjort dig fin för dem? Blir nyfiken, låter inte som något som skulle flyga direkt... 
    eller hur
  • Anonym
    Anonym (.) skrev 2025-06-11 10:07:51 följande:
    Uppmärksammar han andra kvinnor? Liksom kommenterar dessa till de eller kommenterar han om de till dig?

Märkt att i Sverige så säger man sällan någonting särskilt till varandra, särskild till kvinnor. Män är rädda för att det ska misstolkas och i Sverige/svenskarna misstolkar fort. Just för att det är så ovanligt. Ger man kommentar, då är man ute efter något.

Men att ge komplimang till sin partner, ser jag inget problem med. Tråkigt att han var obrydd.
    Ja, han stirrar på dom. Vänder huvudet efter dom. Kan tjata om en kvinna. 
  • Anonym
    Anonym (Swan) skrev 2025-06-11 19:22:04 följande:

Om du förklarar exakt hur oviktig och ledsen han får dig att känna dig och säger att du funderar på om ni ska leva ihop alls, vad säger han då?

"Om du inte vill så ska jag inte tvinga dig" typ
  • Anonym
    Anonym (Em) skrev 2025-06-11 19:31:40 följande:
    Hur länge har ni varit tillsammans? Var han annorlunda förut? 

Mitt ex såg absolut inte saker som nagellack och kläder, knappt ens ny hårfärg. Men han lärde sig med tiden att jag ville få bekräftelse för sånt. Inte konstigt att be om, tycker jag. Men jag tvivlade inte på hans kärlek.
    Är det andra kvinnor med så följer han i första hand vad de vill. Om de säger år honom någonting så gör han som de säger och glömmer mig
  • Anonym
    Anonym (Em) skrev 2025-06-11 19:52:56 följande:
    Fast det där är ju inte okej oavsett om han uppmärksammar dig eller inte. Respektlöst, usch
    Ja
    Och det spelar ingen roll hur många gånger man säger till honom
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2025-06-11 21:24:07 följande:
    Respektlöst att göra så. 
    Ja, 
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2025-06-11 21:26:44 följande:
    Hör till vanligt folkvett att se sin partner.
    Ja, eller hur verkligen
Svar på tråden Jag är osynlig