Inlägg från: Lillablommanivinden |Visa alla inlägg
  • Lillablommanivinden

BIM juli 2025

1/7 - Jullan00 ➖
    3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921
    7/7 - Vallmo93 ➖
    9/7 Juliflicka ➖
    9/7 - Lovve123  ➖
    10/7 -hemliganatta ➖
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor ➖ 
    13/7 - Nm25
    13/7 - Kottens
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 -Tredje
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Siripiri
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00
    29/7 - majsipajsi 
    30/7 - Lily96
    30/7- Väst
    30/7 lillablommanivinden

Då hoppar vi på igen då, sjunde försöket, jag har inga test stickor men försöker avgöra när ägglossning är, hade slemmiga flytningar mån-ons förra veckan, sedan torrt och nu lite slemmigt igen, beräknad ÄL på måndag. Så vi jobbar på och hoppas att det vill ta sig. Någon mer som har så att kroppen ?försöker? ägglossa och sedan väntar några dagar till? Försöker känna efter livmodertappen också och den har varit hög sedan onsdag. 
  • Lillablommanivinden
    Anonym (Semestertjejen) skrev 2025-07-13 17:10:32 följande:

Hej! Tog ett test precis, efter lunch. Vill någon säga vad man tror? Har inga fler tester och är iväg med kompisar! Fick en liten blödning imorses som jag trodde var mens, men kom knappt något. Skulle fått mensen i torsdags..

Det där är helt klart positivt! Om du inte får någon mer blödning så skulle jag fira :) 
  • Lillablommanivinden

Jag har inte haft några fler symptom på ägglossning, så jag får anta att ÄL skedde to-fre förra veckan, så jag är 4-5 DPO. Idag har jag haft ont i huvudet, kissat säkert 10 gånger, förhöjd temp 37,7 och svullna bihålor. Kan vara virus på gång men allt detta kan ju också stämma in på tidigt gravid. Spännande! 

• Lillablommanivinden

Så roligt att det rasslar in plus, grattis alla Hjärta min feberkänsla är som bortblåst, har ont i ländryggen och brösten känns spända. Jag vågar nästan börja hoppas! Tänkte ta ett tidigt test efter helgen.

• Lillablommanivinden
    Am2221 skrev 2025-07-17 12:58:02 följande:

Vet inte hur såna här trådar funkar allt är så nytt för mig :,)
    hade positivt äl 5-6/7 och negativt 7/7 
    beräknad mens den 22/7. 
    tog ett clearblue early idag som var negativt men otålig som man är och add hjälper inte hahah så tog jag ju det inte på morgonen utan när de kom med brevbäraren haha. 

tror inte jag tar nåt imorgon utan väntar nog några dagar. 
    första månaden som jag och min sambo försöker. 

har inga vänner som jag vill berätta för då jag inte vet vart de är i sin barn resa så om nån är sugen på att prata av sig lite så är mina meddelanden öppna. 

fyller 24 i sommar :)

Kul att ha dig med! 

ett tips är att lägga in datum för BIM + sitt användarnamn i senaste BIM listan:

1/7 - Jullan00 ➖
    3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921 Plus
    7/7 - Vallmo93 ➖
    9/7 Juliflicka ➖
    9/7 - Lovve123  ➖
    10/7 -hemliganatta ➖
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor ➖ 
    13/7 - Nm25
    13/7 - Kottens
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand  ➖ 
    15/7 - Hejasommaren ➖
    18/7 -Tredje
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross Plus
    19/7 - Valkyrian ➖
    20/7 - Siripiri
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00
    29/7 - majsipajsi 
    29/7 - Vallmo93
    30/7 - Lily96
    30/7- Väst
    30/7 lillablommanivinden
    30/7 Lillrömpa 

lycka till med testningen! :) 

• Lillablommanivinden

Hur går det? Jag ska försöka vänta till tisdag och testa tidigt då för jag tror inte det kommer visa något tidigare ändå. Men livmodern är faktiskt fortfarande svullen med stuns som en vattenballong och jag mår lite illa, åh vad långsamt dagarna går! 

• Lillablommanivinden

Jag håller med! Man ska inte underskatta vad sommar och avkoppling kan göra för fertiliteten, jag känner att vi iaf har skapat bäst förutsättningar den här gången, nu är det bara hoppas att det går! 

• Lillablommanivinden
    majsipajsi skrev 2025-07-22 10:28:45 följande:

Oklaraste cykeln i mitt liv. Jag har inget perfekt mätverktyg men troligtvis 6dpo idag. Kände inget inför äl, måste ha missat peaken. Har dock aldrig haft en utebliven äl så tror ändå det har skett. Totalhaveri av kroppen 2dpo med illamående och magkatarr. Inga symtom efter förutom illamående som jag kopplat till magkatarren. Idag ömma bröst och molande som kommer och går. 
    Har aldrig plussat och försöker koppla det till andra saker hela tiden för att inte bli besviken. 

Applåder till alla ni som är med i och står ut med ovissheten. Den är en killer. 🦆🎉

Håller tummarna! Min första graviditet var också väldigt oklar, kände varken ÄL eller särskilt mycket symptom, men plötsligt var ett streck där på bim-2. Andra hade man lika gärna kunnat skriva gravid i pannan (ganska tätt fån första). Nu har det gått 5 år så känns mer som första gången, mycket mer diffust och svårt att veta. 
  • Lillablommanivinden
    majsipajsi skrev 2025-07-22 15:36:32 följande:
    Jag tycker att jag varit gravid varje månad sen januari, så tror minst på denna cykel. Fattar verkligen vad du menar, så många symtom andra månader som bara var inbillning typ. Hemskt! Hur går det för dej annars?
    Ja, samma för mig! Tog ut spiralen i Januari och har försökt sen dess, var helt säker någon månad men det var bara hormonpåslag för mensen, sedan gett upp någon månad och nu känner jag hopp igen! Det här är också första månaden som mina sköldkörtelprover varit normala. Fick en klassisk illamåendeattack här på em och har inte haft någon matlust. Jag vågar mig nog på ett tidigt test imorgon bitti Hjärta håller tummarna för oss som kämpar ändå in o slutet av juli
  • Lillablommanivinden
    Syren93 skrev 2025-07-23 06:53:36 följande:

Fick hem mina test nu på morgonen, har varit så nervös för att testa! Är ni på bim+7, 4+5 enligt appen.
    Här är testet efter 1 minut och efter 10 minuter! 

Grattis!!

Jag tror jag också har fått mitt efterlängtade plus idag! HjärtaHjärta

Jag ska vänta någon dag och testa med RFSU och se att det ger ordentligt utslag innan jag känner mig helt säker, men oj vad det pirrar i kroppen nu! 

• Lillablommanivinden
    Vallmo93 skrev 2025-07-24 12:01:22 följande:
    Åh stort grattis! Förstår att det pirrar, jag ser strecket 😍💛 hur många dagar efter ÄL är du?
    Tog ett RFSU idag men inget utslag ännu, kanske att jag kunde ana en skugga, tror jag är 11-12 DPO idag, så testar igen imorgon bitti. Har haft illamåendeattacker som kommit och gått hela dan och livmodern känns som en svullen tjockkorv :D
  • Lillablommanivinden

Fortfarande inget utslag på RFSU, men om jag antar att ÄL skedde senare än jag först trott så är jag 12 DPO idag, jag har så mycket symtom och fick kämpa för att behålla lunchen. Det känns verkligen som en tidsfråga men man blir ju tveksam när man inte får positivt, tidigt test visade ju för 3 dagar sen. Har 3 test kvar och 3 dagar fram till BIM så testar varje dag och hoppas att det där sträcket dyker upp!

• Lillablommanivinden

Suck, idag fick jag en blödning, inget positivt test idag heller. Nu får jag avvakta natten och se om det är
    mensen eller någon annan slags blödning, den är ljusrosa och ganska sparsam. Men suck så förvånad och less jag blev när såg det :( jag resonerar med chat gpt och loggar alla symptom och den tror ändå att jag fortfarande har 60 % chans att det är graviditet. Den kanske bara vill vara snäll haha men man får ju ändå hoppas. 

• Lillablommanivinden

Nejhepp, blev inget denna gången heller :?( men man får vara glad ändå, att kroppen har sin egen intelligens och jag hoppas att det tar sig när kroppen är redo. 

Svar på tråden BIM juli 2025