• Elisand

BIM juli 2025

Hej i tråden!

Varit med i ett antal bim-trådar nu och fick mens idag så hoppar hit från juni :( Det här blir vårt 11e försök för första barnet. Tycker det är så jobbigt :( </3

Jag funderade på om jag alls skulle vara med i tråden den här månaden för jag är osäker på om vi kommer kunna genomföra ett seriöst försök nästa cykel då jag är bortrest en vecka (troligtvis då jag får ägglossning). Men jag hoppas på tidig eller sen ägglossning eller starka, livskraftiga simmare haha..

Jag har såpass oregelbunden ägglossning att det är "normalt" för mig att den varierar med mer än en vecka när den infaller, så kan vara värt ändå att vara med. Osäker dock på om jag kommer kunna tracka den och veta om det hänt eller inte på resan, troligtvis kommer jag inte ha möjlighet att tempa då så.. Blir lite på känsla antar jag och mycket på hoppet. Som vanligt <3 

BIM-Lista
     1/7 - Jullan00
    3/7 - majsipajsi
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    19/7 - Valkyrian
    20/7 Saras

• Elisand
    Vallmo93 skrev 2025-06-23 18:42:46 följande:

Grattis igen Siripiri 😍

Hur går/känns det för alla? 😄

Jag är på cd13 och brukar ha ÄL runt cd15-16. Så inne i mitt fertila fönster nu. Har rejält med sekret sedan några dagar tillbaka men ännu inget utslag på test, borde nog komma närsomhelst. Åh hoppas så mycket på denna månad!!! Nästa månad är vi bortresta 4 dagar och delar rum med en massa vänner (no privacy) och det ser ut som ÄL kommer hamna på den absolut sista dagen på resan 😩 menmen, borde egentligen inte tänka på nästa månad redan 🙈❤️

Spännande, hoppas det här är sista månaden ni behöver tänka på det så ni slipper lösa no-privacy-grejen! <3 Håller alla tummar för er! 

Jag är på sista dagarna mens, troligtvis slut imorgon och går ju och hoppas på tidig ägglossning så vi hinner innan jag ska iväg på resa. Känner mig inte jättehoppfull än så länge för den saken när jag vet att förutsättningarna inte kommer vara tipptopp, men vem vet.. Det känns mest deppigt just nu i den här karusellen om jag ska vara ärlig. Försöker vara positiv men det är svårt! 
  • Elisand
    Surrkusen1 skrev 2025-06-26 15:43:41 följande:
    BIM-Lista
    1/7 - Jullan00
    1/7 Ebba921
    2/7 Surrkusen1
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92
    28/7 - Lillrömpa

nu lägger jag in mig själv här! jag har bim 2/7, gifter mig imorgon och tänker ta ett test på söndag/måndag beroende på hur länge jag kan vänta! ☺️
    jag har varit lite fundersam kring alkohol nu under bröllopet men samtidigt så är det strax över en vecka efter äl så de borde väl gå bra med något glas? 
    Grattis i förskott till giftemålet! Hoppas ni får en fin dag och länge leve kärleken❤️ 
    Jag skulle säga att det går bra med något glas, men jag är ingen expert och är dessutom nykterist själv haha.. Men överlag så är det väl så att det är upprepade saker under graviditeten/försök till graviditet som är skadligt och inte enstaka händelser. Njut av er dag!
  • Elisand

Känner mig lite besviken.. Vi har ju knappa chanser den här cykeln, eftersom jag ska resa bort ikväll och ägglossning kommer ske någon gång när jag är bortrest. Jag är på cd10 idag och brukar få äl runt cd14-16. Igår hade vi sex och planen var att vi skulle ha det idag innan mannen for till jobbet också (sista chansen med andra ord denna cykel) och för första gången någonsin så gick det inte för honom, han kände sig för pressad och stressad. Snopet.. Så nu blir det verkligen ett hopp för mirakelbebis eller att min ägglossning är flera dagar tidig haha. Har haft fertilt sekret 3 dagar, så förhoppningsvis hjälper det i alla fall. Är ju inte omöjligt för spermierna att överleva i 5 dagar men det känns lite osannolikt med tanke på hur bra vi prickat in alla övriga 10 försök och det ändå inte blivit något. 

• Elisand

Oj, vad många inlägg som hinner göras bara på en vecka borta från FL. Grattis till plusset!😍 Kämpa på ni andra, kramar❤️

Nu är jag påväg hem från resan och mycket riktigt fick jag äl medan jag var borta. Jag vet inte exakt när men jag vet att det inte är tidigare än cd14 så eventuellt och troligtvis cd15-16. Eftersom vi hade sex cd9 är sannolikheten att jag blivit gravid typ obefintlig. Vi får se om det blir någon mirakelbebis eller inte😂 Känner mig helt ok med att denna cykel blev som den blev ändå. Resan har haft effekt på fronten att jag fått öva på att släppa kontrollen. 

Kramar till alla oss som kämpar på månad efter månad här❤️❤️?????

• Elisand

Jaa, jag ser i alla fall tydligt plus!!❤️

hemliganatta skrev 2025-07-07 21:40:49 följande:

Kan där vara något ändå? Har dragit ner ljusstyrkan lite
  • Elisand

Första gången någonsin som jag längtar efter att mensen ska komma haha.. Men bara eftersom jag vet att det inte blev något den här gången och snabbt vill försöka igen. Samtidigt så går jag typ lite i smyg och hoppas att det ändå på något mirakulöst vis ska ha gått?? Vilket jag ju rationellt sett vet att inte är möjligt. Nu hinner vi med 2 försök till innan det är dags att höra av sig om fertilitetsutredning.. 

• Elisand
    Idag kom mensen, ingen överraskning egentligen men hann ändå få upp förhoppningarna om mirakel.. Hoppas på att augusti äntligen blir vår tur, som det ser ut nu kommer vi ha möjlighet till ett ordentligt försök i alla fall <3 Hänger nog kvar här ett tag till men hoppar över i andra tråden också :) Kramar till er alla som kämpar på där ute!

1/7 - Jullan00 ➖

3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921
    7/7 - Vallmo93 ➖
    9/7 Juliflicka ➖
    9/7 - Lovve123  ➖
    10/7 -hemliganatta ➖
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor ➖ 
    13/7 - Nm25
    13/7 - Kottens
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand  ➖ 
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 -Tredje
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Siripiri
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00
    29/7 - majsipajsi 
    30/7 - Lily96
    30/7- Väst
    30/7 lillablommanivinden
  • Elisand

Kom att tänka på en sak eftersom jag märkt att min mens börjat komma sent på kvällen istället för tidig morgon som det brukat vara förut.
    Om ni skulle få mens sent på kvällen (typ 22), skulle ni räkna den dagen som cd1 eller nästa dag? 😊

Svar på tråden BIM juli 2025