• Anonym (Å)

Var på anställningsintervju, inte hört något på en månad

det kom ut en tjänst på ett företag som jag sökte. Jag är bekanta med de som jobbar där o de har flertalet tjatat om att de vill jag ska börja där. Har en nära släkting som jobbar på ekonomi där denna tjänsten då var o de har verkligen varje gång en tjänst varit ute pratat om hur mycket de vill jag ska söka. nu kom det då en tjänst som jag ansåg jag var intredserad av så jag sökte o var på intervju. bara meddela detta. hur hade ni tänkt om detta företag ? Trots att de haft en ansökan på just en specifik tjänst sa de att de inte vet själva hur de ska göra, om de ska anställa 2, anställa någon på deltid, hyra in någon. jag tyckte det lät lite konstigt när de ändå haft en ansökan. I vilket fall avslutade de med att de ska prata ihop sig o hör av sig veckan efter. Detta är 1 månad sen nu o jag har inte hört ett ord. Jag vet att de inte anställt någon O min bekant där har inte hört något alls som är med på samma möten. 

jag stappade typ intresset helt av att ens vilja börja där. Jag tycker att även om saker är oklara så hör man av sig för att meddela. Hur hade ni tänkt?

• Svar på tråden Var på anställningsintervju, inte hört något på en månad
  • Anonym (C)

Jag skulle ha hört av mig. Mycket kan ha hänt, sjukdom, ny budget, trassel med någon kandidat

• MsM84

Jag tänker mer - vill man jobba på ett ställe där de har så dålig koll på sin verksamhet och sina behov? Hade varit väldigt försiktig med att börja där om jag inte var desperat efter jobb.

• Anonym (Å)
    MsM84 skrev 2025-06-11 09:31:18 följande:

Jag tänker mer - vill man jobba på ett ställe där de har så dålig koll på sin verksamhet och sina behov? Hade varit väldigt försiktig med att börja där om jag inte var desperat efter jobb.

Ja jag trivs jätte bra på mitt nuvarande jobb. Jag såg väl mer en chans när det kom en tjänst jag skulle kunna tänka mig samt kunna komma upp i lön rejält  o när jag vet att de tidigare varit ganska desperata av att jag ska söka. 

jag tänker mer att de sagt de ska höra av sig veckan efter  för information hur allt gått. Även om det uppkommit problem bör de väl höra av sig bara för att meddela då jag vet att de vart ganska desperata arr hitta något o det har varit extremt svårt tidigare tjänster, här finns inget stort utbud alls. 

• EpicF

Ett sådan oseriöst ställe hade jag inte velat jobba på. Glöm och gå vidare. 

• EpicF
    Anonym (Å) skrev 2025-06-11 10:17:28 följande:

Ja jag trivs jätte bra på mitt nuvarande jobb. Jag såg väl mer en chans när det kom en tjänst jag skulle kunna tänka mig samt kunna komma upp i lön rejält  o när jag vet att de tidigare varit ganska desperata av att jag ska söka. 

jag tänker mer att de sagt de ska höra av sig veckan efter  för information hur allt gått. Även om det uppkommit problem bör de väl höra av sig bara för att meddela då jag vet att de vart ganska desperata arr hitta något o det har varit extremt svårt tidigare tjänster, här finns inget stort utbud alls. 

Det är väl dina bekanta och din nära släkting som velat att du söker? 
    Ledningen har väl knappast varit "desperata av att du ska söka"?
  • nihka
    Anonym (Å) skrev 2025-06-11 08:56:00 följande:
    Var på anställningsintervju, inte hört något på en månad

det kom ut en tjänst på ett företag som jag sökte. Jag är bekanta med de som jobbar där o de har flertalet tjatat om att de vill jag ska börja där. Har en nära släkting som jobbar på ekonomi där denna tjänsten då var o de har verkligen varje gång en tjänst varit ute pratat om hur mycket de vill jag ska söka. nu kom det då en tjänst som jag ansåg jag var intredserad av så jag sökte o var på intervju. bara meddela detta. hur hade ni tänkt om detta företag ? Trots att de haft en ansökan på just en specifik tjänst sa de att de inte vet själva hur de ska göra, om de ska anställa 2, anställa någon på deltid, hyra in någon. jag tyckte det lät lite konstigt när de ändå haft en ansökan. I vilket fall avslutade de med att de ska prata ihop sig o hör av sig veckan efter. Detta är 1 månad sen nu o jag har inte hört ett ord. Jag vet att de inte anställt någon O min bekant där har inte hört något alls som är med på samma möten. 

