• Jullan00

BIM juli 2025

Åh, äntligen kom juli-tråden! Jag har följt dem senaste trådarna men jag hoppar in nu. Jag slutade med p-piller i januari, vi är inne på min andra cykel där vi försöker aktivt att få barn. Det är först denna cykel som jag har börjat med ägglossningstester. Jag lägger in mitt datum nedan men får justeras ev då jag inte är supersäker. Första barnet, 24 årGlad

1/7 - Jullan00
    3/7 - majsipajsi
    9/7 - Vallmo93
    15/7 - Hejasommaren

• Jullan00
    Vallmo93 skrev 2025-06-23 18:42:46 följande:

Grattis igen Siripiri 😍

Hur går/känns det för alla? 😄

Jag är på cd13 och brukar ha ÄL runt cd15-16. Så inne i mitt fertila fönster nu. Har rejält med sekret sedan några dagar tillbaka men ännu inget utslag på test, borde nog komma närsomhelst. Åh hoppas så mycket på denna månad!!! Nästa månad är vi bortresta 4 dagar och delar rum med en massa vänner (no privacy) och det ser ut som ÄL kommer hamna på den absolut sista dagen på resan 😩 menmen, borde egentligen inte tänka på nästa månad redan 🙈❤️

Siripiri skrev 2025-06-22 18:14:04 följande:
    Ja alltså min har alltid vart kring 14-15 innan och så kom min också på CD10 eller 11 förra cykeln 😳 

Damn 12 ggr!😮?💨  imponerad 💪🏼♥️ 

Jag råkade faktiskt mot all min tro få ett plus idag, svagt men ändå🙈 Mensen skulle kommit men tempen höjdes imorse och brösten ömmar ännu mer än igår och så tog ett test när jag kom hem från midsommarhelgsfirandet. Blev glad men med min bakgrund så får jag glatt ta en dag i taget ♥️ 
    Inte haft några symptom alls, för brösten ömmar alltid innan mens i olika grad/dagar.

Åh hoppas ni löser det med no-privacy grejen!

Jag är inne på äl+8, enligt mina tester så fick jag ägglossning på cd12. Jag fick lite molvärk igår i nedre delen av magen, kanske implantation? Sedan så drömde jag i natt att jag var gravid haha..😁

Grattis siripiri!😍
  • Jullan00
    Vallmo93 skrev 2025-06-24 13:03:18 följande:
    Håller tummarna för tidig ÄL för dig! Tiden kan kännas så långsam under ttc, och man (jag) vill ju så gärna få till en chans varje månad. Jag försöker nog hålla hoppet uppe och visualisera mig att det snart kommer bli vår tur, men det är tufft och inte lätt alltid. Speciellt när det känns som så många andra blir gravida lätt ❤️ 
    Jullan00 skrev 2025-06-24 12:08:15 följande:

Åh hoppas ni löser det med no-privacy grejen!

Jag är inne på äl+8, enligt mina tester så fick jag ägglossning på cd12. Jag fick lite molvärk igår i nedre delen av magen, kanske implantation? Sedan så drömde jag i natt att jag var gravid haha..😁

Grattis siripiri!😍

Oh spännande dagar och med drömmen! Hoppas den slår in 😍 brukar du testa tidigt eller väntar du in mens och sen ev testar? Håller alla tummar 🤞

Imorse ökade mina ÄL-tester så kommer nog bli peak senare i eftermiddag och ÄL imorgon. 😍

Tyvärr känner jag lite stickningar på vänster sida (igen) och är rädd att jag ägglossar från vänster där jag har bortopererad äggledare från mitt utomkveds. Men kollar på mina anteckningar och ser att jag har sagt det varje cykel efter operationen (att jag känner stickningar på vänster sida), så det kanske inte är själva ägget utan snarare lite fantom-känningar efter operationen 😬

Jag testade tidigt förra cykeln, fick spöklinjer på två stycken clear blue så jag tog slut på alla test..🥲 Jag har endast rfsu testa ofta kvar, som inte är ett ?testa tidigt-test?, men jag kommer nog börja testa äl+12 eller äl+13 om jag får symtom😊

Jag håller tummarna för dig att ägget lossar från rätt sida!

