Inlägg från: Anonym (f) |Visa alla inlägg
  • Anonym (f)

Enrums lägenhet

Anonym (Em) skrev 2025-06-13 15:54:50 följande:
    Har man inte råd så är det ju inte så mycket att fundera på. Men tycker att det är minimum att anpassa ettan så att det känns välkomnande för barn eller barnbarn att komma på besök. 
    Snälla nån... Det är inte meningen att föräldrarna ska behöva stå för boende åt sina vuxna barn när de är i stan. Vi har ingen aning om TS har avskärmat med draperier eller vägg men det spelar ingen roll egentligen. TS hem är TS hem, de får komma på besök som normala människor och sitta i soffan eller vid ett köksbord. Vill de inte sova på soffan så gör inte det då.
  • Anonym (f)
    Anonym (Em) skrev 2025-06-13 16:33:10 följande:
    Vadå inte meningen? Är något många föräldrar gör automatiskt och något jag som dotter förväntar mig. Det får barnen att känna sig välkomna och förhoppningsvis hälsa på oftare, vilket iallafall jag vill.
    Jobbigt när "barnen"= vuxna inte kan inse att det är ens förälders egna val och i många fall en nödvändighet att bo mindre. Du är garanterat en person där föräldern inte heller får skaffa pälsdjur 10 år efter allergiska barn flyttat ut heller. För det vore inte anpassat... 

hotellfrukost tack
  • Anonym (f)
    Anonym (Em) skrev 2025-06-13 17:38:27 följande:
    Skillnaden mellan dig och mig är nog att jag fortfarande ser oss som en familj. 
    Hysteriskt roligt. Jag umgicks med min familj senast igår och vi ska ses nästa vecka samt hörs dagligen. Jag har noll problem med om de vill bo i en etta.
  • Anonym (f)
    Anonym (Em) skrev 2025-06-13 18:58:02 följande:
    Låter som att ni bor nära varandra och inte behöver övernatta för att ses
    Starkt jobbat med det där svaret hörru. Du har ingen aning, likaså som du inte har någon rätt att döma mig eller någon som vill eller behöver bo i en etta.
  • Anonym (f)
    Anonym (Em) skrev 2025-06-13 19:05:38 följande:
    Hur kan den här frågan vara så kändlig att man behöver vara otrevlig? Förvånar mig faktiskt.
    Säger den som varit otrevlig hela tråden igenom. Snark.
  • Anonym (f)

Sen det där med att dra in barnbarn... Yngre barn brukar inte ha några problem med att sova på soffan eller helt enkelt hemma i sina egna sängar

Svar på tråden Enrums lägenhet