BIM juli 2025
Drar igång tråden för den som redan nu vill starta en lista. Avvaktar dock med att lägga in mig själv tills mensen i juni kommit så jag vet när det kan vara beräknat.
Hoppas på många härliga semesterplus!
Drar igång tråden för den som redan nu vill starta en lista. Avvaktar dock med att lägga in mig själv tills mensen i juni kommit så jag vet när det kan vara beräknat.
Hoppas på många härliga semesterplus!
Får hoppa in i den här tråden. I fredags i v. 5+4 fick jag en stor blödning som inte kan uppfattas som annat än missfall. Blödde dock bara 1 dygn så det gick fort. Vet inte när ägglossning kommer komma så kan inte lägga in mig på listan än. Har cb advanced stickor. Någon som vet om jag ska räkna blödningen som mens? Så jag vet ungefär när jag ska börja med stickorna.
BIM lista
1/7 - Jullan00
3/7 - majsipajsi
5/7 - Lily96
9/7 - Vallmo93
14/7 Amanda
15/7 - Hejasommaren
20/7 Saras
Beräknad ägglossning kommer ske när jag är iväg utan sambon, yey! Lite deppig just nu.
Lite besviken och nedstämd. Va i kontakt med kvinnohälsa och bokade in provtagning på mig idag inför en fertilitetsutrednin, vid samtalet framgick det att allt skulle rulla på som vanligt över sommaren, men att det kunde ta någon vecka längre att få läkartiden sen för att diskutera provsvar. Så får vi veta idag att min sambo inte kan lämna spermie test förens tidigast vecka 35 (sista veckan i augusti) då dom har stängt över sommaren? och att läkarna som ska diskutera provsvaren inte heller är på plats under sommaren. Det skulle sedan kunna ta upp till 2 månader att få en tid till läkarna efter att sambon lämnat sitt prov, då det krävs en ganska lång tid, då det även ska göras ett ultraljud osv under det besöket.. känner mig bara så besviken just nu?
Hej i tråden!
Varit med i ett antal bim-trådar nu och fick mens idag så hoppar hit från juni :( Det här blir vårt 11e försök för första barnet. Tycker det är så jobbigt :( </3
Jag funderade på om jag alls skulle vara med i tråden den här månaden för jag är osäker på om vi kommer kunna genomföra ett seriöst försök nästa cykel då jag är bortrest en vecka (troligtvis då jag får ägglossning). Men jag hoppas på tidig eller sen ägglossning eller starka, livskraftiga simmare haha..
Jag har såpass oregelbunden ägglossning att det är "normalt" för mig att den varierar med mer än en vecka när den infaller, så kan vara värt ändå att vara med. Osäker dock på om jag kommer kunna tracka den och veta om det hänt eller inte på resan, troligtvis kommer jag inte ha möjlighet att tempa då så.. Blir lite på känsla antar jag och mycket på hoppet. Som vanligt <3
BIM-Lista
1/7 - Jullan00
3/7 - majsipajsi
5/7 - Lily96
9/7 - Vallmo93
13/7 - Nm25
14/7 - Amanda
14/7 - Elisand
15/7 - Hejasommaren
19/7 - Valkyrian
20/7 Saras
Hej!
Nu är jag tillbaka, som skulle pausa ett tag.. Var hos gynekolog som hittade en 5cm cysta I vänstra äggstocken, och inga tecken på att ägglossning ens skett. Tänker att jag nog ska ta det för vad det är eftersom cystan troligtvis är kvar och kan påverka nästkommande ägglossning. Växer den till återbesöket i höst så behöver den opereras bort. Får hoppas att den återblldas..
Min gynekolog tyckte Inte vi skulle pausa då kroppen nu är rätt van vid letrozolen. Min cykel på letro är alltid 32 eller 33 dagar och om jag slutar med letrozol finns risk3n att kroppen blir helt knäpp och ur balans.
Bim någonstans runt 10/11 juli.
Håller tummarna för semesterplus här inne❤️
Då börjar testningen för ägglossning denna månad. Hoppas det blir tydligare med cb än med rfsu. Sen blir det ju lite mer komplicerat eftersom jag misstänker att ägglossning kommer ske under tiden jag är borta denna vecka, men vi får försöka göra det bästa av situationen.
Vad jobbigt att behöva göra det på sin egen födelsedag! Men du kommer komma över det såsmåningom.
Jag har 10 dagar till BIM, 4 dagar sedan ÄL och har såååån pms.
