Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Pälsdjur + småbarn = håriga barn!? Hur håller ni barnen fria från djurhår?

Robotdammsugaren gick varje dag, jag använde även en våtswiffer varannan dag, nu är hon 3 och har en matta som täcker hela rummet så där inne får inte hunden vara alls då den är svårare att göra ren

• Anonym (E)
    Anonym (Hårboll) skrev 2025-06-11 13:44:24 följande:

Bra om djuren kan vara ute men blir ju svårare med innedjur:
    Fästingar är vidrigt. Vi har inte våra djur i säng och soffa och sällan ser man fästingar på golven men det har ju hänt att man hittat en blodfylld som trillat av *usch ryser* och det vill man ju inte att barnen ska hitta.

Anonym (A) skrev 2025-06-11 13:26:20 följande:

Vi har robot som dammsuger och moppar med vatten i princip varje dag. Sen kamma djuren utomhus när det är som värst

Våran robot går också nästan varje dag. Mobbfunktionen är dock sämre.
    Men ser på egna strumpor och kläder att det blir hårigt även om man städar ofta. Lär få köpa många storpack med rollers att köra över barnen :)

Skönt om dom kan leka i eget rum. Är väl lite annat när barnen är mindre och måste vara där man själv är hela tiden, blir ju då att dom kryper omkring överallt.
    Våtswiffer låter som ett framtida inköp. Kanske någon form av golvskrapa också för att hjälpa roboten.
    Ja det var jätteskönt att bara dra fram swiffern, det gör jag fortfarande som komplement till den "riktiga" moppen, så det rekommenderar jag verkligen :)

Ta det som det kommer, det är inget problem som kommer uppstå, men det blir mera städning, men som någon annan skrev så dras det in smuts från barnvagnen och den kunde jag stå och dra fram och tillbaka i vardagsrummet framför tv'n 

Nu är det sommarlov och de äldre syskonen är tonåringar med kompisar som springer ut och in hela dagarna, dom drar in mer skit än någonsin  :D
Svar på tråden Pälsdjur + småbarn = håriga barn!? Hur håller ni barnen fria från djurhår?