• Cececilia

BIM juli 2025

Siripiri skrev 2025-06-25 08:54:40 följande:

Hoppas din känsla stämmer 🥰 
    hehe ja risken finns Att du kommer vara lika nojig som mig 🥲 
    Japp♥️ 
    Jag skrev igår till sjukhuset, men har inte fått svar än ☹️ Fick däremot en tid för återbesök på cellprovförändringar (2 år sedan sist så jag hade såna förändringar som skulle läka ut av sig själv), för man har ju inte haft nog med problem där nere? 

Ja jag ska försöka ♥️ 

testet var starkare imorse iallafall ♥️ tempen hade stigit med men jag började med progesteron igår så tror det är pga de. 

Jämfört min nya test med dem jag hade under mitt X då jag tog Hcg-blodprov samtidigt så tror jag ligger på runt 400 nu. Bokade prov på testmottagningen men så hade dem inga tider på mottagning i min stad förens 16 juli och jag vill ju ta test snarast 😣  Måste åka en timma bort ifall jag ska kunna ta blodprovet.. 

Det är öppet köp på deras test så du vet, så har du ingen möjlighet att ta provet kan du maila så får du pengarna tillbaka. Ett enskilt prov hade inte heller sagt så mycket, hoppas du kan få en tid för ultraljud. lycka till ❤️
  • Cececilia
    Siripiri skrev 2025-06-27 10:37:56 följande:

Är så ledsen på vården just nu, får ingen tidigare tid på någon av sjukhusen i närheten, samt har luskollat varenda gyn längs hela västkusten och i Skåne. Hittade en tid v29 i Lund, men inte säkert jag kan komma iväg Från jobbet pga nu har kollegan som kunde ha täckt upp för mig sjukskrivit sig igen.. så som det ser ut nu så kommer jag göra VUL i Sthlm. Bara 50 mil enkel väg 🥲 som tur är jag uppe i Karlskoga-krokarna i början på vecka 28 så kommer köra därifrån till Sthlm. Men ändå 😣 Så tråkigt när jag trodde man med säkerhet skulle få ett tidigt VUL pga man haft ett X.. 

Har du kollat Emmakliniken i Lund/malmö?
  • Cececilia
    Siripiri skrev 2025-06-27 10:37:56 följande:

Är så ledsen på vården just nu, får ingen tidigare tid på någon av sjukhusen i närheten, samt har luskollat varenda gyn längs hela västkusten och i Skåne. Hittade en tid v29 i Lund, men inte säkert jag kan komma iväg Från jobbet pga nu har kollegan som kunde ha täckt upp för mig sjukskrivit sig igen.. så som det ser ut nu så kommer jag göra VUL i Sthlm. Bara 50 mil enkel väg 🥲 som tur är jag uppe i Karlskoga-krokarna i början på vecka 28 så kommer köra därifrån till Sthlm. Men ändå 😣 Så tråkigt när jag trodde man med säkerhet skulle få ett tidigt VUL pga man haft ett X.. 

Amnionkliniken i Lund har tider ❤️
  • Cececilia
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-07-01 09:10:22 följande:

Är det någon här som kan mycket om tempning? Har läst att tempen sjunker en eller flera dagar innan mensen kommer men min är fortfarande hög och ska ha mens imorgon tror jag. Kan det betyda att jag är gravid eller kan tempen sjunka på mensdagen också? Den är dock inte lika hög som när jag var gravid

Den kan sjunka några dagar innan till några dagar efter, det är inviduellt och kan variera mellan cykler. Även när man är gravid kan den gå upp och ned (men ändå hålla sig ovanför follikulärnivåer) för kroppen försöker ändå reglera för det ökade progesteronet och även östrogen ökar som kan trycka ned tempen en aning. Men är man gravid går den sällan under coverline. 

Tempen behöver inte se lika ut mellan olika graviditeter. 

• Cececilia
    Syren93 skrev 2025-07-12 06:44:18 följande:

ÄL + 9 igår, tog ett test på morgonen , negativt. Kunde inte låta bli att testa igen under em, glömde bort testet och kollade en timme senare. Kunde då aaana en liten skugga. 
    Ska tillägga att jag testat i 7 månader och aldrig fått en skugga. 
    Idag ÄL + 10 kan jag också ana nått, svagt. Vet inte ens om det syns på bild.. 
    Och.. vi ska på bröllop ikväll! Hur hade ni gjort. Hoppas alkohol helt?? 

Kramar

(Verkar inte kunna bifoga bilder, så försöka i ett nytt inlägg)

Håll dig från att dricka så mycket nu på morgonen och testa igen. Det är inte ovanligt att få starkare test senare på dagen, så testa igen 🤩🤞🤞🤞🤞🍀
  • Cececilia
    Elisand skrev 2025-07-13 16:03:42 följande:

Kom att tänka på en sak eftersom jag märkt att min mens börjat komma sent på kvällen istället för tidig morgon som det brukat vara förut.
    Om ni skulle få mens sent på kvällen (typ 22), skulle ni räkna den dagen som cd1 eller nästa dag? 😊

Efter 18 säger en del att man ska logga det på nästa dag ☺️
Svar på tråden BIM juli 2025