Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Inte hört nåt från honom på 2 dygn. Dejt inplanerad på lördag. Vad göra?

Har i ca 5 veckor dejtat en man  och nyligen blev vi exklusiva på hans initativ. Det har känts bra, han har varit väldigt fin mot mig och har bara visat en massa gröna flaggor hittills. Nu är jag dock superförvirrad och önskar lite synpunkter på hur jag bör agera!

I början av veckan pratade vi om att gå på bio i helgen. Senast jag hörde nåt från honom var TISDAGS KVÄLL där han frågade hur läget vad med mig och för att bekräfta bioplanerna.Chattade lite smått fram och tillbaka efter det och onsdag förmiddag skickade jag senaste meddelandet. Förvisso inget jätteviktigt men det innehöll en fråga.

Nu är jag superförvirrad. Någon enstaka gång har han varit tyst i ett dygn förut vilket jag tycker är helt ok så här i början av dejtingfasen, men aldrig hänt innan att han inte svarat när jag skrivit. Väldigt okaraktäristiskt för honom baserat på det jag sett hittills.

Hur ska man tolka det här? Funderar på att höra av mig under dagen för att se om vi fortfarande har planer eller om jag ska göra nya. 

Vi är båda i tidiga trettioårsåldern.

• Svar på tråden Inte hört nåt från honom på 2 dygn. Dejt inplanerad på lördag. Vad göra?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (X) skrev 2025-06-13 11:17:58 följande:

Han låter som en helt normal vuxen upptagen människa .
    Räkna med att det blir en dejt på lördag.

Vi har ju skrivit något nästan dagligen i 4 veckor, det här är väldigt okaraktäristiskt för honom. EN dag kan jag förstå, alla blir upptagna. Men nu är vi inne på dag 3 :(
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-06-13 11:32:29 följande:

Jag hade skickat iväg ett meddelande och kollat. Ungefär som du uttryckte dig här. När beteenden förändras så brukar det tyvärr betyda något.

Och sällan något bra ;( Ett ex till mig "försvann " i 3 dagar i början av dejtingfasen, fick veta att det var pga depression/ångest, vi var ihop i över 5 år och det blev väldigt seriöst, men jag trodde jag blev totalghostad då han hade skrivit nonstop till mig i 2 månader. Får hoppas detta också handlar om hans egna issues.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (B) skrev 2025-06-13 11:52:57 följande:
    Ja tycker också 
    Är kluven om jag ska sms:a eller bara anta att vi inte kommer ses. Känns lite desperat att messa när man inte fått svar på senaste messet liksom.
  • Anonym (Orolig)
    Jemp skrev 2025-06-13 12:44:37 följande:
    Inte alls. Inte när det handlar om enstaka sms.
    Du är alltså beredd att offra hela relationen för att han inte svarat på 1 (!) SMS. Förvisso trist om inte tankarna på dig dykt upp på två dygn, men det är lätt att missa att svara på ett SMS om man är upptagen när det kommer. 
    Ja, det trista är ju att han sist sa sig verkligen få känslor för mig, frågade om jag träffade andra osv. Hörde av sig först i tisdags kväll för att kolla läget och "hur jag tänker kring bio i helgen".
    Aldrig sett en sådan stor mismatch mellan handlingar och ord. Kan man bara tvärvända så här? :O
  • Anonym (Orolig)

Uppdatering: Han messade just att han legat utslagen med feber i två dagar. Hmm. Intressant.

• Anonym (Orolig)
    EpicF skrev 2025-06-13 16:22:08 följande:
    Intressant, för att? Man ska höra av sig iallfall? Män blir inte sjuka? 

Låter som en helt normal förklaring. Inte alla som orkar sms när man ligger utslagen med feber. 
    Både män och kvinnor blir sjuka, eller hur menar du? Tycker väl han hade kunnat skriva en rad om att han var sjuk så man slipper undra varför han försvinner från radarn 2 dagar helt plötsligt, speciellt när ghosting är så pass vanligt som det är.  Men förhoppnignsvis blir inte detta ett mönster. Att skriva"jag har blivit sjuk" kan man ju göra, det tar ju knappast mycket energi.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (X) skrev 2025-06-14 01:38:53 följande:
    Som sagt, normal människa.

Du däremot....paranoid. Förutspår att det där förhållandet inte kommer hålla till slutet på sommaren.
    "Paranoid" tycker jag är ett lite väl starkt ord för att jag blir fundersam när ett kommunikationsmönster ändras drastiskt. Hade varit någorlunda berättigat att komma med en sån profetia om jag t.ex konfronterat honom med någon anklagelse, men här var det ju knappast så.

