• Lovve123

BIM juli 2025

Får hoppa in i den här tråden. I fredags i v. 5+4 fick jag en stor blödning som inte kan uppfattas som annat än missfall. Blödde dock bara 1 dygn så det gick fort. Vet inte när ägglossning kommer komma så kan inte lägga in mig på listan än. Har cb advanced stickor. Någon som vet om jag ska räkna blödningen som mens? Så jag vet ungefär när jag ska börja med stickorna. 

• Lovve123
    Sarasi skrev 2025-06-15 19:12:56 följande:
    Vad tråkigt att höra! ❤️ räkna blödningen som mens men ägglossningen kan komma lite senare efter missfall eftersom gravidhormonerna ska gå ur kroppen också. 
    Tack snälla ❤️ ja precis jag ska ta gravtest med i veckan så jag vet att hcg gått ur kroppen
  • Lovve123
    Anonym (Lily96) skrev 2025-06-15 20:54:53 följande:
    Fy så trist, beklagar💔 Varmt välkommen tillbaka - även om det såklart är det sista du ville. Hoppas kroppen är på hugget nu och ger dig ett nytt plus snabbt
    Tack snälla. Känner igen ditt namn från maj-tråden. Hoppas juli blir din månad med ❤️
  • Lovve123

Hjälp!
    Fick missfall i v 5+4 för 13 dagar sen. Hade negativt gravtest för 5 dagar sen efter att jag slutat blöda.
    Jag började få ÄL symtom för 4 dagar sen och hade endast stickor från cb advanced kvar att kissa på. Nedersta stickan är från nu i morse. Min fråga är, kan jag ha fått ÄL såhär fort? Brukar få ÄL dag 15-16. Förstår att detta inte är en garanti på att man haft ÄL bara för man får starkt test. 
    Körde BD igår och ska försöka få till idag med.
  • Lovve123
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-06-25 12:43:16 följande:
    Jag fick ägglossning 3 dagar efter att jag slutat blöda, brukar få ägglossning mellan dag 22-35 ungefär, så det är absolut möjligt❤️
    Siripiri skrev 2025-06-25 10:07:58 följande:
    Jag har hört att du kan få lite svung i ägglossningen efter ett missfall pga ditt östrogen har vart högre under den tiden du var gravid (kroppen har byggt upp fler receptorer). Det som får FSH att stiga är ju östrogen om jag inte minns fel så kan vara därför som ÄLen redan är här ☺️
    Anonym (Lily96) skrev 2025-06-25 08:23:09 följande:
    Oj vad svårt att säga, känns spontant som om det är väldigt tätt inpå men vem vet? 🤷🏼?♀️ Kroppen är ju magisk ibland ✨

Tack snälla för svar alla! Jag väljer att tro på att det blev ägglossning baserat på både testet och på mina kroppsliga symtom som jag får varje ÄL 😀🙏 
  • Lovve123

Eftersom jag tror att jag hade ägglossning idag så vågar jag lägga in mig på BIM-listan:

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92

• Lovve123
    Juliflicka skrev 2025-06-29 10:01:58 följande:

Jag har 10 dagar till BIM, 4 dagar sedan ÄL och har såååån pms. 

Blir lite rädd att pms-symptomen betyder att det inte blivit nåt :( Eller? Kan man ha pms ändå?

Tidsmässigt samma för mig! ÄL i onsdags och BIM 9e juli! Håller tummarna för oss
    Har inga pms symtom men mina bröst ömmar fortfarande efter ÄL vilket aldrig sker annars och min hy har fått massa finnar, vilket jag inte heller brukar få 😂 men men kan ju betyda vad som helst haha men jag hoppas att kommer bli ett plus om 10 dagar
  • Lovve123
    Vallmo93 skrev 2025-06-30 14:17:50 följande:
    ÄL+5 här så väldigt tidigt fortfarande för mig, men tempen störtdök ner till coverline imorse. Hoppas såklart att det är en implantationsdipp 🤞😄 Annars inga känningar öht.

Meeen tror jag hade en dipp på ÄL+7 förra månaden och det blev ju inget. Så svårt att tolka haha.

Förra månaden började jag testa på ÄL+8 och kände mig nästan galen (och ledsen) med att jag hade så mycket symptom samt mensen blev 1 dag sen. Så denna cykel ska jag verkligen hålla mig till söndag som är ÄL+11 (och dagen innan beräknad mens).
    Också ÄL+5. Hur lång cykel har du? Jag har BIM (vad jag tror, första cykeln efter missfall) nästa onsdag 😊
    Hoppas det är vår tur den här månaden!
  • Lovve123
    Vallmo93 skrev 2025-06-30 16:30:57 följande:
    Spännande 😄 känner du av något särskilt just nu? Hur lång cykel brukar du ha? Och beklagar missfallet ❤️

Jag har medel-kort lutealfas på 11 dagar. Brukar ha cykel på ca 27 dagar med ÄL runt cd 16. Såklart med lite skillnader varje månad, men ändå hyfsat regelbundet.

