• Anonym (Anonym)

Är eran partner 10/10

Jag har en fundering.
    Skulle ni ratea eran partner 10/10?
    Och hur skulle ni känna om eran partner inte tycker att ni är en 10poängare?
    Visst att man inte är felfri och ingen är perfekt eller ser perfekt ut men är inte hela poängen att ens partner ska tycka det? Känns som en principsak nästan kan jag tycka?
    Vad säger ni?
    (hade svårt att välja kategori men)

• Svar på tråden Är eran partner 10/10
  • Anonym (Hm)

Tycker att det är barnsligt att poängsätta utseende, så nej har inte poängsatt partnern.

• Anonym (Lisa)

Vem graderar folk på det sättet?

Ska du inte sommarjobba?

• Anonym (Mr)

10/10 i vad? Utseende? Som människa? Hur vi passar ihop?

• Anonym (Anonym)

Asså i utseende och ba allmänt antar jag. Är inte poängställningen som är de viktiga egentligen, snarare bara hela poängen att ens partner kommer först liksom. Och asså nej jag är inte 15 år och har inte frågat min partner utan det kom bara på tal.

• Anonym (Mr)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-06-13 17:21:08 följande:

Asså i utseende och ba allmänt antar jag. Är inte poängställningen som är de viktiga egentligen, snarare bara hela poängen att ens partner kommer först liksom. Och asså nej jag är inte 15 år och har inte frågat min partner utan det kom bara på tal.

Det hänger ju ihop med vilka resurser man själv har och kan erbjuda. Ju bättre man är själv, desto bättre partner kan man förvänta sig. Väldigt få är 10/10, men man säger det ändå.

Sen ska man trivas och ha kul ihop också.

• Anonym (W)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-06-13 17:21:08 följande:

Min man kommer först, för att det är honom som jag har en nära och kärleksfull relation till. Det går inte att sätta siffror på sådant.
  • KimLinnefeldt

En intervjuad skådespelare sa en gång att "man får inte alltid det man önskar sig, men har man tur så får man det man behöver".

Det tyckte jag var väldigt klokt. Jag får i stort sett allt jag behöver av min kvinna. Jag skulle önska mig mer, men nöjer mig med att få det viktigaste.

Det kan också vara så att en del av det man önskar sig kan vara sånt man kan få av andra i livet. Ens partner kanske inte kan leva upp till precis allt man skulle önska sig.

Och jag är inte heller någon tiopoängare, men får väl tillräckligt många poäng för att hon ska stanna kvar.

• Mayjel
    Anonym (Hm) skrev 2025-06-13 17:08:22 följande:

Tycker att det är barnsligt att poängsätta utseende, så nej har inte poängsatt partnern.

Jag tycker att det låter som en barnslig och manlig grej att betygsätta utseenden.

Själv har jag aldrig sysslat med sånt, varken som ungdom eller i vuxen ålder. För mig är det väldigt enkelt - en man är attraktiv eller så är han det inte. Det finns inga skalor i min värld, åtminstone inte när det kommer till fysisk attraktion och att bedöma någons utseende utefter detta. 
  • Anonym (5/10)

5/10, men räkningarna ska betalas.
    Gratis sex och halva hyran betald, lite så är det.

• Anonym (C)

Haha, nej han är högst 5 av 10, kanske mer en 4:a. Men han har andra kvaliteter än utseendet.

• Anonym (Mr)
    Mayjel skrev 2025-06-16 13:24:13 följande:
    Jag tycker att det låter som en barnslig och manlig grej att betygsätta utseenden.

Själv har jag aldrig sysslat med sånt, varken som ungdom eller i vuxen ålder. För mig är det väldigt enkelt - en man är attraktiv eller så är han det inte. Det finns inga skalor i min värld, åtminstone inte när det kommer till fysisk attraktion och att bedöma någons utseende utefter detta. 
    Du verkar ofta anse att dåliga saker är en manlig grej. Det kanske säger mer om dina egna fördomar och din egen världsbild?

Personen i inlägg # 10 verkar inte vara så speciellt manlig, om hen nu inte är homosexuell.
  • Mayjel
    Anonym (Mr) skrev 2025-06-25 09:07:48 följande:
    Du verkar ofta anse att dåliga saker är en manlig grej. Det kanske säger mer om dina egna fördomar och din egen världsbild?

Personen i inlägg # 10 verkar inte vara så speciellt manlig, om hen nu inte är homosexuell.

Nej, det handlar inte om fördomar utan om erfarenhet genom livet. Jag har aldrig hört eller läst om en kvinna som suttit och graderat en mans utseende på nån larvig betygskala.

Endast i högstadiet då det fanns några få spånhuvuden till killar som roade sig med sånt.

• cosinus

Jag skulle aldrig, och då menar jag aldrig, förutsätta att min partner rankade mig som perfekt eller som det vackraste han sett utseendemässigt. 

Då ser jag ändå bra ut, väldigt bra för min ålder.

Men rent objektivt, bara till yta. Klart det finns vackrare människor. Vore jättekonstigt annars.

Vore också konstigt om det var det som betyder något. Jag vill att min partner ska attraheras av mig, uppskatta och älska mig för den jag är. Dela mina intressen och syn på livet. Som någon skrev ovan, känna att man får det man behöver av varandra. Känna att han är där han vill vara när han vaknar bredvid mig.

Att han sen efter 30 min googling alldeles säkert skulle kunna rada upp 100 tjejer som rent utseendemässigt är mer perfekta än mig. Helt oviktigt.

• HrSam

Har nog aldrig funderat kring om min fru är "fullpoängare" eller inte. Betydligt mer går mina tankar åt att vara en "fullpoängare" åt henne. Där har jag en bit kvar fastän hon tycker annorlunda.

• Anonym (Definitivt 10/10)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-06-13 17:04:19 följande:
    Är eran partner 10/10

Jag har en fundering.
    Skulle ni ratea eran partner 10/10?
    Och hur skulle ni känna om eran partner inte tycker att ni är en 10poängare?
    Visst att man inte är felfri och ingen är perfekt eller ser perfekt ut men är inte hela poängen att ens partner ska tycka det? Känns som en principsak nästan kan jag tycka?
    Vad säger ni?
    (hade svårt att välja kategori men)

Ja, min partner är definitivt 10/10. Han är så snygg att det är galet och behandlar mig även så som jag vill bli behandlad. Han är känslosam, snäll och empatisk, jag är så lycklig som har honom.
  • Anonym (Konstig fråga)

Hade aldrig dejtat någon som jag inte tyckte var attraktiv fullt ut. Nåt mellanting i en larvig poängskala är inget som lockar. 

• BosseBazooka

Jag och min fru har varit ett par i snart 15år, gifta i 7. Min fru är definitivt 10/10. Älskar allt med henne och hon gör mig lika kåt nu som för 15år sedan om inte kåtare. Hon är perfekt på alla sätt och vis. Bra figur, bra i sängen, bästa mamma, min absolut bästa vän här i livet om man nu kan säga så. Vi kan prata om allt, bråkar/tjafsar ytterst sällan. Jag har verkligen hittat min ?soulmate? här på jordklotet. 

Svar på tråden Är eran partner 10/10