• Siriit

Vigselringar på semester?

Hej! Jag och min man ska på vår första utlandsresa som gifta och undrar hur folk gör med sina ringar. Tar ni med dom utomlands? Lämnar ni dom på hotellrummet när ni är på stranden? Våre himla tråkigt att råka bli av med dom 😅

• Svar på tråden Vigselringar på semester?
  • Anonym (Ok)

Jag tog aldrig av mig mina ringar under vårt äktenskap. 

Varför skulle du tappa dom? Du kan ju lika gärna tappa dom hemma. 

• Siriit
    Anonym (Ok) skrev 2025-06-11 11:14:24 följande:

Jag tog aldrig av mig mina ringar under vårt äktenskap. 

Varför skulle du tappa dom? Du kan ju lika gärna tappa dom hemma. 

Tänker om de glider av när man badar te x :)
  • Anonym (Ok)
    Siriit skrev 2025-06-11 11:19:52 följande:
    Tänker om de glider av när man badar te x :)

Sitter de inte ordentligt? 

• Siriit
    Anonym (Ok) skrev 2025-06-11 11:22:15 följande:

Sitter de inte ordentligt? 

Jo det gör de väl, är bara en noja jag har 😅
  • Anonym (Elvira)

Tar bara av vid få tillfällen eller när jag "kontrollerat" kan ha dem av. Om jag kladdar med nåt i köket och inte vill ha dem på så lägger jag dem på köksfläkten eller nåt. Men de skulle aldrig råka åka av i badet eller så.

• Anonym (Annat)

De sitter på även när vi är på stranden. Skulle jag vilja lämna dem på rummet hade maken låst in dem i kassaskåpet där.

• Anonym (A)

Vi har på våra hela tiden, även när vi badar

• cosinus

Jag har också min vigselring på precis hela tiden. Aldrig varit orolig att tappa den.

Två undantag. Bakning där jag måste nypa ihop deg med händerna och när jag kör latsdrag i gymet för det gör så förbaskat ont när det nyper in i handen. Men i alla andra sammanhang sitter mina ringar på. 

Bara därför är jag utan idag, för jag bakade igår. De ligger ju i köket. Men skulle jag ta av dem oftare skulle risken att tappa bort vara skyhög.

• Studentpappa

Min ring skulle aldrig kunna lossna av sig själv, jag tar av den vid bakning av hygienskäl och när jag gymmar. I övrigt sitter den på.

Ride it like you stole it
  • Anonym (Aldrig)

Jag har aldrig mina ringar på resor. Jag har inga smycken på mig på nätterna och hemma ändå, så jag vill inte hålla på och ta av och på ringar när jag är bortrest Och kan råka förlägga dem. 

Svar på tråden Vigselringar på semester?