Inlägg från: Anonym (Lily96) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lily96)

BIM juli 2025

Kul med ny tråd och nya tag! Har hängt med i några trådar så nu hoppar jag över till juli. Snart börjar ÄL närma sig för mig och hoppas såklart att den här gången är THE ONE🌟

BIM lista
    1/7 - Jullan00
    3/7 - majsipajsi
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    15/7 - Hejasommaren

• Anonym (Lily96)
    Lovve123 skrev 2025-06-15 17:22:27 följande:

Får hoppa in i den här tråden. I fredags i v. 5+4 fick jag en stor blödning som inte kan uppfattas som annat än missfall. Blödde dock bara 1 dygn så det gick fort. Vet inte när ägglossning kommer komma så kan inte lägga in mig på listan än. Har cb advanced stickor. Någon som vet om jag ska räkna blödningen som mens? Så jag vet ungefär när jag ska börja med stickorna. 

Fy så trist, beklagar💔 Varmt välkommen tillbaka - även om det såklart är det sista du ville. Hoppas kroppen är på hugget nu och ger dig ett nytt plus snabbt
  • Anonym (Lily96)
    Anonym (Amanda) skrev 2025-06-17 11:44:04 följande:

Lite besviken och nedstämd. Va i kontakt med kvinnohälsa och bokade in provtagning på mig idag inför en fertilitetsutrednin, vid samtalet framgick det att allt skulle rulla på som vanligt över sommaren, men att det kunde ta någon vecka längre att få läkartiden sen för att diskutera provsvar. Så får vi veta idag att min sambo inte kan lämna spermie test förens tidigast vecka 35 (sista veckan i augusti) då dom har stängt över sommaren? och att läkarna som ska diskutera provsvaren inte heller är på plats under sommaren. Det skulle sedan kunna ta upp till 2 månader att få en tid till läkarna efter att sambon lämnat sitt prov, då det krävs en ganska lång tid, då det även ska göras ett ultraljud osv under det besöket.. känner mig bara så besviken just nu?

Visst känns det hopplöst ibland när man har kontakt med vården. Man försöker garantera sig till de bästa förutsättningarna och sen blir det inte så fast man redan diskuterat det. Man vill ju såklart ha hjälp nu nu nu.
    Om man ska se något positivt från er situation så kanske din partner får superfint resultat efter lite sommarledighet och allt vad det innebär, men förstår din frustration och besvikelse😊
  • Anonym (Lily96)
    Elisand skrev 2025-06-18 22:41:35 följande:

Hej i tråden!

Varit med i ett antal bim-trådar nu och fick mens idag så hoppar hit från juni :( Det här blir vårt 11e försök för första barnet. Tycker det är så jobbigt :( </3

Jag funderade på om jag alls skulle vara med i tråden den här månaden för jag är osäker på om vi kommer kunna genomföra ett seriöst försök nästa cykel då jag är bortrest en vecka (troligtvis då jag får ägglossning). Men jag hoppas på tidig eller sen ägglossning eller starka, livskraftiga simmare haha..

Jag har såpass oregelbunden ägglossning att det är "normalt" för mig att den varierar med mer än en vecka när den infaller, så kan vara värt ändå att vara med. Osäker dock på om jag kommer kunna tracka den och veta om det hänt eller inte på resan, troligtvis kommer jag inte ha möjlighet att tempa då så.. Blir lite på känsla antar jag och mycket på hoppet. Som vanligt <3 

BIM-Lista
     1/7 - Jullan00
    3/7 - majsipajsi
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    19/7 - Valkyrian
    20/7 Saras

Håller tummarna att ÄL sker före eller efter så ni får bästa förutsättninga!🤞🏻
  • Anonym (Lily96)

Hej allesammans! Hoppas ni alla haft en fin midsommarhelg🌸🇸🇪🎂

Vi hade en lugn midsommar utan alkohol för hela slanten. Var lite tu delad hur vi skulle göra först, men det blev en icke fråga när en i sällskapet inför firandet föreslog ett nyktert firande med fokus på barn, bus och lek istället. Så jag har fått bebisgosa och leka med barnen i sällskapet hela helgen. Mycket uppskattat även om man blir påmind om sin egen pågående resa till familjelivet. 

Hur går det för er andra? Jag har precis haft mitt fertila fönster och fått pussla för att få ihop bd mitt i allt midsommarstök, bak och förberedelser. Nu börjar den eviga väntan för min del hehe.😊

• Anonym (Lily96)
    Siripiri skrev 2025-06-22 18:14:04 följande:
    Ja alltså min har alltid vart kring 14-15 innan och så kom min också på CD10 eller 11 förra cykeln 😳 

Damn 12 ggr!😮?💨  imponerad 💪🏼♥️ 

Jag råkade faktiskt mot all min tro få ett plus idag, svagt men ändå🙈 Mensen skulle kommit men tempen höjdes imorse och brösten ömmar ännu mer än igår och så tog ett test när jag kom hem från midsommarhelgsfirandet. Blev glad men med min bakgrund så får jag glatt ta en dag i taget ♥️ 
    Inte haft några symptom alls, för brösten ömmar alltid innan mens i olika grad/dagar.
    Wow stort grattis Siripiri! Det måste verkligen vara en midsommarhelg du sent kommer glömma🤩🥳
  • Anonym (Lily96)
    Lovve123 skrev 2025-06-25 06:36:21 följande:

