• Trent

Jag är osynlig

För vems skull gjorde du dig fin? Berättade du det för hen?

• Trent
    Anonym (Håhåjaha) skrev 2025-06-11 01:01:53 följande:

Du är inte osynlig, men det är nåt med män, rent generellt. De ser, men registrerar liksom inte. Kanske något i början, men allt mindre ju längre ni varit ihop.

Om de ska notera en ny frisyr t.ex. så ska det till att man går från midjelångt till snaggat, typ.

Lägga märke till andra kvinnor - absolut! Men inte för att de är extra uppiffade eller nåt sånt. Bara reptilhjärnan som tar över vid vittringen av en hona.

Det är nåt med kvinnor, rent generellt. De generaliserar. Lite i början men allt mer eftersom...

Vilket otroligt tröttsamt inlägg. Din eventuella manliga partner är säkert "jättelycklig".
  • Trent
    antarctica skrev 2025-06-11 11:11:07 följande:
    Brukar du berätta för folk när du gjort dig fin för dem? Blir nyfiken, låter inte som något som skulle flyga direkt... 
    Du hoppade över den första frågan noterar jag. Känns inte som något som generellt flyger direkt.
  • Trent

Jag fattar inte. Om jag tar på mig fina kläder, fixar till mig extra etc så gör jag det för min skull. För att jag vill att det ska kännas bra för mig.

Om någon vill ge mig en komplimang har inget med min känsla att göra. 

Om jag av någon anledning undrade vad min partner tyckte skulle jag fråga. Jag skulle inte förutsätta att hen noterade något särskilt och kände behov av att uttrycka sin åsikt kring det.

• Trent
    Anonym skrev 2025-06-11 18:57:13 följande:
    Trent skrev 2025-06-10 22:01:21 följande:

För vems skull gjorde du dig fin? Berättade du det för hen?

Man ska knappast behöva be om en komplimang

Men faktiskt när vi var på hemväg så sa jag att jag hade försökt klä upp mig till födelsedagsfesten. Men ingen reaktion då heller från sambon
    Kändes sorgligt, att jag behövde säga det samt att han inte ens då sa något
    Men vad sa du egentligen? Att du klätt upp dig. Vad har det med honom och hans åsikter om det att göra?

Fråga: Vad tycker du om min outfit? Om du gärna vill veta.
  • Trent
    Anonym (H) skrev 2025-06-11 21:26:44 följande:
    Hör till vanligt folkvett att se sin partner.
    Ts har inte sagt något om att hennes partner är blind. Eller har jag missat något?
  • Trent
    Anonym skrev 2025-06-11 21:35:17 följande:
    Ja, eller hur verkligen
    Hur vet du att han inte sett? Så länge du förväntar dig att han ska gissa sig till vad du vill är det precis vad han kommer göra.

Om du tycker det verkar vara en bra väg framåt så är det bara att fortsätta. 
  • Trent
    Anonym (....) skrev 2025-06-12 10:08:46 följande:
    Så är det absolut. Man gör sig fin för sin egen skull för att känna sig uppklädd vid festliga tillfällen. Nu ser min sambo sånt, han har ett väldigt sinne för detaljer och när de förändras, men hade han inte gjort det så hade jag sagt; "vad tycker du om min sminkning och frisyr då?"
    Sen hade jag gett honom komplimang för sitt klädval. Män behöver också komplimanger ibland.

Sambon borde väl dessutom känna till nya klädköp och frisörtid? Och då borde han säga något om han vet att ts kommit hem därifrån.
    I ts fall tror jag att det här hänt väldigt många gånger. Tyvärr så låter det som om han inte ger mycket i förhållandet längre. Ts borde ta ett snack med honom och reda ut sina egna tankar gällande hur hon ser på en framtid med honom eller om hon ska ta steget till att dumpa.
    "Män behöver också komplimanger ibland". Okej. Exakt hur skiljer sig mäns komplimangbehov från kvinnors? Och hur vet du det?
Svar på tråden Jag är osynlig