Men tur för dig då, att du är självsäker i alla lägen men jag skulle sätta pengar på att de flesta inte är det och lyckas ha någorlunda fungerande relationer ändå.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (konstigt) skrev 2025-06-14 02:02:50 följande:
    Jag har en fråga. Du verkar befinna dig på andra sidan spektrumet jämfört med mig, så det är intressant. 

Så om du är nyförälskad men sjuk, så känner du inget behov alls av att höra av dig till den du är förälskad i? Du går upp och äter något troligen, scrollar tv-serier men att sms:a den du är kär i är inte ens på tapeten? 

Jag säger inte att det är fel, jag är bara nyfiken på hur man kan känna så olika. 
    Jag håller med dig här och vete tusan om personen verkligen "tycker" så eller bara är lite småtaskig i sann familjeliv-anda. 

Dävara tyst i 2 dagar är på intet sett oförlåtligt så här tidigt i skedet, och 2 dagar är inte en evighet. Mina förra pojkvänner hade också "försvunnit" i 1-3 dagsr i början av dejtingfasen  med liknande förklaringar och det hindrade inte relationerna från att bli seriösa och ingenting jag konfronterade dem om. Hade förstås uppskattat ett kort sms som upplyste mig om läget, men tror å andra sidan inte killar ser sånt som en lika big deal som vi tjejer.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Orka!) skrev 2025-06-13 23:03:26 följande:
    Låter som du lika gärna kan höra slut om du inte ens kan acceptera två dagars tystnad och sen ifrågasätter hans förklaring till tystnaden med ett "hmmm.... intressant..." 

Nej, det är inte alltid man pallar med att skicka ett litet mess få kanske ljuset från mobilen gör att man får blixtrande huvudvärk eller illamående. 
    Du gör en alldeles egen tolking av mitt "intressant", den värsta tänkbara. Du verkar schysst.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Hlle) skrev 2025-06-14 11:34:31 följande:
    Vad betydde ditt intressant här?
    Att det var för mig en oväntad förklaring som jag inte beaktat. Inte att jag ifrågasätter trovärdigheten.
  • Anonym (Orolig)
    EpicF skrev 2025-06-14 12:26:29 följande:
    Så du anser att det är helt oförlåtligt att inte svara på sms på något dygn under dejtingstadiet, men väljer ändå att gå vidare i relationen? 
    Va? Nu läste du nog lite slarvigt. Jag skrev "på intet sätt oförlåtligt", dvs motsatsen till oförlåtligt. 
  • Anonym (Orolig)
    EpicF skrev 2025-06-14 12:24:59 följande:
    Du accepterar inte att din dejt är sjuk och inte skickar sms åå två dygn. Hur tänker du att det ska gå om ni blir tillsammans och han blir sjuk, kanske läggs in på sjukhus och absolut inte får till att kontakta dig på en vecka?! 

Du får acceptera att alla inte orkar eller prioritera att ta kontakt med en dejt eller en blivande partner när man är utslagen av feber. 
    Att kolla serier/läsa bok är typ det enda jag gör när jag är sjuk med feber. Inte så ovanligt skulle jag tro.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-06-19 10:59:40 följande:

Många här som försöker ursäkta mannen. Trams, säger jag! Även om man är hemma sjuk med feber, så kan man SJÄLVKLART skicka sms och berätta det. Att hävda annat är bara dumheter. 

Min gissning är att han haft någon mer kvinna på gång, och haft svårt att bestämma sig för vem han skulle välja att fortsätta med. Att, under förälskelsefasen, inte skriva till sin nya partner på flera dagar är hur märkligt som helst, undantaget om man ligger nedsövd på IVA, typ. 

Håll oss gärna uppdaterad, TS. 

Tja, vi sågs på lördagen, hängde och han sa att han var så kär i mig. Nu ska vi ses igen i helgen och haft sms-kontakt dagligen. Vete tusan om han haft nån mer på gång, mycket märkligt när han själv tog intiativet att bli exklusiva bara några dagar innan denna tystnad, men vid det här laget känner vi ju inte varandra tillräckligt så vem vet hur det här utvecklas.
  • Anonym (Orolig)
    EpicF skrev 2025-06-19 12:07:55 följande:
    Och ytterligare en till. 

Har man riktigt hög feber gör inte Alvedon att man känner sig nästan normal. Den Alvedon hjälper knappt någonting i det läget. 
    Han nämnde att han hade halsont och huvudvärk, vet inte om han haft feber. Han kunde gå på jobbfest på fredagen så vete tusan hur illa det var.
Svar på tråden Inte hört nåt från honom på 2 dygn. Dejt inplanerad på lördag. Vad göra?