Hjälp!
    Fick missfall i v 5+4 för 13 dagar sen. Hade negativt gravtest för 5 dagar sen efter att jag slutat blöda.
    Jag började få ÄL symtom för 4 dagar sen och hade endast stickor från cb advanced kvar att kissa på. Nedersta stickan är från nu i morse. Min fråga är, kan jag ha fått ÄL såhär fort? Brukar få ÄL dag 15-16. Förstår att detta inte är en garanti på att man haft ÄL bara för man får starkt test. 
    Körde BD igår och ska försöka få till idag med.
    Oj vad svårt att säga, känns spontant som om det är väldigt tätt inpå men vem vet? 🤷🏼?♀️ Kroppen är ju magisk ibland ✨
  • Anonym (Lily96)
    Elisand skrev 2025-06-27 08:33:09 följande:

Känner mig lite besviken.. Vi har ju knappa chanser den här cykeln, eftersom jag ska resa bort ikväll och ägglossning kommer ske någon gång när jag är bortrest. Jag är på cd10 idag och brukar få äl runt cd14-16. Igår hade vi sex och planen var att vi skulle ha det idag innan mannen for till jobbet också (sista chansen med andra ord denna cykel) och för första gången någonsin så gick det inte för honom, han kände sig för pressad och stressad. Snopet.. Så nu blir det verkligen ett hopp för mirakelbebis eller att min ägglossning är flera dagar tidig haha. Har haft fertilt sekret 3 dagar, så förhoppningsvis hjälper det i alla fall. Är ju inte omöjligt för spermierna att överleva i 5 dagar men det känns lite osannolikt med tanke på hur bra vi prickat in alla övriga 10 försök och det ändå inte blivit något. 

Om du har fertilt sekret i några dagar så är det ju ändå goda chanser att ÄL är på gång. Har du tagit ÄL-test?Håller tummarna simmarna hittar fram och ägget lossnar lite tidigare än vanligt🤞🏻🍀

Vi har också erfarit den där pressen. Ingen rolig känsla för varken en själv eller partnern. Blev ett samtalsämne vi behövde ta vid senare tillfälle. Att det är super vanligt för killar i ttc-resor. Kanske han behöver ventilera sina tankar/ känslor i resan? Kanske finns det sätt att minska pressen framöver? Jag har fått bita mig i tungan många gånger när jag tänkt kommunicera ÄL verbalt istället för med handling hehe
  • Anonym (Lily96)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-06-27 17:02:56 följande:

Är på äl+4 idag och tyckte att jag kände lite lätt mensvärk, det var dock mer som svaga hugg/stick, typ som en spruta, istället för den vanliga molande värken. Först hopades jag att det var att ägget som fäste för det kände jag nämligen förra gången jag blev gravid men det måste ju vara alldeles för tidigt. Men jag ska inte ha mens förens om 6 dagar så det känns lite för tidigt för mensvärk också, men måste ju nästan vara det. Så jag har börjat ge upp hoppet den här månaden

Kroppen är bra märklig! Kanske din ÄL var någon dag tidigare och ägget fäste? Håller tummarna! 🍀

Jag är på ÄL + 10 idag och har de senaste dagarna haft många ihållande symptom. Var nästan bombsäker på att nu, nu är det ett frö där. Allt från morgonillamående, fylliga och ömma bröst, ilningar och otroligt styva bröstvårtor (har behövt hålla i brösten för att det skaver så), mensvärk och enorm trötthet. Men idag INGENTING - allt är som bortblåst. Kanske bara var hormoner som spökade?

Ska på bröllop imorgon så tänkte testa tidigt men nu känns det onödigt att slösa ett test när jag inte har symptom längre. Börjar också ge upp hoppet😩
  • Anonym (Lily96)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-06-27 18:54:58 följande:

Ja det kan vara så. Hann aldrig få positivt på ägglossningstesterna för dom tog slut precis när jag började få stegring och alla apotek var stängda. Lägger in en bild på hur de såg ut samt min tempkurva. Tänker att antingen blev det positivt mellan de två sista testen och att jag missade det eller att det blev positivt dagen efter. Brukar aldrig få så starka streck dagen innan ägglossning. Så om jag hade ägglossning på söndagen skulle det ju kunna fästa idag på äl+5, för det är väll det tidigaste som går om jag minns rätt.

Det låter ju lovande med så mycket symtom! När jag var gravid så kunde det verkligen variera från dag till dag så jag tycker inte att du ska ge upp hoppet än. Har du varit gravid innan och vet hur graviditetströtthet känns? För om du känner igen det så är du helt klart gravid. Det är en trötthet som inte går att få annars😂
    Tycker det är svårt att tolka andras temp då min lever sitt eget liv. Min temp brukar dock få en tydlig dipp och sedan stiga så som din gjorde cd22 och cd26. Om det var ÄL 22-23 så bådar det ju gott 😊🤞🏻

Har ingen graviditet i bagaget men har varit extremt trött, inte bara gäspig utan mer orkeslös och haft svårt att hålla ögonen öppna, både före och efter middagen. Har t.o.m. behövt ta powernaps vilket aldrig hänt tidigare😅. Funderar på om orkeslösheten beror på järnbrist men då borde jag vara fortsatt trött även idag
Svar på tråden BIM juli 2025