Blir lite rädd att pms-symptomen betyder att det inte blivit nåt :( Eller? Kan man ha pms ändå?
Hej, vet egentligen inte om det är speciellt lönt att skriva in sig i BIM listan, men tycker det är så trevligt att följa er andra.. Har inte fått min mens än, så troligtvis har appen (fertility friends) reggat fel dag på ägglossning. När jag tänker efter är min kurva precis som en med pcos. Gyn som jag gick till i april verkar inte anträffbar så ikväll har jag skickat in en egen vårdbegäran till gynekologmottagningen. Jag har inte haft mens på snart tre månader. Idag är det CD 76. Den 2 april var jag hos gyn och fick provera, det gav mig en blödning den 21 april men sen dess har jag inte haft något. Innan det så hade jag inte haft mens sen början på februari. Jag tappar motivationen till att försöka skaffa ett trejde och sista barn för min del. Jag blir bara 34 detta år, och enligt gyn var jag inte i klimakteriet men det känns så när mensen är så glest emellan gångerna.
Jag har turen att ha mina två barn, bara det att man så gärna önskar sig ett tredje och sista. Känner mig bara lite frustrerad i kväll.
Bara hänga med, du behöver inte skriva in dig i listan.
Har mensen alltid varit regelbunden innan? Kommer inte ihåg om du skrivit något om det. Eller har det alltid gått lång tid emellan?
En dag hit eller dit är inte så noga. Särskilt inte om du lagt den en dag senare för finns ju naturlig variation också.
Men alla experter här inne, hur noga behöver man vara med tiden på ägglossningstesten? Eftersom jag har semester så har jag ju tagit lite sovmorgon varje dag men imorgon ska jag besikta bilen tidigt på morgonen och kommer då gå upp två timmar tidigare. Jag behöver alltid kissa när jag vaknar. Så frågan är, är det bäst att ta testet direkt på morgonen ändå, även om det skiljer 2h. Eller ska jag ta ett test ?rätt? tid men då inte hållit mig så många timmar?
Med rfsu tog jag på eftermiddagen/kvällen. Men det var svårare att få till samma tid samt att jag kan kissa ganska ofta dagtid så det hann inte alltid gå tillräckligt många timmar emellan. Så morgonen är lättare för mig. Även om det just idag ställde till sig.
Min mens kom imorse. Trots många och ihärdiga symptom tog jag inget gravtest. Var på bröllop i lördags och drack både bubbel och 1 glas vin. Sambon frågade om jag tror det hänger ihop. Vill inte ens tänka den tanken. Ska tillägga att han bad mig avstå ifall att och jag kände äsch något glas kan man väl ta, har inte druckit på evigheter. Nu hade det nästan känts bättre om jag tagit ett neg gravtest före så det varit en ickefråga.
Uppdaterar listan då jag också hinner med en till omgång i juli.
BIM-Lista
1/7 - Jullan00 ➖
1/7 Ebba921
3/7 - majsipajsi
3/7 - Hoppaspånr1
5/7 - Lily96 ➖
9/7 - Vallmo93
9/7 Juliflicka
9/7 - Lovve123
11/7 - Nanathalie
12/7 - Annpor
13/7 - Nm25
14/7 - Amanda
14/7 - Elisand
15/7 - Hejasommaren
18/7 - Syren93
18/7 - ElsaCross
19/7 - Valkyrian
20/7 - Saras
20/7 - Siripiri
22/7 - Loviisa92
26/7 - Jullan00
30/7 - Lily96
Kan nog plocka bort mig ur denna tråd. Hade planerat att få till lite mys igår men pga värmen var varken jag eller sambon pigga på det. Nu har jag åkt bort eftersom jag har en vecka semester utan sambon och självklart fick jag stegringen idag. Han kommer hit som tidigast på lördag så det känns rätt kört. 😭
1/7 - Jullan00 ➖
3/7 - majsipajsi ➖
3/7 - Hoppaspånr1
5/7 - Lily96 ➖
5/7 Ebba921
9/7 - Vallmo93
9/7 Juliflicka
9/7 - Lovve123
11/7 - Nanathalie
12/7 - Annpor
13/7 - Nm25
14/7 - Amanda
14/7 - Elisand
15/7 - Hejasommaren
18/7 -Tredje
18/7 - Syren93
18/7 - ElsaCross
19/7 - Valkyrian
Grattis till er som fått plus i juli! Verkar dock inte ha varit någon större mängd plus tyvärr.