Men beräknad mens måndag och bim på tisdag. Men inser nu att jag kanske totalt missförstått vad bim står för, så ni som vet får rätta mig gärna om jag har fel 😂 tänker bim som dagen efter beräknad mens, men det kanske är dagen för mens? Haha
    Tack snälla!
    BIM är första dagen på nya cykeln kan man säga 😃 beräknad icke mens!
    Jag har oftast ÄL runt dag 14 och en cykel på 28 dagar (snitt för det är någon dag längre och kortare ibland) 
    Det jag känner av är ömma bröstvårtor och känningar i magen till och från, även minskad aptit men allt detta passar ju bra in på ÄL symtom så vet inte vad jag ska tänka 😅 men brukar inte ha ömma bröstvårtor såhär länge efter ÄL! Känner du något?
  • Lovve123

ÄL +8-9 idag. Fick nyss så otroligt mycket kramp i magen och bak mot rumpan att jag inte kan gå. Fick lägga mig ner och det krampar fortfarande. Någon som varit med om något liknande? Vad kan det tänkas va??

• Lovve123
    Vallmo93 skrev 2025-07-03 19:11:46 följande:
    Jag har inte varit med om det själv men har verkligen för mig att jag läst andra som haft så. Minns dock inte om det resulterade i plus eller inte för dem 🙈 Hoppas du får något svar 🤗 ❤️

Tänker du testa tidigt eller vänta in bim? 🤗
    Har också för mig att jag läst om det men minns inte vad det stod. Tänkte testa imorgon mest för jag har massa test hemma men har bim på onsdag så är för tidigt 😂 men gör det ändå 😀
    Siripiri skrev 2025-07-03 19:53:30 följande:
    Fick det när jag hade mitt X, mycket nerver som sitter ihop där nere så kanske är någon form implantationsmärta?♥️ 
    Åh hoppas det inte är X 🙏❤️
  • Lovve123
    Ebba921 skrev 2025-07-04 19:52:26 följande:

Jag har väntat med att lägga in mitt plus för jag vet hur det är att se att person efter person får sina plus medan jag stått där som ett frågetecken och undrat vad är det för fel på mig, hur kan det aldrig bli två sträck och om ens graviditetstester kan visa två streck. 

Tvivlan, hopp, vara glad för andra men samtidigt så jäkla ledsen för sin egen del. Undra, oroa och vänta, månad efter månad ❤️ 

Jag blir ledsen över att höra om ni som fått eran mens eller väntar på att cykeln ska komma igång/bli normal. Jag hoppas innerligt att ni får era plus nästa månad ❤️
    Jag hänger kvar här ett tag tänker jag, är ändå osäker på om detta ska bli missfall igen. Men hoppas inte denna gång och mina tester har ökat bra i styrka. 

Ville bara skriva detta innan jag lägger in ett plus!

1/7 - Jullan00 ➖
    3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921 ➕
    7/7 - Vallmo93 ➖
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 -Tredje
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Siripiri
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00
    29/7 - majsipajsi 
    30/7 - Lily96

Stooort grattis 😍 läste dina tidigare inlägg men kommer du ihåg dina symtom fram till nu? Såg att du skrivit lite mensvärk och lätt ömma bröst men framförallt humöret! Något mer? 😃
  • Lovve123
    Ebba921 skrev 2025-07-04 23:15:44 följande:

Men tack! ❤️🥺 

8 dagar efter ägglossning var jag 100% på att jag inte blivit gravid. Men 9 DPO vaknade jag upp med liiite känningar i brösten och sen fick jag ganska kraftig mensvärkskänsla under dagen som kom och gick. Den dagen fick jag ett jättesvagt plus. Sen 10-12 DPO så ökade ömheten i brösten och mensvärkkänslan. Har också varit lite extra trött och gäspat en del. Det är nog de tydligaste symptomen. 

Men helt ärligt, ganska likt hur jag får innan mens. Den enda skillnaden var att det började komma dag 9 och ökade för varje dag 😊 

Spännande att läsa om! 😍
    Jag fick idag (ÄL+10) en flytning som var i färgen ljuuuusbrun/rosa. Bara när jag torkade mig sen inget mer! Vill hoppas på att det var en nidblödning men har ingen erfarenhet av det så vågar inte ha för mycket förhoppningar ☺️
  • Lovve123

Idag kom en blödning och mina gravidsymtom är som bortblåsta. Så ledsen 😥

1/7 - Jullan00 ➖
    3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921
    7/7 - Vallmo93 ➖
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123  ➖
    10/7 -hemliganatta
    11/7 - Nanathalie