• Granen123

BIM juli 2025

Bim 25/7

Försöker med syskon, det här är andra försöket. Hittade gruppen först nu så hoppar in lite sent. Positivt ägglossningtest 9/7, bodde borta tätt in på andra  tillsammans dagarna innan äl. Så fick till det först 9/7, 10/7 och 11/7. 

Haft molande värk i nedre delen av magen och en hel del ner till vänster sida över helgen.  Tog testa tidigt test igår och nu på morgonen men inte en tillstymmelse till något sträck? 😔 förra månaden tog jag inga gravtester öht förutom ägglossningstesterna, utan inväntade menens närvaro eller icke närvaro. Ville förekomma besvikelsen när mensen dök upp genom testa tidigt.. men är ändå besviken men nu ställer jag in mig på att det inte lyckats denna månad, pga tidiga testerna. Är på äl +11 idag, chansen finns ju fortfarande att jag kan få positivt senare i veckan vad jag förstår?. Men vet inte hur vanligt det är när första plusset kommer, hur tidigt? Några med erfarenhet som vill bringa lite hopp? 

• Granen123

Jag känner mig också lurad. Av min kropp. Har haft en sådan stark känsla av att jag skulle vara gravid. Plus molande värk i magen 1 vecka innan mens vilket jag aldrig har vanligtvis plus lite andra symtom. Förväntad mens på fredag men testerna visade negativt nu på morgonen 😔 börjar mentalt ställa in mig helt nu på att mensen kommer komma. Men känner mig så lurad. 

Nanathalie skrev 2025-07-21 22:05:50 följande:

Jag fattar verkligen 0.

8 dpo idag. Jag har tagit test, då jag vid båda mina graviditeter (som blev missfall) har plussat på 8dpo. Blir riktigt förvånad över att testet är negativt. Jag tog ett till nu ikväll - fortfarande negativt.

Jag har en så märklig känsla. Känns rent ut sagt som om testen har fel. Brukar inte känna såhär. Blir så extremt frustrerad. Känslan är att jag är gravid. Helt bisarrt. 

Vi får se om känslan stämmer, än sålänge vekar Den ju ha fel snarare än testen..

Är det någon som plussat på olika dpo vid olika graviditeter? Känslan är att jag borde plussat idag om det var positivt eftersom jag vanligtvis plussar så tidigt..

• Granen123

Jag hoppar tillbaka här i juli-tråden? jag testade negativt fram till bim 24 juli. Fick min mens som pågick rikligt i 5-6 dagar precis som den brukar.. nu har jag trackat min ägglossning med clearblue advanced för att inte missa mitt ferila fönster. Trots tidigt i cykeln och första testet så fick jag en stark lysande gubbe som indikerar att jag skulle vara som mest fertil redan nu cd8 när jag brukar ha ägglossning cd15-16. Blev skeptisk. Tog ett gravtest bara för sakens skull Nu som visar detta?. Är i chock?????? Är jag gravid trots allt? Trots mensen som jag nyss hade?? fatttar ingenting. 
  • Granen123

Tog ett till test nu som visar detta? kan det verkligen vara sant 😳😳 blev jag gravid förra cykeln trots allt? Kände mig ju grundlurad när mensen kom för jag tyckte mig ha haft så starka känningar av en ev graviditet. Men man överanalyserar ju lätt allt?  ska ta ett digitalt i em, återkommer med svaret på den också om ni vill se <3

l test 

• Granen123

Morgonens graviditetstest?  OM detta skulle vara en graviditet undrar jag från när jag skulle beräkna att jag är i graviditeten? Vecka?. Svårt o veta med tanke på blödningen slutet av förra veckan? 
  • Granen123

Anonym (Lily96) skrev 2025-08-03 13:30:32 följande:
    Det ser positivt ut - grattis! 🎉🎉 Otroligt om det stämmer! Aldrig hört att någon haft normal mens och sedan positivt. Nid brukar ju vara kortare och mindre flöde. Ta ett digitalt för säkerhetsskull men det ser verkligen lovande ut 🤩

Tog ett digitalt i fredags som också visade gravid, v1-2. De två andra testerna är igår och idag. Onekligen positiva resultat men är orolig att det är sena positiva gravtest och att blödningen förra veckan inte var mensen utan ett missfall? Trots negativa tester dagarna innan och till och med samma dag som ?mensen? kom. Därav jag slutade testa mer eftersom jag tänkte att det är kört då mensen kom. väldigt förvirrande allting pga mensliknande blödningen förra veckan. Plus nu lite rosa flytningar.  Har haft lite rosa och bruna flytningar igår och idag så är rädd att det är ett missfall ändå? verkar inte finnas något att göra heller mer än att vänta och se 😢

• Granen123
    Nu ringde läkaren och meddelade att mina prover gått från 209 till 203 på två dygn. Så det är ingen kraftig sänkning som indikerar missfall men inte heller någon naturlig ökning med det dubbla som det borde ha varit. Därav dem starkt misstänker utomkvedshavandeskap. Jag ska tillbaka imorgon kl 10 för ett nytt VUL och då ska de även informera om potentiella behandlingsmetoder. 

Jag känner bara en sån skräck och rädsla. Det var precis det här jag själv misstänkte och var rädd för: är livrädd att bli av med en äggledare. Har redan extremt låg äggreserv. Vill bara inte opereras eller förlora någon del av min kropp. Men är rädd att jag är illa tvungen? ni som gått igenom liknande eller samma sak. Hur gick det sen för er? Jag vill ju bara fortsätta med bebisverkstan men den lär bli pausad på obestämd tid nu 😭😭 någon nämnde något om en facebook grupp för personer som gått igenom X, vet nån vad den heter? Tack för all omtanke från er på forumet ❤️
Svar på tråden BIM juli 2025