• Jullan00

Kunde inte hålla mig så jag tog ett tidigt test nu äl+11, ser negativt ut? suck. Någon som har testat negativt på äl+11 men plussat senare? 

Om det inte blir något denna cykel så hänger jag iaf kvar i tråden, nästa BIM är 27/7😅

• Jullan00

Mensen kom nu på kvällen🥲 Lite snopen men nästa BIM är 26/7 så jag lägger väl till mig igen haha😄 Ska bli spännande att följa hur det går för er under väntan på min ägglossning, hoppas på många plus!

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00 ➖
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00

• Jullan00
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-07-01 17:36:43 följande:
    Antar att det bara är att vänta och se om mensen kommer imorgon eller inte. Blir galen av alla test😅
    Håller tummarna att det blir ett starkare positivt! Håller med om att man blir galen av testen, testade in i det sista även om jag visste att det skulle visa negativt..

Jag har nu shoppat en del nu inför denna cykel! Till och med Bisolvon?😅 Hoppas det inte är en skröna😂 Eftersom jag är en testmissbrukare så köpte jag tento be sure graviditetstest 8-pack, någon här som har någon erfarenhet av deras test?
  • Jullan00
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-07-01 19:46:09 följande:
    Är exakt likadan😅 Det enda som ger mig hopp just nu är att jag inte haft någon mensvärk eller spottings som jag alltid brukar ha. Har väldigt grov mensvärk vanligtvis som kommer några dagar innan mensen och har alltid spottings 1-2 dagar innan🤞🏻 Dock testade jag munkpeppar den här cykeln så kanske är därför

Aldrig hört om Bisolvon för fertilitet, vad är det bra för?😊
    Ja men det låter ju hoppfullt iaf att du inte har haft några menssymtom än!

Jag har läst att man kan få tunnare flytningar vid ägglossning om man tar Bisolvon som är ett slemlösande medel,  som gör så att det blir mer gynnsam miljö för spermierna. Jag har inte haft några ?typiska? ägglossningsflytningar så det är därför jag har övervägt denna metod. Om man redan får sådana flytningar behövs inte denna metod tror jag. Ska testa att ta Bisolvon några dagar före ägglossningen och en dag efter. Jag har hittat några trådar här på familjeliv om metoden☺️
  • Jullan00
    Jassan123 skrev 2025-07-01 19:52:47 följande:
    Jag använde dom testerna precis och tycker att dom var bra 🤗
    Åh vad bra! Dom är ju hyfsat billiga vilket också är ett plus😁
  • Jullan00
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-07-01 20:30:22 följande:

Jaha okej!☺️ Så jag som har rätt mycket ägglossningsflytningar kommer förmodligen inte få ut något av att använda det? Hoppas att det funkar för dig!🤞🏻

Har du testat munkpeppar? Det gav mig otroligt mycket mer ägglossningsflytningar än vanligt😅 De kom på cd 10 och fick ägglossning på cd 22 eller 23. Brukar bara ha dom i 4-5 dagar vanligtvis

Nu är jag ingen expert på metoden men jag tror att det inte gynnar om man inte har några problem med flytningarna nej☺️ Dock så ska Bisolvon även fungera för män, att utlösningarna för dem också blir tunnare så det blir lättare för spermierna att simma? Vi ska båda testa det iaf.

