Inlägg från: Nanathalie |Visa alla inlägg
  • Nanathalie

BIM juli 2025

Hej!

Nu är jag tillbaka, som skulle pausa ett tag.. Var hos gynekolog som hittade en 5cm cysta I vänstra äggstocken, och inga tecken på att ägglossning ens skett. Tänker att jag nog ska ta det för vad det är eftersom cystan troligtvis är kvar och kan påverka nästkommande ägglossning. Växer den till återbesöket i höst så behöver den opereras bort. Får hoppas att den återblldas..

Min gynekolog tyckte Inte vi skulle pausa då kroppen nu är rätt van vid letrozolen. Min cykel på letro är alltid 32 eller 33 dagar och om jag slutar med letrozol finns risk3n att kroppen blir helt knäpp och ur balans. 

Bim någonstans runt 10/11 juli.

Håller tummarna för semesterplus här inne❤️

• Nanathalie
    BIM-Lista
    1/7 - Jullan00
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    11/7 - Nanathalie
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    19/7 - Valkyrian
    20/7 Saras
  • Nanathalie
    Siripiri skrev 2025-06-22 18:14:04 följande:
    Ja alltså min har alltid vart kring 14-15 innan och så kom min också på CD10 eller 11 förra cykeln 😳 

Damn 12 ggr!😮?💨  imponerad 💪🏼♥️ 

Jag råkade faktiskt mot all min tro få ett plus idag, svagt men ändå🙈 Mensen skulle kommit men tempen höjdes imorse och brösten ömmar ännu mer än igår och så tog ett test när jag kom hem från midsommarhelgsfirandet. Blev glad men med min bakgrund så får jag glatt ta en dag i taget ♥️ 
    Inte haft några symptom alls, för brösten ömmar alltid innan mens i olika grad/dagar.
    Förstår din oro men du, Grattis ❤️ just idag, här och nu, är du gravid ❤️
  • Nanathalie

Jag Kommer få flytta fram min bim rätt mycket, inte ens fått ägglossning än. Cd23 idag? Aldrig haft såhär sen ägglossning. Tror eventuellt att den uteblir. Uppdaterar bimlistan om/när ägglossning skett. Mvh less.

• Nanathalie
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-07-01 09:10:22 följande:

Är det någon här som kan mycket om tempning? Har läst att tempen sjunker en eller flera dagar innan mensen kommer men min är fortfarande hög och ska ha mens imorgon tror jag. Kan det betyda att jag är gravid eller kan tempen sjunka på mensdagen också? Den är dock inte lika hög som när jag var gravid

Min temp kan sjunka inför mens, men ibland är den hög typ 2 dagar in i mensen. Sjukt störigt. Hoppas på graviditet för din skull!
  • Nanathalie

Stort grattis till alla som plussat ❤️

Fortfarande ingen ägglossning här, men kroppen har försökt ägglossa flera gånger om man ska utgå ifrån tempen som vart över CL tre gånger, men sedan gått ner igen innan äl blivit bekräftad. Testade med cb lila som blinkade i 15 dagar innan jag slutade testa. Man ska enligt cb sluta efter 9 dagar då det är högst osannolikt att en peak kommer efter så många dagars blinkande men trodde verkligen jag skulle få ägglossning tillslut. But no.

Idag är jag på cd29 och jag brukar alltid ha en 32/33 dagars cykel när jag ägglossat så får väl se om mensen kommer nu trots att äl inte skett. Kanske eventuellt känner lite antydan till svag mensvärk, men vet inte. 

Tror att min cysta är kvar och förhindrar ägglossning att ske. Trist men känns så, om inte annat är det ett skumt sammanträffande med ägglossning som plötsligt uteblir helt från ingenstans.

Hänger iallafall kvar här for now. Hoppet är det sista som överger en eller vad säger man.

• Nanathalie
    hemliganatta skrev 2025-07-08 10:26:43 följande:

Haha förlåt för jag spammar men har ingen att ventilera med.. Testet idag var solklart negativt, men symtomen fortsätter. Haft lite illamående i två dagar men i morse gick jag in på toan efter min sambo gjort nummer två, det gjorde mig så illamående att jag sprang ut och spydde?! 

