• Vallmo93

BIM juli 2025

Anonym (Amanda) skrev 2025-06-26 18:19:44 följande:

Tack för svar! Ja det kändes inte som dom tog det direkt på allvar när jag fick 4.4 på TSH 2021 och det va på vårdcentralen. Nu har vi försökt bli gravida i strax över 2 år utan resultat så då fick jag komma in och ta prover den 17/6 inför en fertilitetsutredning och fick nu det här brevet där det bara står att jag har en bokad tid 10/7 för att ta om sköldkörtelproverna. Ingen mer information än så, inget om hur proverna låg osv. Så blir såklart lite orolig och nervös.  

Samtidigt så hittar jag ju information om folk som blir Gravida snabbt efter insättning av levaxinet. Så ja.. mycket tankar blir det. Och nu 2 veckors väntan. 

4,4 är inte jättehögt i vanliga fall, och nästan inom referens. Så om ni inte försökte bli gravida vid 2021 när du hade den provtagningen så förstår jag lite att de inte såg allvaret i det då. Men såklart - vad jag förstår så är det ändå lite över referens när man försöker bli gravid. Min läkare ex. skrev inte ut levaxin till mig när jag kom dit första gångerna 2023 - men sa åt mig att komma tillbaka när jag försökte bli gravid - och då skrev han ut det direkt.

Hoppas du får lite mer svar när du ska tillbaka dit snart! Men tror inte du behöver oroa dig 🤗 Är dina värden lite höga så får du nog levaxin ❤️
  • Vallmo93
    Elisand skrev 2025-06-27 08:33:09 följande:

Känner mig lite besviken.. Vi har ju knappa chanser den här cykeln, eftersom jag ska resa bort ikväll och ägglossning kommer ske någon gång när jag är bortrest. Jag är på cd10 idag och brukar få äl runt cd14-16. Igår hade vi sex och planen var att vi skulle ha det idag innan mannen for till jobbet också (sista chansen med andra ord denna cykel) och för första gången någonsin så gick det inte för honom, han kände sig för pressad och stressad. Snopet.. Så nu blir det verkligen ett hopp för mirakelbebis eller att min ägglossning är flera dagar tidig haha. Har haft fertilt sekret 3 dagar, så förhoppningsvis hjälper det i alla fall. Är ju inte omöjligt för spermierna att överleva i 5 dagar men det känns lite osannolikt med tanke på hur bra vi prickat in alla övriga 10 försök och det ändå inte blivit något. 

Åh, jag vet känslan - hände oss också för första gången någonsin 2 cykler sen. Jag vill inte lägga på press på min partner men herregud vad ledsen och besviken jag blev 😔 Vilket såklart inte hjälpte?

Hoppas det släpper lite tidigare ❤️ vet att det var någon bim-tråd i våras där en tjej hade räknat ut sig helt för de inte fick till det mindre än 5 dagar innan ÄL - och det var den cykeln hon också plussade sen. Så hoppet finns såklart!
  • Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-06-27 10:37:56 följande:

Är så ledsen på vården just nu, får ingen tidigare tid på någon av sjukhusen i närheten, samt har luskollat varenda gyn längs hela västkusten och i Skåne. Hittade en tid v29 i Lund, men inte säkert jag kan komma iväg Från jobbet pga nu har kollegan som kunde ha täckt upp för mig sjukskrivit sig igen.. så som det ser ut nu så kommer jag göra VUL i Sthlm. Bara 50 mil enkel väg 🥲 som tur är jag uppe i Karlskoga-krokarna i början på vecka 28 så kommer köra därifrån till Sthlm. Men ändå 😣 Så tråkigt när jag trodde man med säkerhet skulle få ett tidigt VUL pga man haft ett X.. 

Så tråkigt att läsa och att det ska vara så 😢❤️
  • Vallmo93
    mothertotwo skrev 2025-06-29 23:24:04 följande:

Hej, vet egentligen inte om det är speciellt lönt att skriva in sig i BIM listan, men tycker det är så trevligt att följa er andra.. Har inte fått min mens än, så troligtvis har appen (fertility friends) reggat fel dag på ägglossning. När jag tänker efter är min kurva precis som en med pcos. Gyn som jag gick till i april verkar inte anträffbar så ikväll har jag skickat in en egen vårdbegäran till gynekologmottagningen. Jag har inte haft mens på snart tre månader. Idag är det CD 76. Den 2 april var jag hos gyn och fick provera, det gav mig en blödning den 21 april men sen dess har jag inte haft något. Innan det så hade jag inte haft mens sen början på februari. Jag tappar motivationen till att försöka skaffa ett trejde och sista barn för min del. Jag blir bara 34 detta år, och enligt gyn var jag inte i klimakteriet men det känns så när mensen är så glest emellan gångerna. 
    Jag har turen att ha mina två barn, bara det att man så gärna önskar sig ett tredje och sista. Känner mig bara lite frustrerad i kväll. 

