Inlägg från: Anonym (Gro) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gro)

BIM juli 2025

Juliflicka skrev 2025-06-26 20:32:01 följande:

Det kanske finns tidigare inlägg som detta men jag undrar hur ni förhåller er till alkohol/nikotin nu unfer tiden ni inväntar BIM?
    Givetvis bör man väl avstå allt om man hoppas på en graviditet men vi har testat i 14 månader och det går inte stanna livet varje månad för jag blir fuckad i huvudet tillslut 😅

Nikotin påverkar blodkärlen och blodkärlen och kan leda till sämre produktion av progesteron som är det hormon som bäddar slemhinnan så den är fördelaktig för ety ägg att fästa och det hormon som bibehåller kroppen i gravidläge. Inte heller osannolikt att det påverkar äggkvaliteten i och med att äggstockarna behöver resurser för att äggen ska mogna bra. Rekommenderar starkt att sluta med det, inget roligt heller att tampas med abstinens samtidigt som graviditetsymtom. Kanske helt klart värt att sluta om det också är den pusselbiten som fattas för att det ska gå för er. Jag var tvungen att ge upp koffein helt för att det skulle funka för oss.
  • Anonym (Gro)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-07-01 09:10:22 följande:

Är det någon här som kan mycket om tempning? Har läst att tempen sjunker en eller flera dagar innan mensen kommer men min är fortfarande hög och ska ha mens imorgon tror jag. Kan det betyda att jag är gravid eller kan tempen sjunka på mensdagen också? Den är dock inte lika hög som när jag var gravid

Men ditt var väl positivt ? 🤗
  • Anonym (Gro)
    Nanathalie skrev 2025-07-21 22:05:50 följande:

Jag fattar verkligen 0.

8 dpo idag. Jag har tagit test, då jag vid båda mina graviditeter (som blev missfall) har plussat på 8dpo. Blir riktigt förvånad över att testet är negativt. Jag tog ett till nu ikväll - fortfarande negativt.

Jag har en så märklig känsla. Känns rent ut sagt som om testen har fel. Brukar inte känna såhär. Blir så extremt frustrerad. Känslan är att jag är gravid. Helt bisarrt. 

Vi får se om känslan stämmer, än sålänge vekar Den ju ha fel snarare än testen..

Är det någon som plussat på olika dpo vid olika graviditeter? Känslan är att jag borde plussat idag om det var positivt eftersom jag vanligtvis plussar så tidigt..

Jag skulle ha hoppet kvar till åtminstone 12 dpo. Det finns inget som säger att man skulle plussa lika tidigt mellan olika graviditeter. Hoppas känslan stämmer 🤞 Men kanske kan du ha högre eller lägre progesteron än vad du brukar ha efter äl och det är därflr det känns annorlunda tidigt? 🙃
  • Anonym (Gro)

Tips till alla som försöker att gå med i plussa tillsammans på Facebook. Just nu har de också rabattkod på babyplan 🤗

Svar på tråden BIM juli 2025