• Vallmo93

BIM juli 2025

Ebba921 skrev 2025-07-04 19:52:26 följande:

Jag har väntat med att lägga in mitt plus för jag vet hur det är att se att person efter person får sina plus medan jag stått där som ett frågetecken och undrat vad är det för fel på mig, hur kan det aldrig bli två sträck och om ens graviditetstester kan visa två streck. 

Tvivlan, hopp, vara glad för andra men samtidigt så jäkla ledsen för sin egen del. Undra, oroa och vänta, månad efter månad ❤️ 

Jag blir ledsen över att höra om ni som fått eran mens eller väntar på att cykeln ska komma igång/bli normal. Jag hoppas innerligt att ni får era plus nästa månad ❤️
    Jag hänger kvar här ett tag tänker jag, är ändå osäker på om detta ska bli missfall igen. Men hoppas inte denna gång och mina tester har ökat bra i styrka. 

Ville bara skriva detta innan jag lägger in ett plus!

1/7 - Jullan00 ➖
    3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921 ➕
    7/7 - Vallmo93 ➖
    9/7 Juliflicka
    9/7 - Lovve123
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor
    13/7 - Nm25
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 -Tredje
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Siripiri
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00
    29/7 - majsipajsi 
    30/7 - Lily96

Åh men grattis!!! Missade helt ditt inlägg när jag skrev svaret ovan 😍 Kanske har grattat innan, får skylla på lite förvirrade dagar 🙈❤️
  • Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-07-04 18:13:24 följande:
    Nää vafan :(( 💔♥️ 

Du kanske hinner med en till BIM i juli iallafall?♥️ 
    Och får editera mitt svar ovan, jag har visst en till bim i juli beräknat till 29e redan ser jag nu 🙈 mitt huvud är inte med mig idag ❤️
  • Vallmo93

Jag har inte varit så aktiv senaste veckan men läser alla inlägg och håller så tummarna för alla! Kommer faktiskt hinna med ett till bim denna cykel eftersom min förra blev rekord kort, så lägger till mig igen 💛 

1/7 - Jullan00 ➖
    3/7 - majsipajsi ➖
    3/7 - Hoppaspånr1
    5/7 - Lily96 ➖
    5/7 Ebba921
    7/7 - Vallmo93 ➖
    9/7 Juliflicka ➖
    9/7 - Lovve123  ➖
    10/7 -hemliganatta ➖
    11/7 - Nanathalie
    12/7 - Annpor ➖ 
    13/7 - Nm25
    13/7 - Kottens
    14/7 - Amanda 
    14/7 - Elisand  ➖ 
    15/7 - Hejasommaren
    18/7 -Tredje
    18/7 - Syren93
    18/7 - ElsaCross
    19/7 - Valkyrian
    20/7 - Siripiri
    22/7 - Loviisa92
    26/7 - Jullan00
    29/7 - majsipajsi
    29/7 - Vallmo93

30/7 - Lily96
    30/7- Väst
    30/7 lillablommanivinden

• Vallmo93
    Syren93 skrev 2025-07-16 08:23:43 följande:

BIM idag, ÄL +14. 
    Sista bilden visar stegring från igår! 
    Har haft svårt att sova hela natten, varit illamående. Annars känner jag mest lite molvärk. 
    Så fin stegring, grattis! 😍💛
  • Vallmo93

Jag är på ÄL +3 nu. Var osäkert om vi ens skulle få till det denna cykel (pga semester och fullt hus) men vi fick faktiskt till en enstaka bd ca dagen innan. Så nu håller vi tummarna ändå 🤞

• Vallmo93
    Nanathalie skrev 2025-07-21 22:05:50 följande:

Jag fattar verkligen 0.

8 dpo idag. Jag har tagit test, då jag vid båda mina graviditeter (som blev missfall) har plussat på 8dpo. Blir riktigt förvånad över att testet är negativt. Jag tog ett till nu ikväll - fortfarande negativt.

Jag har en så märklig känsla. Känns rent ut sagt som om testen har fel. Brukar inte känna såhär. Blir så extremt frustrerad. Känslan är att jag är gravid. Helt bisarrt. 

Vi får se om känslan stämmer, än sålänge vekar Den ju ha fel snarare än testen..

Är det någon som plussat på olika dpo vid olika graviditeter? Känslan är att jag borde plussat idag om det var positivt eftersom jag vanligtvis plussar så tidigt..

