Inlägg från: Juliflicka |Visa alla inlägg
  • Juliflicka
    BIM-Lista
    1/7 - Jullan00
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    11/7 - Nanathalie
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
  • Juliflicka

Det kanske finns tidigare inlägg som detta men jag undrar hur ni förhåller er till alkohol/nikotin nu unfer tiden ni inväntar BIM?
    Givetvis bör man väl avstå allt om man hoppas på en graviditet men vi har testat i 14 månader och det går inte stanna livet varje månad för jag blir fuckad i huvudet tillslut 😅

• Juliflicka

Jag har 10 dagar till BIM, 4 dagar sedan ÄL och har såååån pms. 

Blir lite rädd att pms-symptomen betyder att det inte blivit nåt :( Eller? Kan man ha pms ändå?

• Juliflicka
    Lovve123 skrev 2025-06-29 11:29:36 följande:
    Tidsmässigt samma för mig! ÄL i onsdags och BIM 9e juli! Håller tummarna för oss
    Har inga pms symtom men mina bröst ömmar fortfarande efter ÄL vilket aldrig sker annars och min hy har fått massa finnar, vilket jag inte heller brukar få 😂 men men kan ju betyda vad som helst haha men jag hoppas att kommer bli ett plus om 10 dagar
    Spännande! 😃 jag har piss-dåligt humör och hatar hela världen
  • Juliflicka
    Sarasi skrev 2025-06-29 10:29:31 följande:
    Det kan betyda tvärtom, att du börjat producera graviditetshormoner. Symyomen är ju väldigt lika med humörsvängningar mm. Den gången jag varit gravid så reagerade jag på att jag haft ömma bröst mycket längre än jag brukade och att jag var trött trots att jag sov så mycket. Humöret kommer jag inte ihåg att jag reagerade på, men det brukar jag inte göra under pms heller mer än möjligtvis efteråt, när man får sin förklaring varför något fick en att bryta ihop 😂
    Jag är arg som ett bi, andas min sambo fel idag så kommer jag explodera! Haha, helt vansinnigt hur man kan känna sig som en tickande bomb? såhär brukar jag inte bli, jag brukar bli irriterad men idag vill jag slå nån i ansiktet 
  • Juliflicka
    Anonym (Hoj) skrev 2025-06-30 13:41:16 följande:

Nån med symptom ännu?

Jag känner liiiiite ömma bröst och lite mensvärk till och från, men det tillhör även min vanliga pms så inget nytt.. Därför känner jag att jag inte tror det tagit sig denna gången heller.. testat i 14 månader nu.
  • Juliflicka
    Vallmo93 skrev 2025-06-30 20:48:10 följande:
    Lovve123 skrev 2025-06-30 17:44:58 följande:
    Tack snälla!
    BIM är första dagen på nya cykeln kan man säga 😃 beräknad icke mens!
    Jag har oftast ÄL runt dag 14 och en cykel på 28 dagar (snitt för det är någon dag längre och kortare ibland) 
    Det jag känner av är ömma bröstvårtor och känningar i magen till och från, även minskad aptit men allt detta passar ju bra in på ÄL symtom så vet inte vad jag ska tänka 😅 men brukar inte ha ömma bröstvårtor såhär länge efter ÄL! Känner du något?

Haha, ja då har jag lagt mig en dag fel i varje bim-lista 😂 bra att jag lär mig såhär halvåret senare 😅

Nä inga symtom alls här, så får nog avvakta några dagar och se hur det utvecklar sig 🤗 de här dagarna som kommer nu (ÄL 5- fram till mens) är de dagarna jag tycker är absolut tuffast i cykeln 🙈 jag har så svårt att tänka på annat och får så lätt ångest över ttc. Så denna vecka ska jag försöka inte övertänka 🥰
    Hur länge har ni försökt? Hur gammal är du? Har ni barn sen innan? ❤️
  • Juliflicka
    Vallmo93 skrev 2025-06-30 23:30:05 följande:
    Tog ut spiral i oktober förra året. På andra försöket fick jag plus i januari men det visade sig vara utomkvedshavandeskap. Blev en lång vår med behandling och sen operation (där min äggledare opererades bort), och fick börja försöka igen i maj månad. ☺️ 32 år och första barnet.

Hur är det för dig? Är det första barnet eller har du fler sedan innan? ❤️

Å, vilken tuff resa men skönt att du är på banan igen! Hejja dig! 

Jag blir 37 om några veckor och önskar mitt andra barn ☺️ Har testat i 14 månader nu.

• Juliflicka
    1/7 - Jullan00 ➖
    3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921
    7/7 - Vallmo93 ➖
    9/7 Juliflicka ➖
    9/7 - Lovve123  ➖
    10/7 -hemliganatta
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor