• Vallmo93

BIM juli 2025

Ebba921 skrev 2025-07-02 10:09:41 följande:

BIM -3 idag och jag tog ett testa tidigt test och fick detta ❤️ Jag är superglad men totalt livrädd. Har fått ett missfall + ett kemiskt under dessa 12 mån vi försökt blir gravida. Tar nu Levaxin, hoppas det hjälper till att hålla kvar detta, snälla snälla 

Åh stort grattis grattis!! Så kul att få se plus i den här tråden 😍❤️
  • Vallmo93
    majsipajsi skrev 2025-07-02 18:22:40 följande:

Mens idag 😞 brukar inte bli nedslagen men idag är det tungt. Hinner med en till omgång i juli så, men vet knappt om jag ska hoppas längre ens. Det blir en bättre dag imorgon ✨

1/7 - Jullan00 ➖
    3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921
    9/7 - Vallmo93
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 -Tredje

18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Saras
    20/7 - Siripiri 
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00
    29/7 - majsipajsi 
    30/7 - Lily96
    Åh ledsen att höra 😔 Och ja det kommer bli en bättre dag imorgon ❤️ det är okej att känna sig ledsen mitt i allt.
  • Vallmo93

ÄL+8 idag och det känns ganska hopplöst här.. Har generellt haft väldigt låg temp under denna lutealfas så känns ju knappast som det är en graviditet på g 😔

• Vallmo93
    Lovve123 skrev 2025-07-03 15:51:37 följande:

ÄL +8-9 idag. Fick nyss så otroligt mycket kramp i magen och bak mot rumpan att jag inte kan gå. Fick lägga mig ner och det krampar fortfarande. Någon som varit med om något liknande? Vad kan det tänkas va??

Jag har inte varit med om det själv men har verkligen för mig att jag läst andra som haft så. Minns dock inte om det resulterade i plus eller inte för dem 🙈 Hoppas du får något svar 🤗 ❤️

Tänker du testa tidigt eller vänta in bim? 🤗
  • Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-07-03 19:53:30 följande:
    😢♥️♥️ Håller alltid en tumme ändå! Det vet du♥️

Tack ❤️

Åh alltså jag är så förvirrad just nu. ÄL+8 somsagt och nu på seneftermiddagen så kände jag på tappen och märkte att det var lite rosa/brunt. Sen började molande i magen som nu känns tydligt. Kollade igen på tappen nu och det är tydligt rött blod, men ännu inget i trosan. Känns dock som tidsfråga för det var ganska mycket.

Känslan med både spottingen och molandet är exakt som dagen innan mens, och inte som någon nidis eller så, men det är alldeles för tidigt! Mensen ska komma först på måndag (ev tidigt på söndag).

Är mest rädd för att jag har fått rubbning i min lutealfas med lågt progesteron eller annat. Hade ju spottings även förra månaden som började på ÄL+6/7?(vilket jag även då hoppades på nidis).

Någon som har liten solskenshistoria med nidis och hur det var? 🌼 Känns inte bra denna cykel men vill ännu inte ge upp 💛

• Vallmo93
    Anonym (Tredje) skrev 2025-07-03 20:31:28 följande:

Får ni lika på dessa test? Linjen blir inte lika bred utan en mörk och sedan en ljusare bredvid. Varför? Kissar jag på de fel? 🤣
    Jag använder e@h och tycker de är absolut bäst på ÄL-tester. Kan ibland få så som du (framförallt när de torkat) men inte alls lika mycket. Jag doppar dock i en kissekopp (köpt en från babyplan i silikon som man kan liksom göra platt så den passar i necessär - är toppen). Så kanske det är lättare att doppa med att räkna sekunder än att kissa på de direkt 🤗
  • Vallmo93
    Anonym (Tredje) skrev 2025-07-03 21:29:33 följande:
    Ska prova detta. Men om det blir lika om jag doppar, kan det ha att göra ngt med hormonerna? Kanske inte spelar roll om tempen ändå går upp
    Testa! Och doppa bara tills du ser färgen kommer upp till >resultatsrutan< (brukar vara ca 5 sekunder för mig).

Har svårt att tänka mig att det beror på hormoner, tänker att det snarare är tekniken. Men vet verkligen inte 🤗
  • Vallmo93
    Anonym (Tredje) skrev 2025-07-03 21:51:34 följande:
    Provade men det blev likadant. För några månader sedan blev det en tjock linje.. 
    Ajdå, ja då vet jag inte vad det kan bero på :/ ❤️
  • Vallmo93

Idag är en tuff dag, mensen har i princip kommit och jag har rejält med mensvärk nu. Är på ÄL+9 så känns orimligt tidigt - cykeln blev totalt 23 dagar. Brukar inte ligga såhär kort så är ledsen över kroppen och att jag inte förstår vad som händer. Ska gråta lite och sen försöka få tillbaka hoppet igen. 💛

1/7 - Jullan00 ➖
    3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921
    7/7 - Vallmo93 ➖
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 -Tredje
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Siripiri
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00
    29/7 - majsipajsi 
    30/7 - Lily96

• Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-07-04 18:13:24 följande:
    Nää vafan :(( 💔♥️ 

Du kanske hinner med en till BIM i juli iallafall?♥️ 
    Nästa bim är estimerat till 1a augusti, så får se hur ÄL hamnar. Men är på resa med vänner under kommande ÄL så har inte jättemycket förhoppning på den. Det som är lite positivt nu med att mensen kom tidigt är att förhoppningsvis kanske vi får till en bd innan resan som är max 2-3 dagar innan ÄL. ❤️ Oavsett så ska jag nog försöka ta det lite lugnt och njuta av sommaren 🤗
    Ebba921 skrev 2025-07-04 19:43:57 följande:

Nej vad tråkigt!!

Jag fick en sån cykel precis innan denna och det sög. Kändes som kroppen inte alls hann med 😥 Denna cykeln var det normalt igen så hoppas du får en toppencykel i juli och ett plus ❤️

Åh, så skönt att höra att det blev normalt för dig igen denna cykeln ❤️🤗 Ja det suger verkligen, och så mycket katastroftankar om att kroppen inte hänger med som du säger. Men ska försöka tänka positivt och att nästa cykel säkert är tillbaka till det vanliga ❤️ Hur känns det för dig nu i dagarna? Några symtom eller känningar? 🤗
Svar på tråden BIM juli 2025