Ja det är fint och skönt att kunna få stöd i bim-grupperna här. Vi har ju inte pratat alltför mycket men jag har följt dig också under våren i grupperna. Jag vet inte alltför mycket om Pcos eller vad symtomen egentligen är, men tycker det låter klokt i att du försöker få kontakt med gyn igen för vidare undersökningar. Det måste vara tufft att vänta på mens så lång tid, ha ojämna kurvor osv.

Vill mest skicka styrkekramar och förstår frustrationen ❤️ och såklart att önskan fortfarande finns och är stark även om man har barn sedan innan ❤️
  • Vallmo93
    Annpor skrev 2025-06-30 11:41:12 följande:

Hej på er. 
    Har varit kluven om jag ska lägga in mig i ännu en tråd eller inte. Känts tudelat eftersom månaderna går och det är samma visa varje gång, besvikelse över att inte bli gravid samtidigt glad över andras plus och i det också såklart känslor av avundsjuka och tankar - varför blir det aldrig vår tur? 

Men. Nu är jag här igen. Hoppet är det sista som lämnar sägs det, kanske är det så? Har tagit min första omgång av Letrozol denna cykel, vi får se om det kan hjälpa eller inte. Hoppas att det är vår tur i sommar 🌈

BIM-Lista
    1/7 - Jullan00
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92

Hoppas Letrozolen hjälper till och det är er tur i sommar! 🤞🥰
  • Vallmo93
    Anonym (Hoj) skrev 2025-06-30 13:41:16 följande:

Nån med symptom ännu?

ÄL+5 här så väldigt tidigt fortfarande för mig, men tempen störtdök ner till coverline imorse. Hoppas såklart att det är en implantationsdipp 🤞😄 Annars inga känningar öht.

Meeen tror jag hade en dipp på ÄL+7 förra månaden och det blev ju inget. Så svårt att tolka haha.

Förra månaden började jag testa på ÄL+8 och kände mig nästan galen (och ledsen) med att jag hade så mycket symptom samt mensen blev 1 dag sen. Så denna cykel ska jag verkligen hålla mig till söndag som är ÄL+11 (och dagen innan beräknad mens).
  • Vallmo93
    Lovve123 skrev 2025-06-30 15:20:23 följande:
    Också ÄL+5. Hur lång cykel har du? Jag har BIM (vad jag tror, första cykeln efter missfall) nästa onsdag 😊
    Hoppas det är vår tur den här månaden!
    Spännande 😄 känner du av något särskilt just nu? Hur lång cykel brukar du ha? Och beklagar missfallet ❤️

Jag har medel-kort lutealfas på 11 dagar. Brukar ha cykel på ca 27 dagar med ÄL runt cd 16. Såklart med lite skillnader varje månad, men ändå hyfsat regelbundet.

Men beräknad mens måndag och bim på tisdag. Men inser nu att jag kanske totalt missförstått vad bim står för, så ni som vet får rätta mig gärna om jag har fel 😂 tänker bim som dagen efter beräknad mens, men det kanske är dagen för mens? Haha
  • Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-06-30 17:10:20 följande:
    Beräknad icke-mens, så på dagen mensen skulle kommit om man inte håller på att försöker tänker jag 😁♥️ 
    Lovve123 skrev 2025-06-30 17:44:58 följande:
    Tack snälla!
    BIM är första dagen på nya cykeln kan man säga 😃 beräknad icke mens!
    Jag har oftast ÄL runt dag 14 och en cykel på 28 dagar (snitt för det är någon dag längre och kortare ibland) 
    Det jag känner av är ömma bröstvårtor och känningar i magen till och från, även minskad aptit men allt detta passar ju bra in på ÄL symtom så vet inte vad jag ska tänka 😅 men brukar inte ha ömma bröstvårtor såhär länge efter ÄL! Känner du något?

Haha, ja då har jag lagt mig en dag fel i varje bim-lista 😂 bra att jag lär mig såhär halvåret senare 😅

Nä inga symtom alls här, så får nog avvakta några dagar och se hur det utvecklar sig 🤗 de här dagarna som kommer nu (ÄL 5- fram till mens) är de dagarna jag tycker är absolut tuffast i cykeln 🙈 jag har så svårt att tänka på annat och får så lätt ångest över ttc. Så denna vecka ska jag försöka inte övertänka 🥰
  • Vallmo93
    Juliflicka skrev 2025-06-30 21:00:32 följande:
    Hur länge har ni försökt? Hur gammal är du? Har ni barn sen innan? ❤️
    Tog ut spiral i oktober förra året. På andra försöket fick jag plus i januari men det visade sig vara utomkvedshavandeskap. Blev en lång vår med behandling och sen operation (där min äggledare opererades bort), och fick börja försöka igen i maj månad. ☺️ 32 år och första barnet.

Hur är det för dig? Är det första barnet eller har du fler sedan innan? ❤️
  • Vallmo93
    BIM-Lista
    1/7 - Jullan00 ➖
    1/7 Ebba921
    3/7 - majsipajsi
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96
    7/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie