• Lynx123

Upp över öronen kär i ung kille

Det händer många - särskilt i samband med medelålderskrisen - det är ofta en upptakt till den. Fatta dock inga hastiga beslut i stundens hetta och inled inget nu. Överväg först vad ditt äktenskap och din man betyder för dig. Om du vill skiljas så gör det, men vänta tills du är säker. Sedan är du fri att göra precis som du vill.

• Lynx123
    Anonym (Kär) skrev 2025-06-12 10:29:56 följande:

Vi är inte gifta och relationen är allt annat än bra, så jag är säker på att jag vill lämna honom. Den har varit dålig länge så detta är inget nytt. Jag har inte haft känslor för min nuvarande partner under flera år och vi bråkar bara. Jag har inte fattat några förhastade beslut heller för känslorna har vuxit på mig under lång tid. Det är snarare så att jag har hållit tillbaka. 

Tycker inte alls att detta känns som en kris utan snarare att jag äntligen känner mig bekräftad, sedd och älskad på ett sätt jag inte blivit på mycket länge (någonsin?). Det är något speciellt mellan oss som vuxit fram under en längre tid och jag vore en idiot om jag inte gav det chansen att utvecklas. det är så jag känner. 

Förstår. Då blir det ju ännu lättare att gå skilda vägar. Onekligen har du inte mått särskilt bra på länge och då blir det lätt att kasta sig i famnen på den förste som ger bekräftelse. Har själv varit där. Vidhåller ändå att det bästa är att först gå skilda vägar med din partner och sedan ge dig själv tid att komma på fötter igen. Lösningen ligger aldrig i en ny partner utan måste komma inifrån. Annars blir det lätt att ersätta ett problem med ett annat.
  • Lynx123
    Anonym (Kär) skrev 2025-06-12 15:26:44 följande:

Han är dock långt ifrån den första som ger mig bekräftelse/uppmärksamhet. Har ett jobb där jag träffar väldigt mycket folk och är social uppmärksammad, så jag har fått mycket uppmärksamhet av män genom åren. Detta är första gången jag faktiskt känner något och svepts med. Det handlar om hur vår kontakt sett ut och att han är den han är skulle jag säga. 

Jag har väl aldrig riktigt känt att jag varit beroende av att ha en partner, tvärtom faktiskt. Har stannat för barnen nu. Men jag har levt som jag vore singel under många år då vi inte haft ett bra förhållande de senaste åren. 

Ok. Första bästa som ger dig bekräftelse OCH som du själv gillar. Vad menar du med levt som singel? Har du alltså bott själv och levt ditt eget liv? Du har väl varit tillsammans med din partner? Är ni särbos, menar du?
  • Lynx123
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-06-12 22:29:45 följande:

Om den nya förälskelsen vuxit fram i 2års tid och du säger att du levt som singel. Antar jag att ni redan har inlett en fysisk relation också? Oavsett så är det nog på tiden att lämna din nuvarande man. Stannar du pågrund av barnen så är det av fel anledning. Barnen mår nog bäst av två lyckliga föräldrar isär än två olyckliga ihop :)

Undrar jag också. Hur lever man som singel.när man är i en relation? Om TS haft ett förhållande med ynglingen sedan två år så är ju hela grejen ännu mer krass. Särskilt som det finns barn med i bilden.
  • Lynx123
    Anonym (Kär) skrev 2025-06-13 09:54:40 följande:
    Nej men jag menar att jag har haft hand om allting själv i praktiken. Allt ifrån hem till barn och djur. Vi har inte gjort något tillsammans som familj på många år, jobbar på olika tider och träffas i princip inte så vi går omlott. Inte heller haft en semester ihop på över fyra år. Så bara för att man bor i samma hushåll innebär det ju inte att man direkt lever som ett par. Våra liv är liksom helt separerade.
    Fattar att det måste vara superjobbigt. Samtidigt är det ju ett val du har gjot, och det har varit allt annat än optimalt för dig och barnen. Just därför behöver du avsluta det du har nu och sedan vara själv på riktigt ett tag. Om du vill kunna ha en bra och positiv relation i framtiden är det först vikigt att du lär dig ha en bra och positiv relation till dig själv först. Förstår att det är frestande att hoppa från en partner till en annan men du skulle göra dig själv en stor otjänst om du gjorde just det. Ta hand om dig!!!
Svar på tråden Upp över öronen kär i ung kille