Tillägg så är jag sjuksköterska och får tackla avföring regelbundet på min arbetsplats haha
    Hur ska man ens tolka detta, skengravid?

Så så svårt. Har du tagit digitalt testa tidigt? När jag vart gravid och fått veta det på typ äl+8 har jag haft symtom från äl+6-7. Illamåendet har liksom knackat på dörren direkt 😅 hur många dagar efter äl är du nu?
  • Nanathalie

Hörrni!! Se på fan rent ut sagt. Cd35 bekräftades min ägglossning. Uppdaterat listan. Brukar få äl på cd19 och mens på cd32. Hade typ gett upp, men bättre sent än aldrig och tur som fan att vi fortsatte ligga på 😂

1/7 - Jullan00 ➖
    3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921 Plus
    7/7 - Vallmo93 ➖
    9/7 Juliflicka ➖
    9/7 - Lovve123  ➖
    10/7 -hemliganatta ➖
    12/7 - Annpor ➖ 
    13/7 - Nm25
    13/7 - Kottens
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand  ➖ 
    15/7 - Hejasommaren ➖
    18/7 -Tredje
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross Plus
    19/7 - Valkyrian ➖
    20/7 - Siripiri
    22/7 - Loviisa92
    27/7 - Nanathalie
    26/7 - Jullan00
    29/7 - majsipajsi 
    29/7 - Vallmo93
    30/7 - Lily96
    30/7- Väst
    30/7 lillablommanivinden

• Nanathalie

Jag fattar verkligen 0.

8 dpo idag. Jag har tagit test, då jag vid båda mina graviditeter (som blev missfall) har plussat på 8dpo. Blir riktigt förvånad över att testet är negativt. Jag tog ett till nu ikväll - fortfarande negativt.

Jag har en så märklig känsla. Känns rent ut sagt som om testen har fel. Brukar inte känna såhär. Blir så extremt frustrerad. Känslan är att jag är gravid. Helt bisarrt. 

Vi får se om känslan stämmer, än sålänge vekar Den ju ha fel snarare än testen..

Är det någon som plussat på olika dpo vid olika graviditeter? Känslan är att jag borde plussat idag om det var positivt eftersom jag vanligtvis plussar så tidigt..

• Nanathalie
    Granen123 skrev 2025-07-22 07:27:51 följande:

Jag känner mig också lurad. Av min kropp. Har haft en sådan stark känsla av att jag skulle vara gravid. Plus molande värk i magen 1 vecka innan mens vilket jag aldrig har vanligtvis plus lite andra symtom. Förväntad mens på fredag men testerna visade negativt nu på morgonen 😔 börjar mentalt ställa in mig helt nu på att mensen kommer komma. Men känner mig så lurad. 

Hur kan det vara så?! Jag är helt chockad.

Brukar inte känna såhär. Brukar känna att jag troligtvis inte är gravid och att jag kommer bli överraskad om testet är positivt. Just nu känner jag snarare att jag ska testa tills testen visar rätt - för nu har dem fel!

Hur dum kan man bli? Klart testen visat positivt om det varit positivt liksom. Känner mig psyksjuk. Suck..

Tror nog det är kört för mig denna cykel när jag inte plussat än på 9dpo. Tyvärr.

Skickade dock en begäran om fertilitetsutredning till Sahlgrenskas reproduktionsmottagning. Försöken börjar bli många ocg psyket börjar ta stryk. Ibland funderar jag på om det ens är någon mening att fortsätta när det inte går. Jag är så splittrad. Hinner troligtvis samla mod och ork till ännu en cykel när denna besvikelse passerat.

Håller tummarna för oss ❤️❤️
  • Nanathalie

Grattis till er med + ❤️❤️

Här kom mensen i söndags så cd4 idag. Hoppas på bättre lycka nästa cykel istället. Hoppar in i nästa tråd om jag lyckas hitta den 😂

Svar på tråden BIM juli 2025