Inlägg från: Anonym (Hoppaspånr1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hoppaspånr1)

BIM juli 2025

Cececilia skrev 2025-07-01 09:22:13 följande:

Den kan sjunka några dagar innan till några dagar efter, det är inviduellt och kan variera mellan cykler. Även när man är gravid kan den gå upp och ned (men ändå hålla sig ovanför follikulärnivåer) för kroppen försöker ändå reglera för det ökade progesteronet och även östrogen ökar som kan trycka ned tempen en aning. Men är man gravid går den sällan under coverline. 

Tempen behöver inte se lika ut mellan olika graviditeter. 

Tack för svar!
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Gro) skrev 2025-07-01 09:40:37 följande:
    Men ditt var väl positivt ? 🤗
    Var ett väldigt väldigt svagt streck så vet inte om det var positivt eller spökstreck. Hade även ett missfall i maj så kan vara hormoner kvar från det. Fått negativt på andra test men inte på det jag använde nu ifall det är olika känslighet på dom. Så vågar inte tro något förens det är ett starkare streck och min mens är sen🤗
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Gro) skrev 2025-07-01 09:40:37 följande:
    Men ditt var väl positivt ? 🤗
    Har köpt ett digitalt nu som jag ska ta när jag kommer hem. Visar det positivt vågar jag tro på det. Hoppas hoppas🤞🏻
  • Anonym (Hoppaspånr1)

Är så förvirrad. Fick ett väldigt svagt positivt i morse och köpte clearblues digitala testa tidigt som jag tog nu (hållt mig sen 9 i morse) men det var negativt. Borde det inte ha blivit positivt om jag fick ett svagt positivt på ett vanligt test? Det jag använde i morse var apoteas egna. Någon som vet om de brukar ge spökstreck?

• Anonym (Hoppaspånr1)
    Siripiri skrev 2025-07-01 17:33:03 följande:
    Apoteas egna brukar inte falsk positivt, använt dem till 98% sen förra året ☺️ 
    Antar att det bara är att vänta och se om mensen kommer imorgon eller inte. Blir galen av alla test😅
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Jullan00 skrev 2025-07-01 19:36:38 följande:
    Håller tummarna att det blir ett starkare positivt! Håller med om att man blir galen av testen, testade in i det sista även om jag visste att det skulle visa negativt..

Jag har nu shoppat en del nu inför denna cykel! Till och med Bisolvon?😅 Hoppas det inte är en skröna😂 Eftersom jag är en testmissbrukare så köpte jag tento be sure graviditetstest 8-pack, någon här som har någon erfarenhet av deras test?
    Är exakt likadan😅 Det enda som ger mig hopp just nu är att jag inte haft någon mensvärk eller spottings som jag alltid brukar ha. Har väldigt grov mensvärk vanligtvis som kommer några dagar innan mensen och har alltid spottings 1-2 dagar innan🤞🏻 Dock testade jag munkpeppar den här cykeln så kanske är därför

Aldrig hört om Bisolvon för fertilitet, vad är det bra för?😊
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Jullan00 skrev 2025-07-01 19:55:14 följande:
    Ja men det låter ju hoppfullt iaf att du inte har haft några menssymtom än!

Jag har läst att man kan få tunnare flytningar vid ägglossning om man tar Bisolvon som är ett slemlösande medel,  som gör så att det blir mer gynnsam miljö för spermierna. Jag har inte haft några ?typiska? ägglossningsflytningar så det är därför jag har övervägt denna metod. Om man redan får sådana flytningar behövs inte denna metod tror jag. Ska testa att ta Bisolvon några dagar före ägglossningen och en dag efter. Jag har hittat några trådar här på familjeliv om metoden☺️

Jaha okej!☺️ Så jag som har rätt mycket ägglossningsflytningar kommer förmodligen inte få ut något av att använda det? Hoppas att det funkar för dig!🤞🏻

Har du testat munkpeppar? Det gav mig otroligt mycket mer ägglossningsflytningar än vanligt😅 De kom på cd 10 och fick ägglossning på cd 22 eller 23. Brukar bara ha dom i 4-5 dagar vanligtvis

• Anonym (Hoppaspånr1)
    Siripiri skrev 2025-07-01 19:57:26 följande:
    Bisolvon ska vara för ens fertila sekret om jag inte fått det om bakfoten😃 vissa upplever att dem får mer äggviteflytningar av de 
    Tack för svar!☺️
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Jullan00 skrev 2025-07-01 20:47:50 följande:
    Nu är jag ingen expert på metoden men jag tror att det inte gynnar om man inte har några problem med flytningarna nej☺️ Dock så ska Bisolvon även fungera för män, att utlösningarna för dem också blir tunnare så det blir lättare för spermierna att simma? Vi ska båda testa det iaf.

Munkpeppar har jag inte testat! Kanske gör det om det Bisolvon inte hjälper😁
    Kanske värt att min sambo testar då! Kan ju iallafall inte bli värre tänker jag😅
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Ebba921 skrev 2025-07-02 10:09:41 följande:

BIM -3 idag och jag tog ett testa tidigt test och fick detta ❤️ Jag är superglad men totalt livrädd. Har fått ett missfall + ett kemiskt under dessa 12 mån vi försökt blir gravida. Tar nu Levaxin, hoppas det hjälper till att hålla kvar detta, snälla snälla 

Stort grattis!! Hoppas ni får er regnbåge❤️🌈
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-07-02 10:12:26 följande:

Hej allihopa! ❤️
    Hoppar in i Juli gruppen med. Vi har försökt blir gravid sedan mars förra året. Blev gravid på andra försöket, fick MA i Juli med tvillingar v11. Blev gravid igen i september (plussade dagen innan vi åkte utomlands❤️) fick ytterligare ett MA i december v10 och fick skrapas några dagar innan jul. 
    Plussade igen i slutet av februari men mensen kom efter några dagar. 
    Har nu försökt sedan februari utan ngt plus. 
    Igår fick en av mina bästa vänner sin bebis (jag var beräknad bf idag på september bebis) så det svider lite, men är glad för deras skull.
    Hoppas att detta är vår månad. Har bim 18/7. 
    Äl ska hända på fredag, hoppas att det inte kommer tidigt då min man jobbar borta varannan vecka och det försvårar tillverkningen 😂
    Än ingen peak så hoppas på goda chanser, har anmält mig till livio för fertilitetsutredning så vi får se när vi får tid dit. 

Beklagar missfallen❤️????? Förstår verkligen att det svider, kom ihåg att det är okej att vara arg, ledsen, avundsjuk osv. Det betyder inte att du inte är glad för deras skull❤️
  • Anonym (Hoppaspånr1)

Idag kom mensen😢 Blir dock så förvirrad av de svaga positiva testen. Förmodligen är det väll hormon kvar från missfallet

• Anonym (Hoppaspånr1)

1/7 - Jullan00 ➖
    3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1 
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25