• Siripiri

BIM juli 2025

Vallmo93 skrev 2025-06-25 17:43:01 följande:
    Kolla, testerna har ju verkligen ökat på fint! 😍 Ser ju riktigt starkt ut nu ❤️😄

Ah så typiskt nu under semestertider att allt tar lite längre tid 🙈 hoppas du får svar och tid för provtagning tidigare (och VUL när det är dags). Kan de inte under återbesöket för cellprovet ge dig en liten snabb VUL då hehe 😉 
    Ja nästan så man lägga sig nu så man kan vakna och få ta ett nytt test 😂♥️ 

Jaa visst är de! Jag fick svar nu i efm ang tidigt VUL, får inget under vecka 6-7 ☹️ får vänta tills jag ska göra den andra cellprovsundersökningen och då är jag i vecka 9 om jag fortfarande är gravid då.. så blir nog att casha upp och betala för privat VUL. Vill inte vänta 5v 😩♥️
  • Siripiri
    Cececilia skrev 2025-06-25 20:35:35 följande:
    Det är öppet köp på deras test så du vet, så har du ingen möjlighet att ta provet kan du maila så får du pengarna tillbaka. Ett enskilt prov hade inte heller sagt så mycket, hoppas du kan få en tid för ultraljud. lycka till ❤️

Ja jag kommer nog dra tillbaka köpet! 
    Hade nog tänkt att göra två test förutsatt att jag fortsätter vara gravid♥️  Tack♥️ 

• Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-06-25 20:46:46 följande:

Meen vad dumt! Hela syftet med VULet är ju att utesluta nytt X, och vecka 9 är ju alldeles för sent. Bör ju verkligen ske i vecka 6-7. Nu har du ju inte alls samma symtom som vid Xet så tror verkligen inte det är det, men du har ju rätt till tidig uppföljning ❤️ Måste ju vara pga semestertider men så dåligt 😔 Kan du inte få blodprovstsgning genom dem då iom att de inte kan ge VUL förrän v 9? (för antar de bara hade skickat remiss till provtagningscentral i närheten, knappast som att det tar mycket tid för dem). 

Men jag förstår, hade nog antagligen också bokat privat om det hade blivit fördröjt ❤️

Precis! Min kompis som också haft ett X blev rätt arg när skrev att jag inte skulle få någon tid snart, jag blev direkt lite ledsen på jobbet innan idag faktiskt.. Nä har ju värk i hela livmodern, men ändå, vill väldigt gärna få göra det ändå♥️
    Ja smart idé! Det kanske jag kan skriva till dem om iallafall🙏🏼♥️ 

• Siripiri
    Anonym (Amanda) skrev 2025-06-26 17:35:22 följande:

Fick ett brev från kvinnohälsan idag om att man vill ta om sköldkörtelproverna. Ingen mer information än så. Jag vet att jag tidigare 2021 fick lite högt TSH värde en gång 4.4 som dom tog om och då va på 2.8? Så gissar på att det är detta som spökar igen. Och har läst och förstått att det kan ge problem till att ens bli gravid.. Även läst att man gärna ska ligga under 2.5 just för fertilitetens skull. 

Någon som vet något mer om just detta? 

Tror Jenny Koos/Vulverine har Nämnt något om att man inte ska ligga över 2, så ifall du gör de hoppas jag dem skriver ut levaxin☺️ 
  • Siripiri
    Ebba921 skrev 2025-06-26 22:50:03 följande:

Det här med sköldkörteln verkar vara omdiskuterat! Jag har nu hört om så många som kämpat med att bli gravida i år och även de med många missfall som direkt lyckats bli gravida och behålla barn med Levaxin. Kanske en slump/placebo - eller så fungerar det för de som ligger lite för högt - vem vet? 

Jag har haft över 4 tidigare och nu fått Levaxin för ett värde på 3,6. De ville att jag skulle komma snäppet närmre 2.5 för de påstod att värdet kan påverka möjlighet att bli och behålla graviditet. Jag landade på 2,6 av lägsta dosen levaxin och nu är de nöjda. För sänker de mer så finns risken istället för hjärtflimmer och problem med andra delar av kroppen med andra ?skador?. Första månaden med Levaxin (maj) blev plus men som tyvärr inte stannade och nu återstår det att se denna månad. Lycka till med provtagning! Skönt att veta 🙏

skador?!! Jag hade 0,88 nu senast 😮 men det är kanske skillnad på naturligt och tillsatt 
  • Siripiri
    Elisand skrev 2025-06-27 08:33:09 följande:

Känner mig lite besviken.. Vi har ju knappa chanser den här cykeln, eftersom jag ska resa bort ikväll och ägglossning kommer ske någon gång när jag är bortrest. Jag är på cd10 idag och brukar få äl runt cd14-16. Igår hade vi sex och planen var att vi skulle ha det idag innan mannen for till jobbet också (sista chansen med andra ord denna cykel) och för första gången någonsin så gick det inte för honom, han kände sig för pressad och stressad. Snopet.. Så nu blir det verkligen ett hopp för mirakelbebis eller att min ägglossning är flera dagar tidig haha. Har haft fertilt sekret 3 dagar, så förhoppningsvis hjälper det i alla fall. Är ju inte omöjligt för spermierna att överleva i 5 dagar men det känns lite osannolikt med tanke på hur bra vi prickat in alla övriga 10 försök och det ändå inte blivit något. 

Nej va typiskt :( vet känslan.. 💔 Hoppas ÄLen kommer tidigt! 🙏🏼
  • Siripiri

Är så ledsen på vården just nu, får ingen tidigare tid på någon av sjukhusen i närheten, samt har luskollat varenda gyn längs hela västkusten och i Skåne. Hittade en tid v29 i Lund, men inte säkert jag kan komma iväg Från jobbet pga nu har kollegan som kunde ha täckt upp för mig sjukskrivit sig igen.. så som det ser ut nu så kommer jag göra VUL i Sthlm. Bara 50 mil enkel väg 🥲 som tur är jag uppe i Karlskoga-krokarna i början på vecka 28 så kommer köra därifrån till Sthlm. Men ändå 😣 Så tråkigt när jag trodde man med säkerhet skulle få ett tidigt VUL pga man haft ett X.. 

• Siripiri
    Cececilia skrev 2025-06-27 12:41:56 följande:
    Har du kollat Emmakliniken i Lund/malmö?
    Cececilia skrev 2025-06-27 12:48:33 följande:
    Amnionkliniken i Lund har tider ❤️

Bara från vecka 29.. ville ju passa under vecka 28 när jag hade semester, men jag bokade faktiskt på måndagen där på Emmakliniken, så ska jag se om jag kan komma iväg från jobbet. Ska kolla med chefen på måndagen samt pratat med min andra kollega som är på semester om han kan hoppa sista timmarna på jobbet och det verkade gå bra ♥️så slipper jag åka till Sthlm iallafall 🙏🏼

• Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-06-27 13:07:43 följande:
    Så tråkigt att läsa och att det ska vara så 😢❤️
    Ja och just nu värker det mest på sidan där jag saknar äggledare med 😩♥️
  • Siripiri
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-06-29 14:07:00 följande:

Ser ni något streck här eller har jag linje ögon? Kanske svårt att se, förstår inte hur bilderna kan bli så suddiga när man laddar upp dom här😂 Bilden verkade hamna på sidan dessutom

Bästa sättet tycker jag är att lägga det vid något som är lite rosa, brukar det synas med tydligt 😁 du behöver kanske dock bryta upp testet för att göra det på bästa sätt 
Svar på tråden BIM juli 2025