Tycker mig ändå läst om många som plussat olika dpo?s. Speciellt 8dpo är fortfarande väldigt tidigt, så tappa inte hoppet! Men förstår verkligen frustrationen och att känna sig lurad av kroppen. 💛
  • Vallmo93
    majsipajsi skrev 2025-07-22 10:28:45 följande:

Oklaraste cykeln i mitt liv. Jag har inget perfekt mätverktyg men troligtvis 6dpo idag. Kände inget inför äl, måste ha missat peaken. Har dock aldrig haft en utebliven äl så tror ändå det har skett. Totalhaveri av kroppen 2dpo med illamående och magkatarr. Inga symtom efter förutom illamående som jag kopplat till magkatarren. Idag ömma bröst och molande som kommer och går. 
    Har aldrig plussat och försöker koppla det till andra saker hela tiden för att inte bli besviken. 

Applåder till alla ni som är med i och står ut med ovissheten. Den är en killer. 🦆🎉

Håller tummarna det är något 🤞 men ja ovissheten dagarna innan bim är värst. Ser att vi har bim samma dag, kommer du vänta in eller testa tidigt?
  • Vallmo93
    majsipajsi skrev 2025-07-22 12:55:57 följande:
    Vad spännande 🤩 jag tänker ALLTID att jag ska vänta ut det, däremot aldrig lyckats hittills. Har dock bestämt att jag testar bara någon dag innan i sådana fall. Vad har du tänkt? 
    Haha samma här 😂 men min lutealfas är ca 10-11 dagar så jag kan inte testa hur tidigt som helst heller. En dag innan försöker jag hålla mig till också! 
  • Vallmo93
    Syren93 skrev 2025-07-23 06:53:36 följande:

Fick hem mina test nu på morgonen, har varit så nervös för att testa! Är ni på bim+7, 4+5 enligt appen.
    Här är testet efter 1 minut och efter 10 minuter! 

Superstarkt, grattis! 😍💛
  • Vallmo93
    Lillablommanivinden skrev 2025-07-23 13:27:23 följande:

Grattis!!

Jag tror jag också har fått mitt efterlängtade plus idag! HjärtaHjärta

Jag ska vänta någon dag och testa med RFSU och se att det ger ordentligt utslag innan jag känner mig helt säker, men oj vad det pirrar i kroppen nu! 

Åh stort grattis! Förstår att det pirrar, jag ser strecket 😍💛 hur många dagar efter ÄL är du?
  • Vallmo93

Idag är jag på ÄL+4/5. Har släppt tempningen denna cykel pga semester så lite osäker ändå på exakt vilken dag ÄL var på. Väldigt skönt nu i lutealfasen dock att inte överanalysera temp varje dag? 

Nu kommer de jobbiga dagarna med väntan innan man kan börja testa 😅 Men är iväg på solsemester så försöker ändå njuta av livet lite och inte övertänka för mycket 💛

• Vallmo93
    Lillablommanivinden skrev 2025-07-26 22:22:22 följande:

Fortfarande inget utslag på RFSU, men om jag antar att ÄL skedde senare än jag först trott så är jag 12 DPO idag, jag har så mycket symtom och fick kämpa för att behålla lunchen. Det känns verkligen som en tidsfråga men man blir ju tveksam när man inte får positivt, tidigt test visade ju för 3 dagar sen. Har 3 test kvar och 3 dagar fram till BIM så testar varje dag och hoppas att det där sträcket dyker upp!

Hur har det gått idag? 🤗
  • Vallmo93
    Ebba921 skrev 2025-07-27 18:25:28 följande:

De senaste dagarna upptäckte jag att min vilopuls börjat återgå till min normala (innan grav) och detsamma hände när jag fick mitt missfall för några månader sedan. Mina symptom har även känts annorlunda, från att ha varit jätteöm i brösten till att det börjat försvinna så jag blev superorolig och åkte in för ultraljud. 

På ultraljudet såg allt bra ut och att det var en pågående graviditet. Inget som kunde visa på att jag är på väg att få missfall utifrån vad de kan se. De hittade även ett hjärta som tickade på stark vilket känns superskönt! Hoppas allt fortsätter växa som det ska ❤️

Ändå är jag väldigt orolig, för jag har inte fått barn innan och är inte alls bekant med varierade grav. symptom. Jag har fortsatt många symptom som molande värk, kaffe och viss mat äcklar mig, illamående, trötthet etc. Bara brösten som slutat ömma. 

