• Syren93

BIM juli 2025

Elisand skrev 2025-07-13 16:03:42 följande:

Kom att tänka på en sak eftersom jag märkt att min mens börjat komma sent på kvällen istället för tidig morgon som det brukat vara förut.
    Om ni skulle få mens sent på kvällen (typ 22), skulle ni räkna den dagen som cd1 eller nästa dag? 😊

Jag hade nog räknat den dagen. Hade det kommit på natten hade jag räknat hade jag räknat nästkommande dag liksom.. :)
  • Syren93
    Ffaa95 skrev 2025-07-13 16:36:59 följande:

Hej! Jag tog ett testa tidigt test idag BIM 16/7. vad tror ni ? 

Absolut positivt! 😁 Hur många dagar efter ÄL?
  • Syren93
    ElsaCross skrev 2025-07-14 09:08:52 följande:

Jag testade gravid med ett digitalt test nu, äl+10. Känns helt ofattbart efter månader av minus. Jag hoppas att det bara blir fler och fler nu, massa kärlek till er som behövt ta nya tag den här månaden Hjärta

Mina symptom den här månaden har varit likvärdig som vid mens men några saker kan jag särskilja: 
    - svagt ömma bröst
    - tempen sjönk ej på Äl+8-9 som den annars ofta gör
    - svagt illamående på morgonen innan frukost 

1/7 - Jullan00 ➖
    3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921
    7/7 - Vallmo93 ➖
    9/7 Juliflicka ➖
    9/7 - Lovve123  ➖
    10/7 -hemliganatta ➖
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor ➖ 
    13/7 - Nm25
    13/7 - Kottens
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand  ➖ 
    15/7 - Hejasommaren ➖
    18/7 -Tredje
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross Plus
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Siripiri
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00
    29/7 - majsipajsi 
    29/7 - Vallmo93
    30/7 - Lily96
    30/7- Väst
    30/7 lillablommanivinden

Grattis , så roligt! 
    Jag tänkte avvakta till efter BIM och ta ett digitalt.. har flera tidigare missfall bakom mig, så ropar inte hej än!
  • Syren93
    Anonym (K.E) skrev 2025-07-14 11:00:44 följande:

Hej! Jag hoppar in sent om okej? 

jag har BIM nu på torsdag, tog ett tidigt test idag och kan eventuellt skymta ett streck. 

men har 2 missfall i bagaget och vågar inte riktigt hoppas än! 

Hej! 
    Så spännande! Då håller vi tummarna att det blir starkare!:)
  • Syren93

BIM idag, ÄL +14. 
    Sista bilden visar stegring från igår! 
    Har haft svårt att sova hela natten, varit illamående. Annars känner jag mest lite molvärk. 
  • Syren93
    Ebba921 skrev 2025-07-16 16:19:49 följande:

Ser ju toppen ut! Stort grattis ❤️ Alltid skönt att se bra stegring och kanske även känna i kroppen att saker händer 

Själv mäter jag fortsatt mina sträck varje dag för jag är så rädd för MF. Men snart får jag nog släppa rädslan lite och se fram emot allt roligt! 

Tack! 
    Ja det är läskigt! Jag tar dag för dag just nu, ska nog vänta med ny sticka tills fredag, för att inte börja nojja! 
    ♥️
  • Syren93

Jag tog ett test senast i fredags, sen var dom slut. Trodde jag hade beställt nya som skulle komma idag, men det hade jag visst inte.. så nu får jag nya test först på onsdag! 
    Lite skönt att inte kunna testa, men hade ju ändå velat se en (förhoppningsvis) stegring! 
    BIM + 6 idag. Har väldigt få symtom. Lite molvärk, och lite mer doftkänslig, kanske lite mer hungrig, annars inget. 

Har även gått på semester nu vilket är väldigt skönt! Gå runt på jobbet och behöva nojja är inte kul! 

Hejjar på er andra!! :)

• Syren93

Fick hem mina test nu på morgonen, har varit så nervös för att testa! Är ni på bim+7, 4+5 enligt appen.
    Här är testet efter 1 minut och efter 10 minuter! 

• Syren93
    Anonym (Lily96) skrev 2025-07-23 07:19:50 följande:
    Vad skönt då kan du stilla sinnet lite, syns ju tydligt! Stort grattis! 🎉 
    Ja det kändes skönt! 🙌🏼💛🥰
  • Syren93
    Ebba921 skrev 2025-07-23 09:54:23 följande:

Men wow! Ser superbra ut 🤩 Hur mår du? Har du bokat något tidigt ultraljud eller tänkte du vänta tills v.12 ultraljudet? Jag bokade faktiskt ett ultraljud till nästa vecka, så nervöst.

Tack 🥰 jag mår bra! Lite lite illamående , eller snarare brist på aptit. Sug i magen, tröttare. 
    Jag ska boka ett tidigt! Tidigast man kan göra det här är 8+0, och vi ska åka iväg på semester en vecka precis då, men vet inte om jag kommer hinna få jag går in i 8+0 på fredagen.. så får se! 
    Så spännande! Du får uppdatera oss! Hur långt gången är du? :) 
  • Syren93
    Ebba921 skrev 2025-07-23 12:09:42 följande:

Spännande! Kroppen jobbar på ❤️ 

Okej, är det några speciella riktlinjer? Jag har fått höra tidigast 6 + 0. Jag är idag i 6 + 4 och gör ultraljud 7 + 3, om inget händer innan dess vill säga 😊 Jag uppdaterar!

Nä det är bara det som erbjuds här 😁
    Spännande! Vad har du för symtom? 
  • Syren93
    Ebba921 skrev 2025-07-24 09:40:32 följande:
    Okej jag förstår! 😊 

Känns som jag har klassiska symptom som ofta kkissnödig, svagt molande värk (känner främst på nätterna eller när jag är stilla), öm i brösten, svullen i magen, humörsvängningar. Senaste veckan har jag varit väldigt känslig för lukter, kaffe och tandkräm har blivit äckligt och är riktig illamående då och då. Är konstigt nog glad för symptom och trots att jag nu passerat tiden för när jag fick mitt förra missfall så är jag fortsatt orolig varje dag och tar det inte för givet. En dag i taget ❤️ 
    Härligt! 
    Jag hade inte så mycket symtom i min förra graviditet, men man blir ju lite nojjig! Hade önskat att få ta hcg hos barnmorskan , men vet inte hur generösa dom är med sånt! Kostar typ 500 kr om man vill göra det privat.
    Det låter ju som du har massa "härliga" symtom 😁 
    Idag går jag in i v.5+0 och hoppas jag ska få lite mer symtom snart! 
  • Syren93

Idag är jag SÅ trött! Tröttheten har verkligen slagit till med full kraft.. vill bara sova sova sova 😅😅

Svar på tråden BIM juli 2025