Inlägg från: Anonym (Hoppaspånr1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hoppaspånr1)

BIM juli 2025

Ebba921 skrev 2025-06-29 15:19:30 följande:

Jag ser inte om det är början till streck eller inte. Vet att bilderna som läggs upp här blir blurrigare så det är svårt att avgöra i början ❤️ Hoppas!! 

Jaa hoppas verkligen🤞🏻❤️ Är bara på äl+7 men har haft lite symptom så kände att jag var tvungen att testa. Kan inte borsta tänderna längre utan att få kväljningar och nästan spy och så var det när jag var gravid sist också. Sen var jag nära på att spy igår när jag åt vilket också var konstigt. Men det känns lite för tidigt tycker jag
  • Anonym (Hoppaspånr1)

Skrev i en Facebook grupp angående testet och får så blandade svar så vet inte vad jag ska tro😂 Tror ni att ett digitalt kan visa positivt imorgon om det är så svagt idag?

• Anonym (Hoppaspånr1)
    Ebba921 skrev 2025-06-29 15:42:54 följande:

Åhh men hoppas det kan vara något! 😍😍 Kan ju ta ett litet tag innan hormonerna syns på test. Uppdatera sen kommande dagar!

Jag är också på ÄL + 7, hemsk väntan! För mig känns det mörkt, hade mensvärkskänsla i fredags och igår. Idag är det helt borta 😅 Känner bara humörsvängningar, hopplöshet och pyttelite ömma bröst. Vet att det är för tidigt att dra slutsatser nu, men jag kan inte annat än tänka ?varför skulle det helt plötsligt fungera nu? ❤️

Förstår verkligen känslan. Förra gången jag blev gravid så fick jag pluss den månaden jag var helt säker på att det inte blev något så man vet aldrig! Det var faktiskt den månaden jag hade minst symtom också konstigt nog😂 Och det är ju så otroligt tidigt så mycket kan hända❤️
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Siripiri skrev 2025-06-29 15:52:55 följande:
    Bästa sättet tycker jag är att lägga det vid något som är lite rosa, brukar det synas med tydligt 😁 du behöver kanske dock bryta upp testet för att göra det på bästa sätt 
    Tack det ska jag testa!☺️ Får göra det imorgon för det är väll ogiltigt efter 5 minuter?
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Ebba921 skrev 2025-06-29 17:08:09 följande:

Så sant så ❤️ Jag blev gravid en gång tidigare som slutade i missfall och då fick jag mensvärk från ÄL + 10 och varje dag fram tills efter BIM. Så det är det jag tolkar som är ett tecken men vi får se. Kroppen är finurlig och jag hoppas det blir ett mars barn för oss båda 🙏 

Ja verkligen! Tycker att det låter väldigt lovande för oss båda🤞🏻❤️
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Sarasi skrev 2025-06-30 21:39:22 följande:

En dag hit eller dit är inte så noga. Särskilt inte om du lagt den en dag senare för finns ju naturlig variation också. 

Men alla experter här inne, hur noga behöver man vara med tiden på ägglossningstesten? Eftersom jag har semester så har jag ju tagit lite sovmorgon varje dag men imorgon ska jag besikta bilen tidigt på morgonen och kommer då gå upp två timmar tidigare. Jag behöver alltid kissa när jag vaknar. Så frågan är, är det bäst att ta testet direkt på morgonen ändå, även om det skiljer 2h. Eller ska jag ta ett test ?rätt? tid men då inte hållit mig så många timmar?

När jag testar kan det skilja några timmar eftersom jag jobbar skift, så ibland blir det vid 18 och ibland 22, har inte varit något problem för mig iallafall. Men det beror ju på hur länge det brukar visa positivt för dig. Vanligtvis har man mer lh i kroppen senare på dagen så det borde ju vara bättre att testa senare, så länge du hållit dig i 4 timmar. Efter klockan 10 är bäst
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Jullan00 skrev 2025-06-30 22:00:49 följande:

Mensen kom nu på kvällen🥲 Lite snopen men nästa BIM är 26/7 så jag lägger väl till mig igen haha😄 Ska bli spännande att följa hur det går för er under väntan på min ägglossning, hoppas på många plus!

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00 ➖
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00

Hoppas att det går bättre den här gången🥰
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Sarasi skrev 2025-06-30 22:10:55 följande:
    Testar med cb för första gången och den ska ju gå bra med första morgonkisset, så jag vet inte hur det visar. Har haft svårt att få positivt med rfsu även om jag kunnat se en höjning, så hoppas detta ska bli tydligare. Men då kör jag direkt på morgonen och sen ev igen några timmar senare. 
    Ja det är nog bäst så du inte missar. Testade du på morgonen med rfsu också? Jag använder dom men får bara positivt på sen eftermiddag eller kvällen. Kan vara värt att testa om du inte gjort det, de är ju lite billigare😅
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Sarasi skrev 2025-07-01 06:38:31 följande:

Med rfsu tog jag på eftermiddagen/kvällen. Men det var svårare att få till samma tid samt att jag kan kissa ganska ofta dagtid så det hann inte alltid gå tillräckligt många timmar emellan. Så morgonen är lättare för mig. Även om det just idag ställde till sig. 

Anonym (Lily96) skrev 2025-06-30 23:34:05 följande:

Min mens kom imorse. Trots många och ihärdiga symptom tog jag inget gravtest. Var på bröllop i lördags och drack både bubbel och 1 glas vin. Sambon frågade om jag tror det hänger ihop. Vill inte ens tänka den tanken. Ska tillägga att han bad mig avstå ifall att och jag kände äsch något glas kan man väl ta, har inte druckit på evigheter. Nu hade det nästan känts bättre om jag tagit ett neg gravtest före så det varit en ickefråga. 

Uppdaterar listan då jag också hinner med en till omgång i juli. 

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00 ➖
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00
    30/7 - Lily96

Du kan vara lugn. 1-2 glas vid ett tillfälle ställer inte till det för kroppen. Du hade fått din mens oavsett denna månad. Regelbundet drickande är inte bra, eller stora mängder, men det var du inte i närheten av. 
    Bra att du hittat något som funkar. Det är jobbigt att hålla sig så länge så förstår dig helt😅
  • Anonym (Hoppaspånr1)

Är det någon här som kan mycket om tempning? Har läst att tempen sjunker en eller flera dagar innan mensen kommer men min är fortfarande hög och ska ha mens imorgon tror jag. Kan det betyda att jag är gravid eller kan tempen sjunka på mensdagen också? Den är dock inte lika hög som när jag var gravid

Svar på tråden BIM juli 2025