Ni som har barn sedan tidigare? Upplevde ni att det svängde en del dag till dag eller vecka till vecka?

Hoppas ni andra mår bra 🤗

Åh men vad skönt att du fick ett ultraljud och kunde se ett starkt tickande hjärta! ❤️ förstår oro, men tror det är vanligt med att symtom kan variera från dag till dag. Försök landa i att just nu är du gravid! 🤗
  • Vallmo93

ÄL +8/9 idag för mig. Igår fick jag ljusrosa spotting på pappret och blev sjukt ledsen - förra cykeln var ju rekordkort och vill inte att det ska bli så igen.

Men spottingen slutade på kvällen och jag har nu molande känsla. Antagligen är det mensvärk och mensen börjar med brak senare idag (tidig igen?) men ja hoppet är väl det sista som lämnar en 💛

Testet i morse var negativt iaf.

• Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-07-28 18:49:15 följande:
    någon mens än?💛 
    Nej inget än, men fortfarande molande känsla och pyttelite rosa på pappret. Så tror det är på g 💛 Får se hur det utvecklar sig.
  • Vallmo93
    7barnsmamman87 skrev 2025-07-29 12:48:38 följande:

Alltså är det inte så att det sista som överger en är hoppet? 

Jag testade negativt i lördags och började få ?mens? i söndags. Men. Den har liksom fortfarande inte kommit igång som den brukar. Verkar typ slut redan. 

Exakt så va det vid min förra graviditet. Jag fick mens som jag trodde alltså, jag va gravid ändå. Det va först när nästa mens inte kom som jag förstod att jag var gravid. Jag brukar nämligen störtblöda i typ ett dygn och då va det nästan ingenting, lika nu. 

Snälla säg att det kanske kan va nåt! Alternativet kanske är att jag inte ens hade ägglossning.. 

Är inte hemma förrän på fredag och kommer vägra köpa nåt test innan dess 😂 Har ju ett lager hemma 

Spännande, att det var så för dig också förra graviditeten! Hur lång lutealfas brukar du ha? Håller tummarna för dig 🤞🤗
  • Vallmo93

Nu har mensen kommit 😢 lite glad att den ändå höll sig borta några dagar till så det inte blev sådär extremt kort. Men ja, ändå trött och frustrerad på småblödningar tidigt och att det inte tar sig efter X operationen 

• Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-07-30 08:05:12 följande:

Skönt att lutealfasen blev lite längre iallafall, men jäkligt tråkigt att det inte blir ett plus :((💔  

Har du testat att öka dosen q10? ♥️ har för mig att du äter de. Tänker just för att stärka gulkroppen och förlänga/stärka lutealfasen 🥚 

Nej äter inte q10, men får kanske läsa på lite mer om det! Började med levaxin i början av juni, har uppföljning på sköldkörteln med min endokrinolog i augusti så ska försöka höra med honom också om han kan ta fler blodprover (mer än bara sköldkörteln). 

Och ska nog försöka läsa mig till om antiinflammatorisk kost till hösten. Kanske gå tillbaka till alkoholfritt (som under våren under mtx). Har absolut blivit mycket av det goda under sommaren 🙈🤗

Har du tagit q10 dagligen? ❤️

• Vallmo93
    7barnsmamman87 skrev 2025-07-29 12:48:38 följande:

Alltså är det inte så att det sista som överger en är hoppet? 

Jag testade negativt i lördags och började få ?mens? i söndags. Men. Den har liksom fortfarande inte kommit igång som den brukar. Verkar typ slut redan. 

Exakt så va det vid min förra graviditet. Jag fick mens som jag trodde alltså, jag va gravid ändå. Det va först när nästa mens inte kom som jag förstod att jag var gravid. Jag brukar nämligen störtblöda i typ ett dygn och då va det nästan ingenting, lika nu. 

Snälla säg att det kanske kan va nåt! Alternativet kanske är att jag inte ens hade ägglossning.. 

Är inte hemma förrän på fredag och kommer vägra köpa nåt test innan dess 😂 Har ju ett lager hemma 

Tog du test igår? 🤞💛
Svar på tråden BIM juli 2025