jag stappade typ intresset helt av att ens vilja börja där. Jag tycker att även om saker är oklara så hör man av sig för att meddela. Hur hade ni tänkt?

Har du kollat din skräpepost? Hur vet du att inte posten har fallerat?

Jag hade inte bara passivt väntat i en månad utan hört av mig ett par veckor efter utlovad kontakt inte skett.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (M)

Instämmer, låter inte riktigt seriöst. 
  • Anonym (Å)
    EpicF skrev 2025-06-11 10:45:40 följande:
    Det är väl dina bekanta och din nära släkting som velat att du söker? 
    Ledningen har väl knappast varit "desperata av att du ska söka"?
    Jo exakt så  är det.  jag har jobbat tillsammans med högsta chefen tidigare o det är han som varje gång påtalar för min släkting hur mycket han önskar jag ska söka.
  • Anonym (d)

Hör av dig. Kanske en längre sjukskrivning hos den ansvariga?

• Jemp

Jag hade ringt och frågat. Förstår också känslan att sånt krångel kan påverka ens vilja att jobba där - har själv tackat nej till ett jobb då de verkade ha det för struligt med administrationen. 

Standard på alla mina jobb där jag haft insyn har såklart varit att utreda behovet först, innan annonsering. Det tar dock lite extra tid och vid några tillfällen har förutsättningar hunnit ändras innan allt blivit färdigt.

• Anonym (qwerty)

De är inte intresserade av dig.

Eller så har de ändrat sig om att anställa någon innan sommaren och väntar. Hur som tycker jag du ska gå vidare med livet, du verkar ju inte ens intresserad så varför älta det

• Anonym (M)
    Anonym (Å) skrev 2025-06-11 12:05:30 följande:
    Jo exakt så  är det.  jag har jobbat tillsammans med högsta chefen tidigare o det är han som varje gång påtalar för min släkting hur mycket han önskar jag ska söka.
    Ok, då är det ju konstigt att du inte hör av dig om du känner dem så pass bra. 
  • EpicF
    Anonym (Å) skrev 2025-06-11 12:05:30 följande:
    Och nu har du beviset på att du inte var den de sökte. Att de förmodligen letar vidare. 

Dock dåligt att inte höra av sig. 
  • Anonym (Tiffany)
    nihka skrev 2025-06-11 10:51:32 följande:
    Har du kollat din skräpepost? Hur vet du att inte posten har fallerat?

Jag hade inte bara passivt väntat i en månad utan hört av mig ett par veckor efter utlovad kontakt inte skett.
    Bra besked får man på telefon.

Jag vet noll personer som fått ett jobb via post/e-post.
  • EpicF
    Anonym (Tiffany) skrev 2025-06-12 08:14:06 följande:
    Bra besked får man på telefon.

Jag vet noll personer som fått ett jobb via post/e-post.
    Kommentaren menade nog att ts borde kolla skräppost om det kommer något mail om att de tillsatt tjänsten med annat sökare eller annat. 

Inte om hon fått jobbet. 
  • Anonym (Myra)

Jag skulle i din situation suttit still i båten. Du verkar trivas på din nuvarande arbetsplats. Hör dom av sig med ett erbjudande, kul! Hör dom inte av sig så var det inte rätt helt enkelt :)

• Anonym (V)

Håller med, låter lite oseriöst.
Svar på tråden Var på anställningsintervju, inte hört något på en månad