Munkpeppar har jag inte testat! Kanske gör det om det Bisolvon inte hjälper😁
  • Jullan00
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-07-01 21:07:20 följande:
    Kanske värt att min sambo testar då! Kan ju iallafall inte bli värre tänker jag😅
    Ja det skadar ju inte att testa!😁 
  • Jullan00
    Ebba921 skrev 2025-07-02 10:09:41 följande:

BIM -3 idag och jag tog ett testa tidigt test och fick detta ❤️ Jag är superglad men totalt livrädd. Har fått ett missfall + ett kemiskt under dessa 12 mån vi försökt blir gravida. Tar nu Levaxin, hoppas det hjälper till att hålla kvar detta, snälla snälla 

Åh grattis😍 Håller tummarna att allt går bra!
  • Jullan00

Nu är jag på CD11, förra cykeln så hade jag min peak den här dagen men testar fortfarande supernegativt på ägglossningstesten? Jag hade hoppats på att ägglossningen skulle komma nu då min partner åker iväg imorgon och inte kommer hem förrän på måndag🙃 

• Jullan00
    Syren93 skrev 2025-07-13 10:04:10 följande:

ÄL+ 11 idag. (Test taget i morse, så "torkat). Men vad tror ni? BIM på onsdag tror jag. Vågar inte ta ut nått i förskott då jag haft tre kemiska / tidiga redan i år.. 

Jag ser absolut en väldigt svag linje! Var den starkare innan den torkade?

Jag testade superstarkt på ägglossningstestet idag, mycket högre lh-värde i min app denna cykeln än förra. Appen säger att ägglossning är idag, dock så kommer min sambo hem först imorgon eftermiddag.. 

• Jullan00
    Syren93 skrev 2025-07-13 14:30:21 följande:
    Det syns så dåligt på bilden! Men där är absolut en rosa linje.. :) tänkte fortsätta testa i morgon så får vi se! 

Har du Pos idag borde det ju ske inom 48h , så då borde din sambo hinna komma hem! 👌🏼
    Åh hoppas du får ett starkare test imorgon😍

Ja jag hoppas verkligen att vi hinner😅 Jag har inga test kvar nu (eftersom jag trodde äl skulle komma tidigare..) men ska köpa så jag kan se vad värdet ligger på imorgon
  • Jullan00
    Anonym (Semestertjejen) skrev 2025-07-13 17:10:32 följande:

Hej! Tog ett test precis, efter lunch. Vill någon säga vad man tror? Har inga fler tester och är iväg med kompisar! Fick en liten blödning imorses som jag trodde var mens, men kom knappt något. Skulle fått mensen i torsdags..

Det ser helt klart positivt ut! 

• Jullan00
    Am2221 skrev 2025-07-17 12:58:02 följande:

Vet inte hur såna här trådar funkar allt är så nytt för mig :,)
    hade positivt äl 5-6/7 och negativt 7/7 
    beräknad mens den 22/7. 
    tog ett clearblue early idag som var negativt men otålig som man är och add hjälper inte hahah så tog jag ju det inte på morgonen utan när de kom med brevbäraren haha. 

tror inte jag tar nåt imorgon utan väntar nog några dagar. 
    första månaden som jag och min sambo försöker. 

har inga vänner som jag vill berätta för då jag inte vet vart de är i sin barn resa så om nån är sugen på att prata av sig lite så är mina meddelanden öppna. 

fyller 24 i sommar :)

Härligt med någon som är i ens ålder, jag är 24 och fyller 25 :) Ingen i min vänskapskrets planerar barn!
  • Jullan00

Jag testade idag på 9/10dpo, negativt..  jag trodde dock att tento be sure var ett testa tidigt-test då det står så på förpackningen, dock så står det att känsligheten är 25 mIU/ml hcg, vanligtvis ligger det väl på 10? Jag är iväg på semester och jag har inga andra test.. Jag väntar nog tills BIM innan jag testar igen.

• Jullan00

Och där kom mensen.. vi ses i augusti-tråden🙃

1/7 - Jullan00 ➖
    3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921 Plus
    7/7 - Vallmo93 ➖
    9/7 Juliflicka ➖
    9/7 - Lovve123  ➖
    10/7 -hemliganatta ➖
    11/7 - Nanathalie